• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • harmonihalsa

Ja min mage syns heller inte mycket och ändå har jag barn sedan tidigare. Mina bröst är fortfarande större än magen och då har jag verkligen inga stora bröst... Men jag hann njuta av en stor mage förra gången i alla fall så jag känner mig lugnare denna gånge . Det kommer en dag då det är jobbigt att böja sig för att knyta skorna och en ny upplevelse för mig var när jag kände magens hud mot bröstens undersida.

Vår hund behöver med mycket hjärnstimulering så mycket godissök, min lille kille gillar att gömma godisar som hon får leta upp. Hon får med bada i ån en liten bit här ifrån alla varma dagar och simma efter pinnar. Innan jag fick blödningen cyklade jag en runda med henne varje dag så hon fick även fysisk motion men blivit mindre några dagar nu. I förra graviditeten orkade jag gå långrundor varje dag i minst 60-90 min/gång, fattar inte att jag orkade. Men visst fick mycket sammmandragningar tidigt men förstod inte riktigt och tog dem inte på allvar.   

• RaraS
    LillaEko skrev 2011-07-21 14:23:34 följande:
    Vi delar ju på ansvaret eftersom min man är här. Så hon får minst 2 timmar om dagen, så hon är nöjd. 
    Hon behöver dock jobba mer med huvudet än med kroppen, så att ta bilen till skogen och sen köra massa boll apportering och sök räcker för henne. Inte alltid jag måste motionera så att säga.
    Hon är dessutom bolltokig så kan kasta det i en timme och hon springer gladeligen och hämtar dem lika glatt hela tiden. Nu på sommaren blir det även endel i vattnet. Så då får hon simma sig trött.
    Av att bara gå/springa/cykla blir hon aldrig trött. Då får vi köra godissök och uppletande inne sen. Så som sagt, mycket hjärngympa så är hon nöjd.

Men om han är tjänstehund så får han väl mycket stimulans "på jobbet"?? 
    Jo då, han tränas en timme per dag på jobbet förutom rastningarna. Det är olika vad de gör. Han är skydds- och spårningshund (endast människor och lik, ej sprängmedel och narkotika) så han tränas ganska mycket varje dag. Spårning brukar vi träna hemma med honom på helgerna och han älskar det! Han brukar hoppa och skutta när vi plockar fram spårningsselen! Simma efter roddbåten gillar han också! Han är så söt i sin flytväst!  Men skydd får vi inte träna honom i, så det gör han bara på jobbet. Så ja, han stimuleras nog tillräckligt även om inte jag är så aktiv på kvällarna för tillfälligt....det känns bara så hemskt när man har vant honom med att få ett motionspass när han kommer hem, innan hans middag, och så nu får han kanske bara en promenad, eller de dagar jag inte hämtar honom alls för jag måste typ lägga mig klockan 19-20 för att orka jobba....men det är bara det dåliga samvetet gnager! 

Men lika bra jag får träna på att hantera det dåliga samvetet nu! Antagligen blir det väl lika illa sedan när man får barn och man tycker att "alla andra" föräldrar hittar på så mycket roligt med sina barn och man själv kanske inte hinner med så mycket som man skulle vilja! Då kommer nog det dåliga samvetet fram igen så det är lika bra att inse att han har det rätt så bra för att vara hund även om jag inte orkar hämta hem honom varje dag!

Du verkar ha en väldigt rolig hund i alla fall! Jag har insett när jag har lärt känna många schäfrar på hundgården hur olika alla är! De alla har väldigt stor och olika personlighet! Vi har också funderat på att skaffa egen hund men för tillfälligt har vi fäst oss alldeles för mycket vid hundgårdshundarna för att kunna sluta vara fodervärdar. Men vem vet, skulle "vår" hund hamnar på avvecklingslistan för att han är för gammal etc så skulle vi inte tillåta att de avlivade honom. Då får han bli vår istället!  
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • MiAmore
    partouze skrev 2011-07-21 11:57:11 följande:
    Fick se min skatt idag :) trodde h*n hade dött för alla symptom va borta plus den mindre blödningen men icke för h*n lekte rövare där inne :D så glad att ja äntligen kan slappnar av !! Mätningarna stämde med veckan jag är i. Ser fram imot rul nu den 10e :D
    Vad skönt att allt såg bra ut
    Csve skrev 2011-07-21 15:23:22 följande:

vecka 16, 15+0
    Vilken fin mage! Jag är bara två dagar längre gången än dig, men min mage är lika stor som din
    ♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120109 ♥
  • shadowstorm
    Csve skrev 2011-07-21 15:23:22 följande:

vecka 16, 15+0
    va fin mage :) Jag har nästan som vanligt än jag även fast jag har barn sedan innan. Min mage har gått ner haha. Som en kompis till mig sa, du ser så ogravid ut hahaha...AJA man ska vara glad så länge man inte är stor speciellt när jag har en gosse att sköta och hjälpa med lite allt möjligt. Men sist sa min mage PANG efter vecka 20 unegfär sen rusa det på....så gissar det händer väl nåt liknade denna gång
  • Empa86

Men va fan, nu fick jag nå konstiga bruna flytningar! Det börjar kännas som mensvärk i magen men vet inte om det beror på att jag blev orolig och nervös nu... va fan?Gråter

• MiAmore
    Empa86 skrev 2011-07-21 15:53:57 följande:
    Men va fan, nu fick jag nå konstiga bruna flytningar! Det börjar kännas som mensvärk i magen men vet inte om det beror på att jag blev orolig och nervös nu... va fan?Gråter
    Så länge det inte är klarrött ska det inte vara någon fara. Det är inget ovanligt dem första månaderna att man får "mensvärk" och en mindre blödning runt den veckan man skulle ha haft mens om man inte var gravid
  • RaraS
    MiAmore skrev 2011-07-21 15:56:54 följande:
    Så länge det inte är klarrött ska det inte vara någon fara. Det är inget ovanligt dem första månaderna att man får "mensvärk" och en mindre blödning runt den veckan man skulle ha haft mens om man inte var gravid
    Det har jag också läst!
    Men Empa, förstår om du är orolig! Ring gyn om känner att vill kontrollera eller om det håller i sig! Men det är säkert ingen fara! 
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • Empa86

Okej, jag hade en klarröd för 2-3 veckor sedan och därför blir jag lite fundersam på om något är galet...men hoppas hoppas att det är som det ska!

• Empa86

Fin mage föresten MiAmoreGlad

Rara S: jag ringde 1177 men de sa att jag skulle avakta så det är väl inte annat att göra. Det är jättesvårt att få komma in där jag bor då de är överbelastade...

• MiAmore
    Empa86 skrev 2011-07-21 16:06:59 följande:
    Okej, jag hade en klarröd för 2-3 veckor sedan och därför blir jag lite fundersam på om något är galet...men hoppas hoppas att det är som det ska!
    Då hade jag nog ringt o kollat upp det för säkerhets skull
    Empa86 skrev 2011-07-21 16:09:30 följande:
    Fin mage föresten MiAmoreGlad
    Jag antar att det var Millans mage du kommenterade Men tack ändå.. *flinar*
Svar på tråden Januaribebis 2012