• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • MaHo89

Vi har hund och är mycket ute och promenerar. Men på sista tiden har jag helt tappat farten!! Jag går långsamt och blir helt slut :/ Men jag brukar ändå gå en långpromenad per dag men fy vad jobbigt det blivit

• RaraS
    MaHo89 skrev 2011-07-21 12:36:17 följande:
    Vi har hund och är mycket ute och promenerar. Men på sista tiden har jag helt tappat farten!! Jag går långsamt och blir helt slut :/ Men jag brukar ändå gå en långpromenad per dag men fy vad jobbigt det blivit
    Jag vet...men det är ju bra att de små liven gör att man kommer ut lite i alla fall! Jag försöker tänka att han förstår mer än vad man tror vad som händer just nu i min kropp. För han är himla gosig nu för tiden!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • RaraS
    Sunflower Sthlm skrev 2011-07-21 11:30:59 följande:
    KUB i eftermiddag, galet vad nervös jag är. Det ska bli skönt att ha det avklarat men samtidigt är jag ju orolig för vad testet kan visa. *suck* Får inte mycket gjort på jobbet, det är ett som är säker iaf.
    Det går säkert jättebra, Sunflower!!! Håller tummarna!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • got2b
    partouze skrev 2011-07-21 11:57:11 följande:
    Fick se min skatt idag :) trodde h*n hade dött för alla symptom va borta plus den mindre blödningen men icke för h*n lekte rövare där inne :D så glad att ja äntligen kan slappnar av !! Mätningarna stämde med veckan jag är i. Ser fram imot rul nu den 10e :D
    Skönt att allt såg bra ut!
  • LillaEko
    RaraS skrev 2011-07-21 10:42:47 följande:
    Att ha hunden är underbart! Särskilt eftersom jag är ensam hemma en period. Men får inte du grymt dåligt samvete?
    ....jag brukade springa nästan varje dag med den och orka leka hela kvällarna med honom och vara med honom. Nu får han vara nöjd om jag orkar ut och cykla med honom och gå de vanliga rastningspromenaderna. Han är en "försvarshund" och vi är bara fosterfamilj åt honom på kvällar, nätter och helger, på dagarna jobbar han. Så nu ska jag vara ärlig och säga att jag inte orkar ta hem honom varje kväll från hans jobb...man känner sig hemsk när han får sova på hundgården fast det är många hundar som sover där...

Han längtar nog efter att husse kommer hem, och jag också! 
    Vi delar ju på ansvaret eftersom min man är här. Så hon får minst 2 timmar om dagen, så hon är nöjd. 
    Hon behöver dock jobba mer med huvudet än med kroppen, så att ta bilen till skogen och sen köra massa boll apportering och sök räcker för henne. Inte alltid jag måste motionera så att säga.
    Hon är dessutom bolltokig så kan kasta det i en timme och hon springer gladeligen och hämtar dem lika glatt hela tiden. Nu på sommaren blir det även endel i vattnet. Så då får hon simma sig trött.
    Av att bara gå/springa/cykla blir hon aldrig trött. Då får vi köra godissök och uppletande inne sen. Så som sagt, mycket hjärngympa så är hon nöjd.

Men om han är tjänstehund så får han väl mycket stimulans "på jobbet"?? 
  • bumbi 84
    Jamirl skrev 2011-07-21 00:17:40 följande:
    bumbi 84: Krya på dig super mycket!!!!!!
    Ska på rul 11/8, nära, spännande!
    Tack!

ja bara en helg i mellan man räknar ju ner dagar nu
    MaHo89 skrev 2011-07-21 06:06:55 följande:
    Låg och skulle sova igår, först på sidan pga ont i höfter, sen innan jag skulle somna vände jag mig på mage.. Känner då tre lätta lätta "buffar".. Jag har då aldrig känt något sånt förr.. Kan det vara bebisen? Blev alldeles till mig och kunde inte somna på en stund :P
    Tror absolut det var liten du kände
    shadowstorm skrev 2011-07-21 07:37:55 följande:

Idag är jag i vecka 16 nu tycker jag tiden har stanna av lite....suuck men det är väl för man börjar vänta på RUL som är om 25 dagar Bambi 84 (såg att du också hade 15 aug) :) Så nu börjar nerräkningen :D Blir också vårat första möte med bebisen. :)

Idag blir det gå på jakt efter vad min son ska få i 2 års present för han blir två nu nästa tisdag :) Tääänk vad tiden har rusat iväg min lilla gosse. Hjärta Fråga är ju bara vad han ska få, hehe han har ju så mycket redan, men nåt kommer vi nog på. Var liite inne på Brio tågbana men vet inte om han är för liten för det..
    Kul att vi är fler som ska dit den 15:e. får vi räkna ner ihop

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf Jan -12!
  • bumbi 84
    MiAmore skrev 2011-07-21 09:49:31 följande:
    Usch då, krya på dig vännen!
    Jag ska på rul ngr dagar innan dig, den 11 aug. Visst längtar man som en tok?

Tack

Å vad jag längtar önskar det vore dax nu  
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf Jan -12!
  • Shirin85

Jag ska till rul den 18/8, längtar.
    Är i v.16 Glad

♥Saif -04, Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥
  • roxylady
    MillaN o LillaN: Gud vilken fin mage du har! Har du barn sedan innan? Tänkte att det syns på dig så pass mkt redan *avis*. Jag kommer nog inte ha en sådan fin mage om ett par veckor.. jag är nästan nästan som vanligt :(
Svar på tråden Januaribebis 2012