• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • bumbi 84
    Västeråsmamman skrev 2011-07-21 17:30:10 följande:
    hej igen, har inte varit ine här på nästan 2 v.
    Vi har varit borta på sem som fick ett tragiskt slut. Min älskade svärfar son skulle fyllt 80 år idag fick flytta till himlen i lördags. En stor sorg att han inte fick reda på underverket i magen innan och att han inte får träffa det överhuvudtaget.

Var på spec mvc idag och fick se en livlig krabat. Magen har bara exploderat senaste veckan så nu går det inte att dölja alls längre.Nu har vi berättat för de flesta.

va roligt för er som varit på kub,nupp och allt vad det nu heter...

den 1 augusti har vi tid för rul.

Beklagar förlusten! vi förlorade svärmor på Lucia. och Man vill ju så gärna kunna ringa och berätta den glada nyheten.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf Jan -12!
  • partouze

Västerås samman ja beklagar förlusten . Vet hur det känns. Miste min underbara vackra mormor i maj efter 5 månaders kämpande i äckliga cancer. Kram

• fabler
    Västeråsmamman skrev 2011-07-21 17:30:10 följande:
    hej igen, har inte varit ine här på nästan 2 v.
    Vi har varit borta på sem som fick ett tragiskt slut. Min älskade svärfar son skulle fyllt 80 år idag fick flytta till himlen i lördags. En stor sorg att han inte fick reda på underverket i magen innan och att han inte får träffa det överhuvudtaget.

Var på spec mvc idag och fick se en livlig krabat. Magen har bara exploderat senaste veckan så nu går det inte att dölja alls längre.Nu har vi berättat för de flesta.

va roligt för er som varit på kub,nupp och allt vad det nu heter...

den 1 augusti har vi tid för rul.

beklagar sorgen.

Igår var jag på en affär i falun (spillevinken) och köpte den alla sötaste Nova star mössan som bebis ska få ha på sig på bb. Nu är den i och för sig turkos så får vi en flicka lär väl alla tro de är en pojke. Men den va bara så mini mini söt så jag va tvungen sen va de rea på den oxå. Köpte även en fin bodysuti från kik-kid och kommer efter UL åka dit och handla mer från kik-kid men då vill jag veta kön innan jag handlar mer.
    elias är världens sötaste!!!
  • Carolaj83
    Västeråsmamman-beklagar*kramar*

gratis till er alla som fått se era bebisar.....önskar jag kunde få höra hjärtljud eller se bebisen, men bara vänta mindre än 2 v till rul   
  • shadowstorm

Haha jag måste vara den enda som inte har det minsta sug efter handla nåt! Vad är det för del? ;) Känner ju på mig att även detta blir en gosse och då finns det så mycket saker här hemma att det känns som inte ens roligt köpa nå mer ;)

Dock ska vi köpa ett babyskydd. Och blir det en flicka är jag ändå inte en sån där rosa människa, utan vi har massa neutralla kläder hemma sen lillen.

• fabler
    shadowstorm skrev 2011-07-21 18:20:49 följande:
    Haha jag måste vara den enda som inte har det minsta sug efter handla nåt! Vad är det för del? ;) Känner ju på mig att även detta blir en gosse och då finns det så mycket saker här hemma att det känns som inte ens roligt köpa nå mer ;)

Dock ska vi köpa ett babyskydd. Och blir det en flicka är jag ändå inte en sån där rosa människa, utan vi har massa neutralla kläder hemma sen lillen.
    Jag gjorde mig av med en massa efter sonen för att kunna handla lite mer och jag misstänker att även denna bebis kommer ha alldeles för mycket kläder precis som sin bror. Och blir de en flicka vill jag köpa massa mera för vi har väldigt pojkpojkiga kläder och även om de kommer kunna användas så vill jag ändå köpa mera nytt, men vet även att då kommer vi få en massa nytt.
  • lillbumbin

Åh, en vecka kvar till ultraljud.. Gud vad jag och gubben längtar:) jag tror på en tjej och gubben en kille:) jag har ju två tjejer sen innan och han en pojk sen innan så de skulle va roligt med en kille. Men vi får väl se vad som gömmer sig i min mage!

• Serendipitet

Känner inte heller för att handla så speciellt mycket, dock tittar jag runt lite och försöker ta reda på vad man måste ha i babydjungeln :) Jag vill avvakta med handling till v25-30 då allt känns mer säkert. Sedan beror det ju på vad det är för liten krabbat i magen är det en flicka har jag massor med kläder och sådant redan efter dottern och en del annat sparat.
    Måste nog upp på vinden och stöka sedan när ytterligare några veckor gått. Alla de största grejerna har jag ju redan men endel har man ju rensat ut.

• pernillis

Hej! Jag behöver akut hjälp. Vet inte var jag ska ta vägen med min oro. Jag är i 15+1 och sen 1300 har jag känt små fosterrörelser i form av "popcorn"... För cirka fem dagar sedan tog rörelserna slut. Känner ingenting. Visserliggen har jag molande värk i magen men brösten är inte hårda längre och känner inte av illamåendet ett dugg, vilket jag lidit rejält av fram tills nu. Detta är mitt första barn. Ringde sjukvårdsrådgivningen och de sa att jag skulle kontakta min barnmorska imorgon. Hjäääälp.. Vad är det här???

• fabler
    pernillis skrev 2011-07-21 18:48:30 följande:
    Hej! Jag behöver akut hjälp. Vet inte var jag ska ta vägen med min oro. Jag är i 15+1 och sen 1300 har jag känt små fosterrörelser i form av "popcorn"... För cirka fem dagar sedan tog rörelserna slut. Känner ingenting. Visserliggen har jag molande värk i magen men brösten är inte hårda längre och känner inte av illamåendet ett dugg, vilket jag lidit rejält av fram tills nu. Detta är mitt första barn. Ringde sjukvårdsrådgivningen och de sa att jag skulle kontakta min barnmorska imorgon. Hjäääälp.. Vad är det här???
    troligtvis ingenting för oftast mår man bättre nu i graviditeten och att du inte känner bebisen längre behöver du inte heller oroa dig över, jag är i v 15+4 och väntar andra barnet och har väl eventuellt känt bebisen en gång. Med sonen kände jag ingenting förrens v.21.
Svar på tråden Januaribebis 2012