• roxylady

Januaribebis 2012

missable skrev 2011-10-05 23:55:20 följande:
    nä jag tog inte illa upp! Men jag har ingen aning om det är så som du säger, får väl höra med BM/BVC! Kan ju absolut vara så, men jag har ju inte mycket val, måste ju ut i ur och skur, kan inte vänta på att maken ska komma hem innan hundarna får komma ut! :( 
    Men bara kom och tänka på att 17° kanske upplevs som kallt???  
    Vad bra då. För det var inte alls så jag menade. Jo man får göra det sedan. Ja jag vet inte.. var min mamma som tyckte att jag kunde hålla mig inne de dagarna de blir så bövelens kallt här.. förr förra vintern hade vi vissa dagar som det var närmre -40. Det var det hemskaste jag varit med om tror jag.. urscha :S En riktigt mardröm.. hållar alla tummar å tår på att det inte blir så nu för jag vill kunna gå långa mysiga solskens promenader. Annars blir ju alla galna där hemma. Man måste ju ha friskluft för att sova bra!

Ja klart de ska få komma ut! Nä inte borde väl det vara nån fara? Om inte bebis är varm av sig så finns det ju varma mysdressar :)
  • roxylady
    missable skrev 2011-10-06 00:03:31 följande:
    vi hade "bara" -25 som mest och jag bor ändå i Växjö i Småland!!!! Men som jag skrev det kan ju vara -25 och nästan kännas som plus grader medan - 10 med vind på så blir det riktigt kallt... Tror väl att det är vinden och luftfuktigheten som är boven i dramat eller?
    Skönt.. -25 var liksom mer normalt här då *fniss* Det var helt sjukt kallt. Därför jag är rädd att det ska bli så igen. Denna vintern som var så reste jag bort till värmen i 6 veckor så vet inte hur denna var riktigt. Men kall var den, men som tur är inte lika enligt rapporter hemifrån :) Jo så är det ju.. ju torrare luft det är ju kallare känns vindarna. Men det är ju enkelt att skydda bebis ifrån :)
  • roxylady

Är också redan less på att vara gravid.. och att inse att flytten om tre veckor och att julklappsshoppningen kommer att bli jobbig ser jag inte fram mot. Längtar så till lill*n kommer ut. Det jag saknar mest just nu är att kunna ligga på mage när jag ska sova. Min mage står rätt ut så jag kan inte lägga mig på mage. Blir så obehagligt.

Någon som kan ligga på mage fortfarande?

• roxylady

Någon som vet var man kan få tag i ett babynest och en amningskudde någorlunda billigt??
    Jag har ju tyvärr inte turen att bo nära Ullared. Men har andra större kedjor runt om mig i alla fall.

• roxylady
    missable skrev 2011-10-06 17:36:00 följande:
    Paet, lite långt att skicka, tänkte annars jag kunde köpa till dig och posta upp... men vetifan vad frakten går på då =/
    Åh men vilken söt tanke :) tack så jätte mycket i alla fall. Nä men det förstår jag! Kan tänka mig att frakten blir dyr när man skickar så stora grejor. Får kolla när man är i Sthlm den 28:e :) men tack igen för tanken :D (sorry för mitt smileymissbruk haha)
  • roxylady

Sitter och läser om alkoholfria viner. Men allt innehåller ju 0,5% alkohol ändå. Är det verkligen så bra eller är jag bara överdrivet nojig då? Ska iväg på en middag om nån vecka så det vore kul att prova ett alkofritt vin!

• roxylady
    LillaEko skrev 2011-10-07 05:24:18 följande:
    Jag har hört att de måste skriva 0,5% på ifall det är lite alkohol kvar. Men att det ska vara MAX 0,5%.
    Okej då förstår jag. Men känns ändå som att det är lika bra att avstå tror jag? Finns ju så mkt annat att dricka :)
  • roxylady

leia: Det är just det där med lungorna jag fick höra om också att de nyfödda inte riktigt klarar av när det blir sådär megakallt. Precis man får fråga sedan.

Svar på tråden Januaribebis 2012