• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jamirl

Niniis:
    Åh va mysigt att ni kunnat lyssna på hjärtljuden

• Jamirl

bumbi 84: Krya på dig super mycket!!!!!!
    Ska på rul 11/8, nära, spännande!

• MaHo89

Låg och skulle sova igår, först på sidan pga ont i höfter, sen innan jag skulle somna vände jag mig på mage.. Känner då tre lätta lätta "buffar".. Jag har då aldrig känt något sånt förr.. Kan det vara bebisen? Blev alldeles till mig och kunde inte somna på en stund :P

• fabler

Kan inte minnas att jag var tvungen att börja sova med en kudde mellan knäna så här tidigt med sonen. Men lägger jag inte en kudde där så har jag apont i höfterna när jag vaknar.
    Och igår när jag gick på stan halva dagen så fick jag jätte ont i ryggen, kunde nästan tro jag va i v. 26 och inte 16.

elias är världens sötaste!!!
  • LillaEko

Jag kände av min rygg igår och i förgår. Har ju jobbat dygn så gick av vid 15.00 igår. Har varit väldigt stressigt så sprungit hit och dit hela tiden, så hoppas det är tillfälligt. Man vill ju inte börja få problem med rygg och höfter än. Går in i vecka 17(16+0) imorgon :)

• shadowstorm
    fabler skrev 2011-07-21 06:58:00 följande:
    Kan inte minnas att jag var tvungen att börja sova med en kudde mellan knäna så här tidigt med sonen. Men lägger jag inte en kudde där så har jag apont i höfterna när jag vaknar. Och igår när jag gick på stan halva dagen så fick jag jätte ont i ryggen, kunde nästan tro jag va i v. 26 och inte 16.

klart det kan ha varit =) Var det långt ner var det säkerligen bebisen som gav sig till känna längre upp tarmarna.

Jag har både tarmrörelser vilket sitter för mig ovanför naveln sen har jag rörelser från bebisen som ligger under naveln :)

Idag är jag i vecka 16 nu tycker jag tiden har stanna av lite....suuck men det är väl för man börjar vänta på RUL som är om 25 dagar Bambi 84 (såg att du också hade 15 aug) :) Så nu börjar nerräkningen :D Blir också vårat första möte med bebisen. :)

Idag blir det gå på jakt efter vad min son ska få i 2 års present för han blir två nu nästa tisdag :) Tääänk vad tiden har rusat iväg min lilla gosse. Hjärta Fråga är ju bara vad han ska få, hehe han har ju så mycket redan, men nåt kommer vi nog på. Var liite inne på Brio tågbana men vet inte om han är för liten för det..
  • fabler
    shadowstorm skrev 2011-07-21 07:37:55 följande:
    klart det kan ha varit =) Var det långt ner var det säkerligen bebisen som gav sig till känna längre upp tarmarna.

Jag har både tarmrörelser vilket sitter för mig ovanför naveln sen har jag rörelser från bebisen som ligger under naveln :)

Idag är jag i vecka 16 nu tycker jag tiden har stanna av lite....suuck men det är väl för man börjar vänta på RUL som är om 25 dagar Bambi 84 (såg att du också hade 15 aug) :) Så nu börjar nerräkningen :D Blir också vårat första möte med bebisen. :)

Idag blir det gå på jakt efter vad min son ska få i 2 års present för han blir två nu nästa tisdag :) Tääänk vad tiden har rusat iväg min lilla gosse. Hjärta Fråga är ju bara vad han ska få, hehe han har ju så mycket redan, men nåt kommer vi nog på. Var liite inne på Brio tågbana men vet inte om han är för liten för det..
    sonen fick brio tågbana och trehjuling bland annat när han fyllde 2år. Dem är för små för att bygga tågbana själva men uppskattar att va med i leken med en vuxen. Plus att när dem blir lite större vill dem kunna bygga ganska stor tågbana och då är de även bra om man portionerar ut tågrälsen lite då dem inte är så jätte billiga.
  • twistedtofit

Jag har haft en dov huvudvärk i 2 dagar, lite tryckande. Sen vaknade ush i natt av att jag hade riktigt ont. Ok så länge jag är helt stilla, men ONT så fort jag vippar huvudet fram el hostar.i natt kunde jag inte ens vrida huvudet. Igår hjälpte inte alvedon alls. Så i natt tog jag alvedon, nässpray och lade huvudet högt. Det hjälpte lite. Ni med hv, hur har er huvudvärk varit o vad har hjälpt?

• LillaEko
    Vesslan skrev 2011-07-20 11:06:06 följande:
    Frökenolson skrev 2011-07-20 10:20:03 följande:
    Jag har också gått upp mycket, men hoppas att det avstannar lite nu, det har det gjort de senaste veckorna. Jag använder också mammakläder och stora baggy byxor som jag hade innan. Det finns väldigt mycket kläder i garderoben som jag inte kan ha alls längre..

Precis som dej har jag gått upp mycket på rumpa och lår, magen såklart men det är mest svullen så inte så mycket fett där tror jag. Däremot brösten har jag gått upp massa..
    Men jag tror man får bara motivera sej att det är för bebisens skull och ta tag i det sen efteråt när man orkar.
    Jag hoppas ju kunna amma och på så sätt, förlora en hel del. Men också när våren kommer gå ut på långa promenader med liten..
    Tack till er båda för att "håller mig sällskap" i denna hemska viktökning.

Givetvis så är det bara å bita ihop och hoppas på att det snart går över. I bakhuvudet så vet jag ju att det är en orsak och att det går att få bort det senare.  Men ändå är det irrirarande.

Detta med att inte kunna sitta stilla. Japp det är min stil med, eller var..  Men det kommer väl igen.

Som tur är så har jag en väääääldigt lugn och tålmodig sambo. När jag hasplar ur mig diverse saker och klagar över viken så säger han bara: Ingen fara hjärtat , jag tycker du är fin och jag vet att du fixar till detta när vår guldklimp kommit till världen.

Ja då är det bara att le själv och inse att han har såååå rätt.

Underligt att en blivande bebis kan förändra en människa till ett "monster " under en period...
    Ha ha ha ja så är det .
    Åh, en till som är tacksam att det finns fler.
    Har alltid haft grymt svårt med att vara still och mitt humör har verkligen blivit hemskt om jag inte hunnit träna.

Men de två första månaderna satt jag helst bara i soffan, och små åt massa snabba kolhydrater för att hålla illamåendet i schack. Så inte direkt smickrande för vågen.
    Har dessutom väldigt lätt att lägga på mig om jag äter fel.

Men ska ändå försöka njuta.
    Har ju börjat komma igång lite smått med träningen igen, så får hoppas att viktuppgången stannar av lite. 
  • fabler

shadowstorm: till nästa år kan jag då istället rekomendera en balanscykel än en tre hjuling. Sonen fyllde 3 i mars och han använder knappt sin trehjuling längre bara när hans kusin är här och då handlar de mer om att kusinen inte ska låna. Balanscykel är en cykel utan trampor och dem lär sig att få balans på den så när dem sen börjar med en riktig cykel så ska man skippa stödhjulen. Jag har en kompis som köpte balanscykel till sin son när han fyllde två år (han fyller i december) så när sommaren kom så använde han den och när han va 3.5 så kunde han cykla utan stödhjul.

Svar på tråden Januaribebis 2012