• roxylady

Januaribebis 2012

Knasig fråga kanske men jag har precis fått mitt moderskapsintyg nu. Ska jag bara skicka in det till FK som det är? Vilken adress skickar man till? Jag försöker hitta det på hemsidan men det går inte så bra.

• roxylady
    Velociped skrev 2011-09-27 14:38:04 följande:
    1. Anmäla föräldrapenning första gången När du är gravid får du ett moderskapsintyg när du besöker Mödravårdscentralen. Intyget kan du skicka in till Försäkringskassans inläsningscentral, 839 88 Östersund. Det fungerar då som en anmälan om föräldrapenning och Försäkringskassan skickar hem ett startbrev till dig. :)
    Tack så mkt! Lite korkat av mig att inte kunna hitta det kanske. Men det bara inte fanns där *fniss* gravidhjärna du vet. Tack igen iaf :)
  • roxylady

Idag var jag hos BM. Värdena såg bra ut förutom järnet. Måste öka på med en tablett till dagligen. Och så tror hon att jag fått foglossning.. så jag ska till specialmödravården på Torsdag och kolla det. Kanske man får en remiss till en sjukgymnast då. Får ju så ont emellanåt.
    Bebisens hjärta slog i 146 så det var ju bra :) Första gången jag fick höra hjärtljudet. Det var så mysigt!! Synd bara att min sambo inte var med idag.. men fick ju en akuttid.. vi skulle egentligen ha varit in nästa vecka. Så han får vänta till i slutet på Oktober innan han får höra det.
    Nu är det bara å hoppas på att den här förjävliga smärtan inte betyder foglossning utan nått annat lindrigare!!

• roxylady

Någon som varit och handlat på Big Baby i Sollentuna. Stockholm förut? Hur är butiken? Har de mkt?

• roxylady
    Majskorn skrev 2011-09-28 16:01:00 följande:
    Jag har varit på Big Baby i Häggvik...älskar den affären! Har du inte hämtat ut en gravidbox så föreslår jag att du gör det...många trevliga saker i den :)
    Härligt att höra!! Det är där vi har våran vagn som vi ska hämta sedan :D Men är det i flera våningar? Det är vad jag förstått?

Åh ja visst behöver man bara fylla i det där pappret (hittade å skrev ut förut) och lämna in det när man är där? Så får man det med en gång? :)
  • roxylady
    Empa86 skrev 2011-09-29 09:17:11 följande:
    Åh fy fasiken va ont jag har haft i ryggen i natt! Jag fattar inte vad det är? Det påminner om samma ryggont jag får när jag har mens fast detta är mycket värre. Jag har knappt sovit en blund. Ett tag var jag rädd att det skulle börja komma värkar, men det gjorde det som tur inte men ibland gjorde det så ont att jag fick tänka på andningen för att inte börja skrika av smärta. Är det någon som varit med om samma? Är detta foglossning?
    Ja det kan det vara. Det har väckt mig så jag bara velat skrika rätt ut mitt i natten också. Dock satt den värsta värken långt in i ljumsken och långt ned. Väckte min sambo en gång också. Igår kom en ny smärta runt hela svanken området, sidorna och framsida. Jag har precis varit hos doktorn och han klämde lite där det kan ha gjort ont. Och mkt riktigt så gjorde det de. Och fick svaret på att det var foglossning. Ska till sjukgymnasten snart och få lite hjälp. Så ring och prata med din barnmorska så du får hjälp att lindra det.
  • roxylady
    Majskorn skrev 2011-09-29 11:49:24 följande:
    jag uppfattade det inte som flera våningar men att man åker upp en rulltrappa från entrén. Jag hade ingen lapp med mig utan fick en där...har beställt hem varenda gravidbox som finns och den på Big Baby var lätt den bästa!
    Sunflower Sthlm skrev 2011-09-28 17:50:07 följande:
    Majskorn och Caradan:
    Låter som det jag har, som en punkt mitt i skinkan som gör ont. Trycker jag på exakt den punkten så känns det som att nån tagit en kniv och vridit runt den i skinkan. Enl. massören jag går hos så är det muskelfästet och kallas även typ falsk ichias eller nåt sånt. Googla det och se om det stämmer in på er. Massage hjälper mig så det unnar jag mig för tillfället.
    Nice! Då ska jag verkligen be om en sådan. Men du hade inte förbokat den då på något vis? Du bara bad om den när du var där?
  • roxylady
    Empa86 skrev 2011-09-29 11:57:00 följande:
    Skönt att höra, man blir ju så rädd att det ska vara något med bebisen. Jag har tid hos barnmorskan på tisdag så blir det inte värre innan dess tänkte jag ta upp det då. Tack för att du svarar:)
    Ja nej men precis, doktorn sa att bebisen märker inte av det alls så det är ingen fara så. Ok men då är det ju ganska snart. Men blir det riktigt jobbigt så försök komma in tidigare då isf.
    Ja men det var så lite :)

Du det där med råmjölken lät roligt :p *fniss* I vilken vecka är du i? Har kollat själv några ggr om man har nått. Men hos mig finns inget än vad jag vet :)
  • roxylady
    Empa86 skrev 2011-09-29 13:12:57 följande:
    Är i 22+1, har inte sett till ett spår av någon mjölk fram tills dess, fattar inte hur sambon lyckades:)
    Okej! Hm kanske det finns där då :p Själv är jag i 22+5 idag. Har iofs inte försökt på en stund nu haha!
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-09-29 13:32:34 följande:
    Förra grav fick jag inte råmjölk förrän sista veckorna och då kom det ngåra droppar om jag pressade. Nu har jag haft det i nån månad men är ju bara några droppar om jag pressar. Och det är skönt det för läckande bröst har man nog med under amningen ;)
    Jo jag kan då tänka mig det ;) Får se när det kommer på mig. Är ju så olika när det kommer på alla. Men inte vill jag då ha det än. Men man är ju nyfiken och klämmer då och då ;)
    Ja men precis! Hoppas på att det dröjer för mig!
Svar på tråden Januaribebis 2012