• roxylady

Januaribebis 2012

missable skrev 2011-10-02 10:30:09 följande:

Tack så mycket för omtanken! Fick ligga med ctg i 20 min i fredags på sjukhuset, först hade de svårt att hitta henne och få "kontakt" med hjärtat, men när de såg att allt var stabilt i 20 min fick vi åka hem igen. Men fy vilken ångest jag hade när vi satt och väntade, såg massa nyfödda med sina mammor och jag satt och verkligen kände efter. De gjorde ett UL med och allt såg bra ut, TACK för det! Men hon har vänt sig med ryggen mot nu och sparkar inåt så det är väl därför jag inte känt så mycket! Men hon mår bra!

Är i Göteborg nu, och det blev en PO.P jacka, och den blev grön! HAha, gillade det den bättre än den svarta, så nu får jag sticka en ny halsduk i en annan färg! Var inne på Lovelymama med, men tyckte de inte hade så jätte mycket, konstiga storlekar på kläderna, men jag fyndade tre tröjjor! Shoppade loss lite på HM med, blev tokkär i deras manschesterbyxor, de bruna så de blev det och lite skjortor, tshirt och underkläder!

Ska läsa ikapp allt ni skrivit sen ville bara hojta till att det gått bra! Är i vecka 25 nu =) (24+1)

Gud vad skönt att höra att allt var bra! Har tänkt på dig hur det gick för er.
    Ja snart är vi där också med våra nyfödda! *längtar*

Ja men du ser! Jag tror att det är just vad min bebbe också gjort, lagt sig inåt alltså. Har känts som bebisen sparkat väldigt mkt inåt på senaste tiden och då blir det inte riktigt lika kraftigt. Så det har känts men väldigt svagt senaste tiden.

Kul! Det är den gröna jag också köpte :) Kanonsnygg! Dock undrar jag hur den kommer att se ut över magen i vinter.. känns som att den kommer att sticka ut väldigt mkt? Hade gärna viljat att man kunde dra ihop den nedtill också. Nåja vi få se :) Den var snygg i alla fall!
    Snyggt! Dem fast i grått har jag också kollat på! Supersnygga!!
  • roxylady
    nya mamman skrev 2011-10-02 17:49:53 följande:
    Jag menade sådana kort oxå =) Dom tar olika betalkort! Och kort på bebis oxå förstås ;)
    Haha okej va bra :D Vilken vecka är du i nu? Tror du att 26+6 som jag kommer att vara i då är lagomt? Såg att man skulle vara mellan v24-32.
  • roxylady
    nya mamman skrev 2011-10-02 18:27:23 följande:
    Jag var i v. 26+2 då jag var så det är nog alldeles lagom. Här är mina könsbilder (fick dom i 2D bara) ;)

Åh men vad bra :D
  • roxylady
    missable skrev 2011-10-02 22:04:42 följande:
    @Paet, ja dragsko längst ner saknade jag med, men det blir nog säkert bra! Tror du att man orkar bry sig? Till Jul/Nyår har jag min mammas gamla pälsjacka och den är supervarm, så jag tänker inte knäppa den ens, bara vara snygg då liksom, om man inte somnar innan tolvslaget HAHA!

Haha nä! Bara jag som gör det nu ;) Men den är ju skön och man håller sig säkert varm mellan dörren och jobbet :)
    Ja risken är nog att man somnar tidigare *fniss* Men förhoppningsvis så orkar man hålla ögonen öppna för att se fyrverkerierna iaf :) Längtar till nyår nu.. för sedan blir det ju mindre jobb för en. Man får ju så ont i rygg och av foglossningen till och från på jobbet. Bläää!!
  • roxylady
    missable skrev 2011-10-02 23:01:37 följande:
    Jag "stod" också och ojjade mig, när vi kom hem från shoppingen så lade jag mig ner på golvet för att sträcka ut rygg och allt, kom fan inte upp! HAHA! Tyckte jag var så HIMLA stor och min man svarade snabbt - Du, stor? Nä vänta du bara!! -Jaja hjälp mig upp tyckte jag liksom! och han svarade kaxigt, ja i december när du är stor =) 

Längtar som en tok till julen och nyår, men är rädd att januari segar fram som bara den! Alla julgrejjer rensas ut direkt efter nyår!

Haha jag ojjar mig redan jag med ;) Man är ju ovan vid den extra tyngden man fått! Såg imorse att jag ökat på med 7kg sedan min startvikt! Det är ju lite mer att bära på än vad man är van vid :) Det sjuka är att det syns inte och jag kan fortfarande ha gravidjeansen i storlek 36!

Haha vilken retsticka ;) Ja i December är vi stora haha.
    Åh jag med! Jo vi kommer också plocka bort allt med en gång. Förrutom fönsterstjärnorna då kanske :) 6-7 veckor kvar nu tills vi flyttar till större! Ska bli så skönt! :D
  • roxylady

Är det bara jag som är sämre på att hantera stress och irrititation sedan man blev gravid? Vet ju att det är hormoner osv.. men herregud säger jag bara.. är ett nervvrak! *fniss*

• roxylady
    missable: Skönt :) Ja men så är jag med. Ingen skulle tro att jag är gravid om de såg mig bakifrån haha. Ganska komiskt.

Ursch jag förstår hur du känner dig. Jag sover också fruktansvärt dåligt pga stress.
    Men du sover ännu mindre än mig. Tycker det är sjukt att du ska behöva bli tvungen att jobba då.
    Nä nu får de allt tänka om!!

Vet du.. precis som andra säger. Du behöver nog inte oroa dig över att du ska få behöva jobba nånstans. Man är ju inte så attraktiv som arbetssökande när man är gravid. Så det borde ju vara toklungt! Man skulle ha jobbat på ett mörkt lager utan kundkontakt!

cabrera: Jag ska också på ett fast i slutet av månaden! Så spännande :D Är det på tittut du ska?
  • roxylady
    Snusmumriken80 skrev 2011-10-03 20:35:05 följande:
    Jag ska 28.10:)
    Ska du? jag med Skrattande På eftermiddagen hehe
  • roxylady

Såg att mitt moderskapsintyg har kommit in nu. Vad händer nu?:) Får man brev från dem sedan med info?

Svar på tråden Januaribebis 2012