• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • flizis
    fabler skrev 2011-07-05 21:59:36 följande:
    Nån mer än jag som lider av huvudvärk? Jag är inne på 9de dagen i sträck nu så imorgon ska jag ringa mvc och höra för detta är verkligen inte kul.
    Tycker det låter som järnbrist. När jag var gravid förra gången började jag få huvudvärk med jämna mellanrum från ca v 14-16 sedan eskalerade det bara. Brukar aldrig ha ont i huvudet men det blev nästan som migrän till slut. Gick flera gr till naprapaten då jag trodde att det var nacken som spökade, men till slut provade jag med några lindriga järntabletter från apoteket. Huvudvärken var som bortblåst på ett dygn!
    En kollega till mig har precis varit med om samma och kollade det hos sin BM o fick resultatet järnbrist.

Hoppas det går till sig!
  • fabler
    flizis skrev 2011-07-06 16:01:24 följande:
    Tycker det låter som järnbrist. När jag var gravid förra gången började jag få huvudvärk med jämna mellanrum från ca v 14-16 sedan eskalerade det bara. Brukar aldrig ha ont i huvudet men det blev nästan som migrän till slut. Gick flera gr till naprapaten då jag trodde att det var nacken som spökade, men till slut provade jag med några lindriga järntabletter från apoteket. Huvudvärken var som bortblåst på ett dygn!
    En kollega till mig har precis varit med om samma och kollade det hos sin BM o fick resultatet järnbrist.

Hoppas det går till sig!
    ja jag hade ju järnbrist med sonen också men aldrig huvudvärk. Funkar de inte med allergitabletterna så kanske jag skulle köpa järntabletter, dock sa inte min bm nått om detta även om hon vet att jag hade järnbrist med sonen. Men de ska jag absolut testa.
    elias är världens sötaste!!!
  • curiosa

Mår så sjukt dåligt i värmen så jag vet knappt vad jag skall ta mig till längre.
    Idag har jag legat i soffan hela dagen och gav mig bara ut nu för att hämta dottern. Kom hem precis och är helt spyfärdig.
    Jag ÄLSKAR värme, sommar och allt runt omkring men just nu så är det en pest.
    Längtar efter att få dra på mig tjocktröja och vinterjacka (som jag inte kommer att hitta någon iofs)....

• Trasslet
    Halsbrännan från helvetet

10+2 idag och tiden går sååå långsamt. Har fått en extrem halsbränna, så nu blir det till att skärpa upp mathållningen; skippa kaffe helt, äta lite men ofta och undvika fet och kryddig mat. Jobbigt för mig som vanligtvis äter LCHF, men som det är nu så är det olidligt. Vill inte ta mediciner heller, så jag försöker justera med just maten. Hur gör ni? Nån mer som har problem med det?

På tal om mammakläder så är bh:ar och tighta blusar/klänningar det enda jag växer ur för tillfället. Skrattande Hoppas att magen kan hålla sig liten tills vecka 17, för då träffar jag min chef nästa gång efter semestern och jag har inte sagt nåt än.... :O
  • Marsätt

Tänk då att vara höggravid denna årstid. Jag var det med dottern plus att jag hade lätt havandeskapsförgiftning, hon är född den 21 juli. Klart det är jobbigt i början också med tanke på illamåendet

• MiAmore

Jag klarar heller inte av värmen nu när jag är gravid, mår också illa av den. Men, jag klarar dock av den bättre nu än för bara ett par veckor sedan

♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
  • LillaEko
    zatori skrev 2011-07-06 14:12:36 följande:
    En fråga:

Ringer man själv till Ultraljudsavdelningen och beställer tid för RUL? När jag var på läkarbesök nämnde hon bara att jag kommer göra det runt v 18, men sen när jag gick därifrån kom jag på att jag inte fått någon specifik tid eller information om det är jag själv som ringer och beställer tid eller om de gör det åt en? Jag går privat, är det någon skillnad? Känns som att det är många här i tråden som fått tid för RUL redan och det vill ju jag också såklart... :) Eftersom det är semestertider också så känns det ganska angeläget att försöka fixa det så snart som möjligt.

Försökte ringa BM idag, men även där märks det att det är semester och jag fick inget svar. :(
    Vi bokar vårt själva när vi är och gör kub. Men som någon annan skrev så är det ju olika i olika landsting.
    Trasslet skrev 2011-07-06 16:27:19 följande:
    Halsbrännan från helvetet

10+2 idag och tiden går sååå långsamt. Har fått en extrem halsbränna, så nu blir det till att skärpa upp mathållningen; skippa kaffe helt, äta lite men ofta och undvika fet och kryddig mat. Jobbigt för mig som vanligtvis äter LCHF, men som det är nu så är det olidligt. Vill inte ta mediciner heller, så jag försöker justera med just maten. Hur gör ni? Nån mer som har problem med det?

På tal om mammakläder så är bh:ar och tighta blusar/klänningar det enda jag växer ur för tillfället. Skrattande Hoppas att magen kan hålla sig liten tills vecka 17, för då träffar jag min chef nästa gång efter semestern och jag har inte sagt nåt än.... :O
     Inte halsbränna, men magkatarr typ varje kväll nästan. Har testat massa men när det väl sätter igång är det bara att spy eller gå och lägga sig =S
  • Pebbles82
    Marsätt skrev 2011-07-06 16:30:04 följande:
    Tänk då att vara höggravid denna årstid. Jag var det med dottern plus att jag hade lätt havandeskapsförgiftning, hon är född den 21 juli. Klart det är jobbigt i början också med tanke på illamåendet
    Fast jag mår nästan sämre nu som "nygravid" än jag gjorde som höggravid (har också dotter född i juli). Var bara sista veckan när värmeböljan försvann som jag svullnade upp och blev lite less.... 
    Nu får man ju må lite mer äckelpäckel hela tiden känns det som. Plus tröttheten. Gah! :D
  • MissT
    LillaEko skrev 2011-07-06 13:48:13 följande:
    Allt såg jättebra ut och värderna på kubtestet var kanonbra. Så en riktig glädjefylld dag.
    Tillbakaflyttad 2 dagar, så 13+5 idag istället för 14+0, med bf 5 jan.
    Fick även tid för rul 15/8 så lite mer än en månad kvar, blev först erbjuden tidigare men vi har ju sen sem så väntar hellre än vecka.
    Åhh vad härligt att allt såg bra ut och att du fick bra värden

Jag ska också göra vul 15:e aug. 
  • Krikiz
    zatori skrev 2011-07-06 14:12:36 följande:
    En fråga:

Ringer man själv till Ultraljudsavdelningen och beställer tid för RUL? När jag var på läkarbesök nämnde hon bara att jag kommer göra det runt v 18, men sen när jag gick därifrån kom jag på att jag inte fått någon specifik tid eller information om det är jag själv som ringer och beställer tid eller om de gör det åt en? Jag går privat, är det någon skillnad? Känns som att det är många här i tråden som fått tid för RUL redan och det vill ju jag också såklart... :) Eftersom det är semestertider också så känns det ganska angeläget att försöka fixa det så snart som möjligt.

Försökte ringa BM idag, men även där märks det att det är semester och jag fick inget svar. :(
    Får vår del bokade BM tiden för RUL under tiden vi satt på inskrivningssamtalet. Har dock för mig att när vi väntade sonen fick vi en kallelse hemskickad, så det beror med all säkerhet på var i landet man bor
    Nosce te ipsum.
Svar på tråden Januaribebis 2012