• roxylady

Januaribebis 2012

Vad är det som gått på tv i veckan? Blev också nyfiken.

• roxylady

Måste bara få gnälla lite.. jag som var till doktorn och fick veta att det är forlossning jag har har haft det superlungt nu i två veckor utan några speciella känningar, Men i natt så kom det tillbaka med all kraft och väckte mig. Gjorde så sjukt j*kla ont så jag visste inte var jag skulle ta ivägen :( Trodde jag hade börjat slippa detta men icke.. hoppas man klarar arbetsdagen bara.. sitter på ett kontor men det blir mycket spring när kunderna vill ha det som inte finns här där jag sitter. Har tidigare fått så ont av det att jag fått lov att gå hem tidigare.. uuhh.. 12 veckors heltid kvar.. :(

• roxylady
    Wicky81 skrev 2011-10-10 12:30:57 följande:
    Är det nån mer som tycker det är svårt med storlekar på kläder till bäbisen? Har fått lite kläder av svägerskan så det är 50-56.....Men jag tycker det är jättesvårt....får man stor eller liten bäbis...En del drunknar i 50 medans andra får börja med 56 eller större :o Overall tex, vad ska man ta för storlek....den borde ju vara i en lite större storlek då man ska få under massa annat...
    Fick tipset av en vän att ofta kommer de i storlek 50 utan problem. Hennes bebis vägde 4100 och kunde ha 50 ganska länge. Men visst är det olika. Men det är bra att ha en uppsättning 50 också sa hon i alla fall.
  • roxylady
    fabler skrev 2011-10-10 17:52:59 följande:
    du får köra med Patrik och hälsa från mig han får springa åt dig.
    Hahahaha ska göra det :p Dock jobbar han inte så mkt just nu tyvärr. Got damn it! Men när han är tillbaka så ska jag göra det :P
  • roxylady
    GoodEnough mom skrev 2011-10-10 22:18:04 följande:
    Det var som jag och sambon trodde - de var oroliga igår! Tycker det är dålig stil att inte berätta vad som var fel eller eventuellt fel och varför jag skulle återkomma mer än bara - det ser ok ut. Desstom hade de inte antecknat besöket så min nya läkare fick ringa upp den jag hade igår och fråga :S 

Jag låg ju på rygg när de mätte hjärtrytmen igår och sedan när jag skulle sätta mig upp för att de skulle ta av bältet och dosorna så gick hjärtljudet på bebis ned för länge och för mycket och det var inte bra. Därför som jag tydligen fick lägga mig på sidan sedan. Idag låg jag i två timmar. Mätte inte när jag reste mig upp (eftersom de ringde läkaren efter undersökningen) men de sa att det såg bra ut - Denna gången kunde jag tro på orden iallafall :)

Jag hade bra blodtryck 100/80 (och ingen urinvägsinfektion sedan igår ;) ). Hon sa att jag alltid skulle känna bebisen 10 gånger varje dag, annars skulle jag åka in igen för koll. Om det kändes konstigt eller fel skulle jag med komma in, men jag hoppas att det inte ska behövas. Så nervös jag va.
    Vad skönt att höra att allt är okej! Men jag blir mörkrädd för att de inte talade om från början varför du ville komma tillbaka.. suck. Okej tio sparkar eller omgångar per dag?

Skönt i alla fall att allt är bra som sagt!
  • roxylady
    GoodEnough mom skrev 2011-10-11 10:27:36 följande:
    Min BM sa tio gånger per dag, alltså tio sparkar bör jag känna innan jag somnar. Så inte omgångar utan tio sparkar. Men jag tror att man ska jämföra lite med hur det har varit innan för hon nämde också att man bör kolla upp en aktiv bebis som under några dagar blivit slö. Hoppas det ger dig svar. Tycker det är svårt och alla BM säger olika saker.
    Okej. Men det är ju skönt att höra i alla fall. Jo det är ju det min bebis har blivit tycker jag. Är inte alls samma som tidigare. Men känner bebis varje dag i alla fall. Ska fråga BM och se vad hon säger. Säger hon att de rör sig mindre och mindre så kommer jag vara orolig och ha svårt att lita på henne känns det som.. Krångligt det ska vara för att man undrar sådana viktiga saker.. hmm. Ja visst säger de olika? Tack för ditt svar :)
  • roxylady

Nu har jag kontaktat personalchefen för vårt kontor att jag kommer vilja att gå ned 75% sista halvan av December. Håller nu tummarna på att det kommer att gå igenom. Så man slipper den värsta julstressen också. Tror inte man pallar det när man är höggravid!

Någon annan som jobbar på kontor här inne? Hur har ni löst saken?

• roxylady

Shadowstorm. Häftigt det visste jag inte :) Får prova å se om bebis reagerar hihi! Dock har han fått riktiga kängor av bebban men kan ju vara roligt att se om bebis reagerar!

• roxylady
    RaraS skrev 2011-10-12 11:59:06 följande:
    Jag är också kontorsråtta Min plan är att gå på jul-/föräldraledighet den 16 december. Jobbar 100% fram tills dess och sedan har man ju en vecka ledigt innan jul. Risken är ju såklart att man inte hinner klart med allt man ska till den 16 december men det är ju inget stenhårt datum för min del. Tänkte att man kan komma in i mellandagarna och jobba klart om det är något sista som släpar. Då är det ju dessutom väldigt lungt på kontoret så då kan man ju jobba ifred.

Men till 1 januari är planen att vara helt klar med jobbet i alla fall!
    Härligt :) Ja men det är just det datumet jag tänkte att jag skulle försöka gå ned i arbetstid haha.
    Vilket sammanträffande!

Ja men precis! Det är ju mycket lugnare om man får arbeta ensam. Inte samma stress.
    Tar du ut semester innan bebis kommer eller när hade du BF nu igen?
    Själv gör jag det från den 13:e Jan tror jag, har BF den 27:e :)
  • roxylady
    RaraS skrev 2011-10-12 12:37:21 följande:
    Jag har BF den 12:e och jag har en hel del semester och komp som jag tänkt ta ut. Det försvinner ju lite nu under hela hösten när man ska till BM och föräldrakurser etc så jag får se lite hur mycket jag kvar vid jul och när jag ska fylla i att man ska börja med föräldrapenning...hoppas man inte behöver fylla i det förrän när man tar ut det. Jag är inte så insatt i reglerna ännu...men i december blir det nog lättare att uppskatta hur långt mina semesterdagar, arbetstidsförkortning och komp räcker. 

Men jag har sagt att målet är att lämna jobbet den 16:e december och efter det kan jag ju bestämma över arbetstiden själv, för då är det ingen som räknar med mig, och det känns ju bra så kan man anpassa lite efter hur pigg man är och hur mycket julstök man har kvar att fixa. Förhoppningsvis så är jag klar den 16:e men jag kommer inte jobba övertid för att hinna klart...då drar jag hellre ut på det sedan i mellandagarna!    
    Ja men det låter ju jätte bra :) Hoppas att du hinner med allt då innan så att du slipper åka dit efter den 16e så du bara kan varva ned. Precis det är just den där tiden inför julen jag också känner att det finns en hel del att göra hemma.

Får hålla tummarna på att det blir det till bästa för oss :) Och att man slipper vara allt för trött av tyngden :)
Svar på tråden Januaribebis 2012