GoodEnough mom skrev 2011-07-20 16:41:17 följande:
Hej alla och grattis till graviditeten :) Är ny här på forumet men är också beräknad att få en januaribebis :) Är i vecka 15+2 och väntar andra barnet. Har en underbar dotter på 5 år. Orkar inte läsa igenom hela tråden, då det är jättemycket utan hoppas bara på att kunna glida in lite snyggt ;)
Hur mår ni alla? Har magen börjat växa än och har ni kännt sparkar än? Är nyfiken och känner det som om det är första gången som jag är gravid (Det är ju 6 år sedan sist). Lika nojjig om inte mer, någon annan som känner så?
Är det någon här som genomgått en vaginal förlossning efter kjejsarsnitt? Är intresserad av era erfarenheter kring detta, då planen för mig denna gången är vaginal förlossning.
Måste ju vara några stycken som snart ska på ultraljud? 3,5 vecka kvar för mig och jag tycker tiden går långsamt.. hihi. Man vill ju veta att allt är bra med bebis. Annars har barnmorskan talat om att jag lider av kraftigt illamående och givit mig lergigan comp som funkar endel iallafall men ändå resulterat i viktnedgång istället för uppgång. Magen syns lite nu vilket känns mysigt :) Har kännt lite fladder i magen men ingen ordentlig spark.
Kram på er alla
jag födde min andra sån vaginalt efter att första sonen kom akut snittad, allting gick bra rent läkarmässigt sett men jag själv var ett vrak :-/ när det började dra ut på tiden med värkarna utan att jag öppnat mig mer än till 4 cm på och stått still där flera timmar (precis som förra gången) kom paniken. var livrädd för ett nytt snitt samtidigt som jag absolut inte ville fortsätta förlossningen normalt då alla gamla minnen dök upp i huvudet
var inte alls förbered på att jag skulle reagera som jag gjorde och det gjorde det väldigt svårt för barnmorskan min man och mig själv. var så pappad på att föda vaginalt till en början men det höll på att sluta i ett snitt just pågrund av att jag fick panik och hyperventilerade, hade jag inte lyckats lugna mig hade dom söv mig.
kommer begära samtal och genomgång av mina förra förlossningar så får vi se vart det leder, igentligen skulle jag önska ett planerat snitt denna gången men då blir jag ju snuvad på en till förlossning, KLUVEN .-(
se till att vara beredd och informerad på allt
HOPPAR JAG INTE SKRÄMMER NÅN NU .-/ sorry isåfall