• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Alltochinget

Idag är det 1 vecka kvar till KUB och tills graviditeten blir officiell. Gud vad jag längtar! :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • curiosa
    Pebbles82 skrev 2011-07-06 16:55:02 följande:
    Fast jag mår nästan sämre nu som "nygravid" än jag gjorde som höggravid (har också dotter född i juli). Var bara sista veckan när värmeböljan försvann som jag svullnade upp och blev lite less.... 
    Nu får man ju må lite mer äckelpäckel hela tiden känns det som. Plus tröttheten. Gah! :D
    Jag var oxå höggravid i slutet av sommaren för snart 9 år sedan och det var inte alls bra det heller men faktiskt hellre höggravid än "ny" gravid.
    Jobbigt med värmen i båda lägen men just nu verkar ju värmen aldrig ta slut!
  • fabler

huvudvärken blev för en stund bättre när jag hämtade sonen men är nu tillbaka. Nu njuter jag och sonen av fruktsallad. Dem hade bra pris på ica på massa frukt och både jag och sonen älskar fruktsallad så nu är de tredje gången vi båda äter de på två dagar.

elias är världens sötaste!!!
  • Dontbeshy
    Krikiz skrev 2011-07-06 17:42:26 följande:
    Får vår del bokade BM tiden för RUL under tiden vi satt på inskrivningssamtalet. Har dock för mig att när vi väntade sonen fick vi en kallelse hemskickad, så det beror med all säkerhet på var i landet man bor
    Jo precis det vart jag lite små chockad över att hon bokade det på inskrivningen.. Men det är ju skönt iofs. då vet man redan nu att man ska se till att ha den dagen och tiden fri..

sen fick jag även höra att om man ville göra vul eller tidigare ul så fick man ta kontakt med sthlm..

Men nu är det i alla fall bokat så den 5:e september blir det rul.
    ♥ Hilma 2007-01-06 ♥ Calle 2008-04-03 ♥ Kärleken 2012-01-31 ♥
  • Syoss
    LillaEko skrev 2011-07-06 13:48:13 följande:
    Allt såg jättebra ut och värderna på kubtestet var kanonbra. Så en riktig glädjefylld dag.
    Tillbakaflyttad 2 dagar, så 13+5 idag istället för 14+0, med bf 5 jan.
    Fick även tid för rul 15/8 så lite mer än en månad kvar, blev först erbjuden tidigare men vi har ju sen sem så väntar hellre än vecka.

Åh va härligt att allt såg bra ut, grattis! :)
    Jag börjar bli riktigt nervös inför mitt KUB på fredag. Det är en jobbig väntan.

Går in i v.13 idag! Veckorna går sakta men säkert :) Illamåendet har hållit sig borta nu ett par veckor men tröttheten verkar jag inte bli av med. Jag måste vila en stund på eftermiddagen för att orka med resten av dagen. Men man ska väl inte klaga ;)

Jag beställde en gravidkudde idag som jag ser fram emot! Nu ligger jag med en vanlig kudde mellan mina knän på nätterna men den räcker inte till. Så en gravidkudde ska nog göra susen :)                 
  • Frökenolson

någon mer som börjat få svårt att somna på kvällarna och om man vakna på natten igen..?
    Har aldrig haft det problemet, brukar sova som en stock annars..

• MiAmore
    ames: Åh nu blev jag sugen på fruktsallad! Vi brukar ha gräddlikör till, har du smakat det? Jätte gott! Prova det sedan efter graviditeten
    ♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
  • missable
    Frökenolson skrev 2011-07-06 20:50:56 följande:
    någon mer som börjat få svårt att somna på kvällarna och om man vakna på natten igen..?
    Har aldrig haft det problemet, brukar sova som en stock annars..
    Ja är helt och hållet med på ditt spår =/ plus att jag måste kissa typ vid halv ett och sedan vid halv 4 och halv sex, har aldrig haft det bekymmret...

De senaste dagarna har jag haft sådan träningsvärk i mina magmuskler rätt högt upp, känns som om jag gjort 1000 situps utan att ha ansträngt mig what so ever! Börjar se sådär härligt rund ut, många som frågar om jag gått upp i vikt, men då kommer leende och säger, nä jag är bara gravid =) 
  • Carolaj83

höll på att svimma i kassan på jobbet idag allt blev bara suddigt o mörkt....resten av arbetsdagen spydde jag 3 ggr, jag som trodde mitt illamående var borta nu

• minneli

Klarar inte av värmen!  Idag på jobbet trodde jag nästan att jag skulle svimma. Vi är ju ute hela dagarna nu. Vet inte hur jag ska orka jobba till 17 imorgon.

Två dagar till semester och på måndag ska jag till bm. Får försöka tänka på det.

Ni har skrivit lite om huvudvärk, jag frågade ju också om det för ett tag sedan eftersom jag hade det. Tog ungefär 5 dagar sen gick det över!     

Svar på tråden Januaribebis 2012