• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Marsätt

Idag är det 3 veckor till ultra ljudet...längtar tills dess..

Idag firar vi vår lilla tjej som fyller 7 år och solen strålar så vi kan sitta ute och fika idag. Härligt'!!  

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Lill Knutte 2012♥
  • elinson
    LillaEko skrev 2011-07-21 07:57:44 följande:
    Åh, en till som är tacksam att det finns fler.
    Har alltid haft grymt svårt med att vara still och mitt humör har verkligen blivit hemskt om jag inte hunnit träna.

Men de två första månaderna satt jag helst bara i soffan, och små åt massa snabba kolhydrater för att hålla illamåendet i schack. Så inte direkt smickrande för vågen.
    Har dessutom väldigt lätt att lägga på mig om jag äter fel.

Men ska ändå försöka njuta.
    Har ju börjat komma igång lite smått med träningen igen, så får hoppas att viktuppgången stannar av lite. 
    jag har verkligen svårt att acceptera dessa extra kilon som smyger sig på... jaja det är helt naturligt och vi behöver dessa extra kilon bla bla bla... Jag tycker fortfarande det är pest. Behövde bara få ur mig det!
  • Carolaj83

mysigt för er alla som får fira kalas....jag hoppas verkligen jag har orken när mina barn fyller år(december)....men har redan en plan b för äldsta sonen som bjuder sina egna kompisar på kalas, det är att hyra kalas på ett stort lekställe här i stan så skickar jag dit mannen + farmor

7 arbetsdagar till semestern sen hoppas jag att nya barnrummet kommer bli klart  

• fabler
    elinson skrev 2011-07-21 08:37:45 följande:
    jag har verkligen svårt att acceptera dessa extra kilon som smyger sig på... jaja det är helt naturligt och vi behöver dessa extra kilon bla bla bla... Jag tycker fortfarande det är pest. Behövde bara få ur mig det!
    ställer mig i kön bakom dig, därför jag vägrar väga mig innan jag kommer till bm i september igen. För så länge jag inte vet hur mycket de är så mår jag inte lika dåligt.
    elias är världens sötaste!!!
  • shadowstorm
    fabler skrev 2011-07-21 08:43:13 följande:
    ställer mig i kön bakom dig, därför jag vägrar väga mig innan jag kommer till bm i september igen. För så länge jag inte vet hur mycket de är så mår jag inte lika dåligt.
    det gjorde jag sist jag vänta sonen, vägde mig när jag fick veta att jag var gravid....sen vägde jag mig inte på MÅÅÅÅNGA månader igen. tror jag var i vecka 24 eller nåt sånt när jag vägde mig och trodde jag skulle ha gått upp en hel del. hade då gått ner 7 kg :) Och nu har jag gått ner 2 kg. Som jag sa till sambon min att vara gravid är värsta bantar kuren haha dock får man ju ingen platt mage ;) Jag vägde mindre än jag gjorde innan jag blev gravid 2 veckor efter min son var ute. tror jag vägde 4 kg mindre än innan. :)

Efter många eftersökningar på tågbanor har jag kommit framtill att det får bli Ikeas :) Eftersom den passar ihop med de flesta andra träbanor som finns på marknaden och kostar en hel del mindre :) Kanske låter snål men den ser ju lika ut!
  • fabler
    shadowstorm skrev 2011-07-21 08:58:48 följande:
    det gjorde jag sist jag vänta sonen, vägde mig när jag fick veta att jag var gravid....sen vägde jag mig inte på MÅÅÅÅNGA månader igen. tror jag var i vecka 24 eller nåt sånt när jag vägde mig och trodde jag skulle ha gått upp en hel del. hade då gått ner 7 kg :) Och nu har jag gått ner 2 kg. Som jag sa till sambon min att vara gravid är värsta bantar kuren haha dock får man ju ingen platt mage ;) Jag vägde mindre än jag gjorde innan jag blev gravid 2 veckor efter min son var ute. tror jag vägde 4 kg mindre än innan. :)

Efter många eftersökningar på tågbanor har jag kommit framtill att det får bli Ikeas :) Eftersom den passar ihop med de flesta andra träbanor som finns på marknaden och kostar en hel del mindre :) Kanske låter snål men den ser ju lika ut!
    Min kompis har ikeas tågbana till sin dotter och nu när hon fått andra barnet önskar hon sig brio då ikea inte är lika bra har hon kommit fram till. De märks kvalité skillnad säger hon. Vi har passat på att köpa briotågräls när de varit rea. Så i höstas köpte jag de redan i september som sonen sen fick i julklapp . Men ikeas är ju helt klart värt att börja med för att se om de öht uppskattas att leka med.

Jag gick upp 17kg med sonen... så de e ingen bantningskur för mig direkt och jag låg nu på 4kg + mer än när jag  blev gravid med sonen...! Men hoppas jag inte går upp lika mycket denna gång.
    elias är världens sötaste!!!
  • minjalin
    twistedtofit skrev 2011-07-21 07:55:27 följande:
    Jag har haft en dov huvudvärk i 2 dagar, lite tryckande. Sen vaknade ush i natt av att jag hade riktigt ont. Ok så länge jag är helt stilla, men ONT så fort jag vippar huvudet fram el hostar.i natt kunde jag inte ens vrida huvudet. Igår hjälpte inte alvedon alls. Så i natt tog jag alvedon, nässpray och lade huvudet högt. Det hjälpte lite. Ni med hv, hur har er huvudvärk varit o vad har hjälpt?
    Jag har också haft några sånna huvudvärksattacker då inget hjälper, har strålat fårn nacken så jag smörjde med tigerbalsam i nacken och fick massage av sambon och efter 4 dagar gav äntligen huvudävrken med sig. Sen läste jag i nån tråd att man helst inte ska äta panodil när man är gravid utan ta alvedon istället och läser man på bipacksedeln så står det faktiskt på alvedon, inga kända risker, medan det på panodil står att man ska tala med läkare, visserligen om man bara äter det under längre period men dumt att chansa kanske. Tog panodil på morgonen och kvällen huvudvärkens första dag men det hjälpte inte och nu är jag lite nojig att nåt ska ha hänt, Men intalar mig att jag åt ju för sjutton panodil flera gånger med sonen och han mår bra, men då var det okej att äta panodil vad jag vet utan dom verkar ha ändrat. Sen tycker jag det är konstigt att sjukvårdsrådgivningen och apoteket alltid säger att panodil och alvedon är samma sak, bara olika namn, när det tydligen inte är det. Ja ja, bara ett litet tips som du vill ta det säkra före det osäkra. Jag ska köpa kortisonspray till min nästäppa och alvedon idag :p
  • partouze

När jag har haft huvudvärk, som jag visserligen har ofta utan att vara gravid så tycker jag det hjälper med att ha en kall ispåse med handduk över det smärtande området . Det kyler bor smärtan och man slappnar av så man kan både vila bort huvudvärken och slappna av. Testa de :) har själv spänningshuvudvärk från nacke å rygg ofta.

• Sapato

Shadowstorm: Vi har både ikeas och brios och båda har bra kvalite. Vi gjorde så att vi basköpte ikeas och sen har sonen varit med och valt briodelar då det finns massor att välja på som inte ikea har. Tex tågstall osv.
    Han har älskat tågbanan sen den köptes och är 5,5 år nu

• Sapato

Cyklade på en promenad på typ 1,5h igår och har såååå ont mellan benen idag. Vadderad sits står på inköpslistan här, haha.
    Har aldrig haft det problemet innan och kan cykla långt vissa dagar.

Svar på tråden Januaribebis 2012