• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • jessielarsson

I morron är 4 veckors semester över och jag har rå ångest över att gå tillbax till jobbet. Våldet har trappats upp, och sommarvikarierna är väl inte super bra på att hålla fast vad jag har förstått. Så jag hoppas att ingen vill sikta in sig på magen som har börjat att puta ut rätt bra. Skulle det bli för jävligt så får jag ta det med chefen.
    Vill verkligen inte gå tillbax till jobbet, men jag vet ju att det går över när man väl är där. Och sen ska jag ju bara jobba 3.5 månad till sen är det dax för grav-penning.

Idag ska jag köpa nya stödstrumpor, 2 par har jag fått slänga i helgen, köpte dom för några år sean så dom var rejält sletna. Ska bli så skönt att få på sig ett par nya hårda stödisar!!

• Cvb

LillaEko & elison:
    Tack för era svar ! Nu blev jag genast mycket klokare och mindre nojig :)

• roxylady

V12+4 idag. Känner mer å mer en spänd liten boll under naveln som sträcker sig ned till blygbenet. Visst måste väl det vara livmodern jag känner? Ska den kännas lite sådär spänd/hård?

• minneli

8 aug ska jag på rul! Då har jag en vecka kvar av semester så jag både längtar och inte längtar dit =)
    En läkare ska göra ultraljudet eftersom jag hade havandeskapsförgiftning förra gången, det känns ju tryggt.

Nu ska vi åka och kolla på en ny säng. Längtar tills jag får sova i en ny säng, känns som det behövs nu!

• JZune

Hej hej :) Hoppas det är okej om jag också hoppar in här :). Har tidigare hängt i decembertråden men idag på rul fick jag veta att min skatt i magen nog är en 3 januari bebis :). Ska tillbaka på ett till rul den 3/8 då h*n var för liten för att kunna mätas ordentligt :)

• harmonihalsa

Hej!, Jag är gravid i vecka 12+1. Ska på ultraljud på privatklinik på fredag och se så allt är ok inne i magen. Fick en rejäl blödning i lördags men som tur var mådde bebisen bara bra och hjärtat tickade på . Moderkakan ligger väldigt lågt och eventuellt den som blödde, har nästan slutat blöda helt nu. Får hoppas bebisen fortfarande mår bra.

Ska bli skönt att de kollar bebisen och framför allt moderkakan för ligger den så lågt som de sa på akuten så ska jag ta det väldigt lugnt. Är sjukskriven denna veckan  och har sängläge tills det inte blöder mer. Gick ut och plockade vinbär men fick då ont i magen så kröp ner i soffan igen. Tur min sambo är duktigt  . Han och vår son på 2 år är vid havet och badar hunden .  

• Someday
    harmonihalsa skrev 2011-07-18 15:35:15 följande:
    Hej!, Jag är gravid i vecka 12+1. Ska på ultraljud på privatklinik på fredag och se så allt är ok inne i magen. Fick en rejäl blödning i lördags men som tur var mådde bebisen bara bra och hjärtat tickade på . Moderkakan ligger väldigt lågt och eventuellt den som blödde, har nästan slutat blöda helt nu. Får hoppas bebisen fortfarande mår bra.

Ska bli skönt att de kollar bebisen och framför allt moderkakan för ligger den så lågt som de sa på akuten så ska jag ta det väldigt lugnt. Är sjukskriven denna veckan  och har sängläge tills det inte blöder mer. Gick ut och plockade vinbär men fick då ont i magen så kröp ner i soffan igen. Tur min sambo är duktigt  . Han och vår son på 2 år är vid havet och badar hunden .  
    Jag hoppas verkligen att allt är bra med bebisen! Förstår att du blir lite orolig. Vila ordentligt!!
  • RaraS

Nu är det jag som börjat grotta ner mig i olika gravid/barn-försäkringar. Gisses säger jag bara!!! Det är en djungel!!!!

Visst räcker det om man har skaffat en försäkring innan man typ är i v 21-22? Det är ju efter det som barnet kan födas för tidigt och överleva. Eller bör man av någon anledning teckna en redan innan RUL? Typ pga av sjukdomar som kan upptäckas där, så är det bra att redan ha en försäkring? 

Här på familjeliv verkar de flesta förespråka Trygghansa....men tyvärr utan att skriva varför. Eller endast att de fått snabb hjälp efter att typ barnet ramlat och slagit sig...typ ersättning på ett par tusen. Jag anser att de där småskadorna fixar man nog, utan att man till exempel får ersättning för söndriga kläder eller ett par nätter på sjukhus. Jag vill ju att försäkringen ska täcka alla de där allvarliga skadorna, med bra ersättning, om tex barnen blir skadat för livet och inte kan jobba, eller långvariga sjukdomar som cancer, eller medfödda skador som tex kromosomförändringar. Och min man hade en syster som dog i hjärtfel så i mitt fall vill jag även att det ska täcka kända genetiska sjukdomar.

Men f-n, det finns väl ingen genväg utan att sätta sig och läsa igenom alla finstilta villkor för att hitta den som är bäst och kan verka vara pålitlig så den är bäst i 25 år framöver. Mission impossible känns det som...

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • tvillingen

Är det någon mer än mig som har väldiga problem med myrkrypningar i benen?? Och i så fall någon som vet vad som skulle kunna lindra det lite?

Svar på tråden Januaribebis 2012