-
Ja men då är ju den svarta snyggast :D Ja men gör det! Kul att du stickat! Vill också kunna det. Men har blivit tipsad av leia här inne om ett annat sätt att sticka på som jag ska prova sedan tänkte jag :) Hahahaha gött!!! Kanske ska sticka mig en bröstvärmare till vintern då =P Har du provat PoP jackan än? Kan ju tala om att den är hur skön som helst! Så bra att den kommer sitta bra även när man inte är gravid längre också!! Tanten som äger pop butiken här har en. Och hon har ju inte haft barn på bra länge :)missable skrev 2011-09-29 22:24:05 följande:Jag ska ha svart, har stickat en LIME (spygrön enligt vissa) halsduk, med lila och svarta knappar, den skär sig mot den gröna jackan som jag helst hade haft =( Får lägga upp en bild på den.. upptäckte idag att den går perfekt runt brösten så jag kan ha den som bröstvärmare HAHA -
LillaEko: Kan verkligen rekommendera HMs gravidleggings! Äger själv två par. Finns en sort billigare för 99kr och nått par dyrare för 199kr. Det är dem för 99 jag har. Supersköna!
-
Då tror jag att du kommer att gilla HMs! Det är sådana vanliga bomullsleggings. Supersköna!LillaEko skrev 2011-09-30 10:11:16 följande:Jag har haft vanliga nu, så funderade på om jag skulle ta det igen. Men tänkte jag kunde passa på att prova ett par gravidleggings om hm ändå har.
Har ett par jättesköna tjockare annars från Gina men deras mudd börjar bli hård över magen så blir riktigt fult om man har något tajtare upptill. -
Ursch vad jobbigt :( Skönt att du får komma in med en gång nu i alla fall! Du får berätta hur det gick för er sedan.missable skrev 2011-09-30 11:25:44 följande:Haft en skit natt, inte sovet en blund, haft massa sammandragningar och inte känt av flickan what so ever sedan två sparkar igårkväll! Så nu ska jag in till förlossningen och kolla att allt står bra till! Så var det med denna fredagen =( -
Någon som har PoPs vinteroverall i fleece? Den som finns i mörkblått och rött??
-
Någon som håller koll på alla dessa milstolpar i utvecklingen som man hört några diskutera om ibland? Tror inte jag kan en enda förutom v12 och v18. Men hört att det finns fler hela graviditeten ut. Någon som kan dem? Vore superschysst :)
Idag är man i v24 då. Hm tiden går ganska segt måste jag säga? ;) Men den som väntar på nått gott! -
Okej. Ja det är det jag vet också.. men några har skrivit här när de tex gått in i v24 eller något att de nått en milstolpe. Inte riktigt fattat vad de menar med det.. tänkte om det var någon riskfas eller liknande. Men iofs så är väl v27 en viss gräns då bebisen har ganska goda chanser att överleva om hon eller han skulle födas för tidigt?fabler skrev 2011-10-01 18:14:40 följande:jag är tyvärr inte till någon hjälp. Jag har bara haft v.12 som mål för att sen ha RUL, hemgång och BF men de e ju mina egna mål och inget jag läst mig till. -
Då förstår jag! :)Västeråsmamman skrev 2011-10-01 21:36:16 följande:V 24+0 är en milstolpe för då gör de allt de kan för att rädda bebisen om fl skulle starta. V 32 är en milstolpe för då är lungorna i princip färdigutvecklade.
Här i Västerås är gränsen för att få föda här 28+0. annars är det Uppsala som gäller.
Okej... vad jobbigt för dem som behöver förlösas innan :S -
nya mamman: men gud vilken fin bild! Vi ska också göra ett sådant ultraljud hos tittut om några veckor! Fick man 45min eller blev det kortare/längre tid? Och en fråga.. tar de kort? Vet att en annan klinik vi var till så fick vi lov att ha kontanter med oss.. kanske var för att det var så sent på dagen. Vi var då på mama mia.
-
Okej men då gör det ju inget om man ändå får allt man vill ha :D Skönt att bebis inte låg så ihppkrullad då :D Det gjorde våran under RUL så jag hoppas att h*n inte gör det denna gången med. Gud vad kul att höra! Ja oh sorry skrev nog lite klantigt. Menade inte sådana kort utan betalkortet, visa kortet :) Det var det mama mia inte kunde ta emot en gång när vi var där. Tänkte bara i fall man ska ha med sig konanter eller ej :) Åh vad mys! Längtar så! Bara 3 veckor och några dagar kvar :Dnya mamman skrev 2011-10-02 13:04:27 följande:Mitt blev aningens kortare än 45 min. Men allt syntes så bra så hon behövde inte kämpa med att hitta kön och annat =) Men dom är väldigt engagerade och varma där. Värt varenda krona! Dom tar kort där, ett gäng olika!
Du kommer få en härlig upplevelse!