• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minneli

Nu har jag tecknat gravidförsäkring, jag tog länsförsäkringars gravidförsäkring plus precis som förra gången. Märkte även att jag kan få ut en pengar från förra graviditeten... om det nu är inte är försent (fick dotter april 2009) Men jag ska ringa en skadereglerare imorgon och höra. Är ju inte så att det är det första man tänker på efter en förlossning om man kan få ut pengar eller inte från försäkringen!

Kollade på den här sidan och valde länsförsäkringar utifrån det...

http://www.gravidförsäkring.se/jamfor-gravidforsakringar/pris-och-nar-forsakringen-kan-tecknas

• minneli
    Skåne85 skrev 2011-07-18 17:29:22 följande:
    Vad är det för pengar du kan plocka ut då på din dotter ?
    Jag förlorade mkt blod vid förlossningen då moderkakan fastnade och så var jag inlagd på sjukhus några ggr innan förlossningen pga havandeskapsförgifning. Sen vet jag inte om det var ngt mer jag kunde ta ut för, men blodförlusten gav ju lite pengar såg jag iaf.
  • erajka

Idag fick vi se våran fina bebis, den vinkade och hoppade runt Vi fick låg sannolikhet vid kub-testet. Krabaten låg med benen i kors Fick tid för RUL 1/9

• mia1986

Raras jag rekommenderar folksams gravidförsäkring med utökat skydd. Den kostar 1050 kr. Jag har tecknat den. Gå in på folksams hemsida och läs om den.

• mia1986

Raras glömde att skriva att man sen ska ta folksams barnförsäkring när barnet är 6 månader för då gäller inte gravidförsäkring längre. Mrn om du har båda försäkringarna gravid med utökat skydd och sedan barn ger det en extra bra försäkring.

• Pebbles82

Här har man varit iväg på "semester" en vecka och ni har ju skrivit helt galet mycket! 

Är i v 13+2 nu, den svullna magen från början har nu lagt sig rejält. Ställde mig på vågen imorse för att se resultatet från semester, men ligger på -1 kg. Känns skönt, för trots seg uppgång förra gången landade jag rätt många kilo + och har en hel del extra att börja med den här gången.
    Annars börjar illamåendet lägga sig, så länge jag håller mattider. Men är fortfarande äckligt överkänslig mot matos och får kväljningar av allt som "luktar".

Kul att det är så många som varit iväg och fått härliga bilder, sett på UL, fått bra resultat på KUB! Själv är jag lite sådär skakis efter ett par tråkiga gravidhistorier i bekantskapskretsen, men jag ska inte oroa mig.
    Är bara hemma och packar om, imorgon drar vi på semester igen! :)  

• RaraS

Hmm, ja, tack för tipsen....jag ska nog ta och läsa och jämföra ordentligt till helgen. Det här var verkligen mycket svårare än jag trodde!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • MissT
    erajka skrev 2011-07-18 17:59:35 följande:
    Idag fick vi se våran fina bebis, den vinkade och hoppade runt Vi fick låg sannolikhet vid kub-testet. Krabaten låg med benen i kors Fick tid för RUL 1/9

Grattis Vad härligt!
  • fabler

RaraS ja de är kanon svårt. Och beroende på vilken "försäljare" man lyssnat på så har man ju köpt olika argument. Som jag som har trygghansa och min vän som har länsförsäkringar har hört att folksam är de sämsta man kan ha, men har man lyssnat på nån från folksam så är dem så klart bäst.

Jag är nöjd med trygghansa och vi har nästan alla våra försäkringar där, dem är jätte lätta att ha att göra med. Men sen vet jag ju inte om jag hade sagt de samma om jag hade fått ett barn som var sjukt.

elias är världens sötaste!!!
Svar på tråden Januaribebis 2012