• roxylady

Januaribebis 2012

LillaEko skrev 2011-10-07 12:12:54 följande:
    Jag har druckit av det och tycker det ärjätte gott.
    Har för mig att någon sagt att det till och med finns lite alkohol i mjölk, och andra vanliga råvaror.
    Okidoki! Ja det kan det ju i och för sig göra. Det har du rätt i.

Så då är det lugnt antar jag? Du har inte några tips möjligtvis?
  • roxylady
    LillaEko skrev 2011-10-07 12:24:54 följande:
    Har bara testat ett vitt chardonnay vin med grön etikett och mörk flaska. Minns inte namnet, men ska kolla det. Är lite sötare, nästan som mousserande i smaken, jättegott.
    Okej men det lät jätte gott! Får kolla med min kompis på bolaget så vet hon nog :) Tack för tipset!
    Sunflower Sthlm skrev 2011-10-07 12:57:14 följande:
    Jag har provat några olika, var på bröllop för några veckor sedan och då fick vi gravida alkoholfritt vitt och rött vin. Helt ok faktiskt men nu hittar jag det inte på systembolagets hemsida. Ska se om jag kan ta reda på vad det hette. Om du hellre dricker mousserande så är Billabong rätt bra eller Schloss Boosenburg som finns i småflaskor för 16 kr. Som hittat när man vill vara med och skåla men är less på Ramlösa. :) Jag gillar lite mer torra viner i vanliga fall så om du föredrar söta viner så är tipsen nog inte till så mycket nytta tyvärr.

Och det är absolut lugnt att dricka alkoholfria viner när man är gravid. Jag hade en diskussion med en kompis som jobbar på systembolaget och hon säger att det går bra och det litar jag på. Tänker att hon borde veta. :)
    Ja men då har jag nog hamnat rätt om man säger så :) Gillar inte heller för söta viner.
    Ja men jätte gärna! Okej! Finns billabong på bolagets hemsida? Tror att jag får skicka in någon annan att köpa vinet där ha ha. Tycker det är pinsamt, tänk om folk tror att man faktiskt köper alkohol fast man inte gör det :p
    Skickar nog in sambon *fniss*

Ja men visst! Är lite trött på ramlösan jag med ;) Och snart kommer ju jul å nyår också. Då kanske man vill ha nått gott. Och då sitter ju ett alkoholfritt vin bra :)

Ja nog borde hon veta :)
  • roxylady
    shadowstorm skrev 2011-10-07 13:54:06 följande:
    Ursäkta men idag är det riiiiiktigt synd om mig :((( Jag har fått MAGSJUKA :((( Sååå fruktansvärt och jag har såååå onda sammandragningar för jag får spy så mycket....buuuuu
    Ursch vad jobbigt :( Du får bädda ned dig och krya på dig i massor!
  • roxylady
    Sunflower Sthlm skrev 2011-10-07 14:13:40 följande:
    Ja, båda finns på hemsidan. Välj alkoholfritt under varugrupp så får du upp alla som finns. De gånger jag har köpt har alla alkoholfria stått i en rund hylla, samlade. Väldigt smidigt och lätt att hitta då den hyllan har varit högre än de andra hyllorna. Skicka sambon du, det är helt ok tycker jag. Jag brukar skicka maken när han ändå ska köpa öl till sig själv. Glad 
    Kollade nu. Blir till att prova sedan när man ska iväg på middag :) Låter perfekt!
    Ja det blir nog till att skicka honom he he! Perfekt ju!
    LillaEko skrev 2011-10-07 14:21:06 följande:
    www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?sortfie...
    Tack för tipset! Det ser gott ut!
    RaraS skrev 2011-10-07 14:24:03 följande:

På "vårt" COOP finns det också alkoholfria viner, både röda, vita och musserande. Faktiskt av samma sort jag innan brukade köpa på systemet så tycker ni det är pinsamt att gå till systemet så kan ni ju kolla utbudet i er vanliga affär!

Då ska jag kolla om det är likadant på Maxi. Är ju superbra!
  • roxylady

Spelar ni musik för bebisen? Vad spelar ni för musik då?

Min bebbe verkar gilla Clair De Lune med Debussy. Mkt pioanoklink. Kanske det h*n reagerar på? :)

• roxylady

Två: Hoppas allt är ok! Men det ser ju i alla fall bra ut när de skickade hem dig sådär? Hmm.. förstår att du blir fundersam. Men bra att du får komma in igen i fall det är något de måste uppfölja. Håller tummarna för er!

• roxylady
    GoodEnough mom skrev 2011-10-09 21:09:19 följande:
    Tack :) Ja helt hemskt kan det ju inte ha sett ut iallafall :) Hoppas att det bara är som de är extra noga..
    Nej men precis! :) Ja hoppas att det är så! Fråga dem varför de inte sa något! Onödigt att de oroar en sådär :/
    Måste fråga hur annorlunda du känt bebisen nu? Tycker jag känner mindre än tidigare.. är tredje dagen nu. Känner av bebis men inte lika ofta. Borde jag också ringa å kolla?
  • roxylady
    GoodEnough mom skrev 2011-10-09 21:34:41 följande:

Jag har tyckt att det har blivit lite mindre generellt, hon rör ju sig men de där aktiva perioderna har försvunnit och jag får någon spark och sedan en spark men inget sammanhängande. Dock tror jag inte det var rörelserna de hakade upp sig på utan hjärtrytmen. Det var iallafall den upplevelsen jag fick. Antagligen ville de inte oroa mig i onödan bara men att det var något de ville kolla extra på som ändå gjorde de lite bekymrade.

Är du orolig ska du ringa, men oftast är det ju ingen fara :) (jag hoppas att det är så även för mig) Känn själv efter. Mamman känner ju oftast bäst om något är fel.

Okej..jo men det har nog jag också.. men har ändå inte riktigt känt med samma kraft när det väl händer.. Ja samma här att det är något annorlunda.

Förhoppningsvis är det en liten uppföljning bara! Förstår att du är nervös. Men det borde ju vara lugnt i med att de kunde skicka hem dig igen :) Håller alla tummar å tår jag har!

Ja jag tänkte jag väntar någon dag till. Man är ju alltid nojig. Ja men precis! Får hålla tummarna på att bebisarna bara har ändrat sin rythm lite granna. Nä oftast är det ju ingen fara som du säger :)
  • roxylady
    fabler skrev 2011-10-09 21:44:19 följande:
    när de kommer till rörelser så är de inte konstigt om vi längre fram känner mindre eftersom de blir mindre och mindre plats att röra sig på i magen.
    Nä jag har funderat på det också. Ibland tänker jag att det kanske bara är bebisen som rör sig annorlunda nu.. då slutar jag oroa mig. Är så blandade känslor när man inte varit med om det tidigare. När man inte vet vad som är ok och inte ok. Men oftast är det ju bra iaf :)
Svar på tråden Januaribebis 2012