• roxylady

Januaribebis 2012

Jo jag kan sakna ett glas vitt ibland också. Speciellt när man är ute och äter med vänner å de dricker ett glas med vin. Det luktar ju så gott :)

• roxylady
    Västeråsmamman skrev 2011-10-21 13:54:39 följande:
    Tack för alla tumhållningar. Bricanylen har gjort att det avstannat ett tag i alla fall. Vill gärna komma till november åtminstone.
    Proverna visar ingen hf än så länge. Jätteskönt.
    Blir inlagd över helgen.
    Skönt att det inte visade nått hf i alla fall! Hoppas på det bästa nu för er! Kram
  • roxylady

Känt av bebisen mindre sedan igår kväll.. borde jag oroa mig? Bebis brukar alltid leva rajtantajtan där inne när vi ska sova. Har känt lite granna i natt (gick upp å drack ett glas iskallt vatten) men inte alls med samma styrka som tidigare. Något senare också. Men inte alls på samma sätt som sagt.. :S Den har haft nån lugnare dag ibland men brukar alltid vara vild där inne på kvällen i alla fall.

• roxylady
    shadowstorm skrev 2011-10-22 09:56:19 följande:
    Kanske sover :) Tänker helt klart det är lugnare i magen nu många tider på dygnet men sen när hon är vaken är det livat vilket är mest på kvällarna så jag gissar även denna blir en bebis som vänder på dygnet som sin storebror ;P

Jag kan tycka det går måååånga timmar och det verkar väldigt lugnt i magen men det minns jag så väl att jag hade med sonen också så jag känner mig rätt lugn.

Men har du testat göra typ jordbävning på magen ;) Eller lägg dig på magen brukar inte heller vara direkt omtyckt :)

Men är du oroad så ring in, men jag tror inte du behöver oroa dig =) Ha en härlig dag
    Jag hoppas det :) Har försökt väcka h*n lite.. precis nu innan jag cyklade till jobbet så lade jag mig på rygg och ruckade och hade mig på magen, då fick jag några tydliga svar i alla fall :) Då borde det väl vara lugnt eller hur?

Hihi okej!! Hoppas h*n bara vänt på dygnet då :)

Jo blir det inget mer nu innan ikväll så kommer jag nog ringa in och fråga i alla fall i med att det har ju blivit lugnare. Men hört nånstans att det är lugnt så länge man känner nått ändå.

Tack för ditt inlägg :) Detsamma!
  • roxylady
    shadowstorm skrev 2011-10-22 10:21:47 följande:
    Då ska du se att din bebis har nog bara vänt på dygnet ;) Vilket min lilla gosse gjorde och vi hade väääldigt många vakna nätter när han var född haha...Och hans lillasyster verkar inte vara bättre hon haha. Jag vet inte exakt vilken vecka men bebisarna får ju en rytm, och den kan stanna kvar även när de kommer ut vilket det gjorde för min gosse. :)

Sambon mig säger att han förstår inte hur jag kan sova på nätterna för hon är tydligen aktiv då. Han brukar till och med vakna av hennes sparkar när han håller om mig. :)

Så ha en lugn och skön dag och oroa dig inte de känner av vår stress :)
    Jag hoppas det :) Okej! Det visste jag inte, då hade det varit bra om bebis fortsatte vara jättevaken vid 22 då som h*n varit nu då *fniss* Då blir det en kvällsbebbe haha.
    För nu är det igång igen precis just nu i magen faktiskt! Man lär nog bara släppa oron tror jag. Man reagerar ju så mycket när man märker att något är annorlunda. Hur länge hade din son samma dygnsrytm som i magen när han hade kommit ut?

Haha samma sak säger sambon till mig :p Bebis väckte honom här om morgonen när jag höll om honom. Så h*n låg och sparkades i ryggen på honom haha.

Jo dom gör ju det. Ska försöka ta det så lugnt som möjligt :) Det har blivit det svåraste att hantera sedan man blev gravid verkligen! Tack igen! Ditt inlägg lugnade både mig å bebis :)
  • roxylady
    shadowstorm skrev 2011-10-22 10:44:09 följande:
    Jonathan valde vi att göra till en kvällsbebis det passade oss bäst. Han var vaken med oss till 23-24 sedan gick vi och sov han vakna vid 3-5 på natten jag amma/gav ersättning sen sov vi till 8 :) Och dessa rutiner fick vi in vid 1-2 månaders ålder. Och hade nog tills han var 6-9 månader minns faktiskt inte :) fast han vaknade ju mindre på nätterna ju äldre han blev :) Så det var rätt skönt

Vi ser gärna att denna även är vaken med oss på kvällen eftersom storebror går i säng vid 19 och vaknar vid 7-8 på morgonen. Så får vi vår lilla stund med bebisen utan att storebror behöver känna sig utanför på nåt sätt. :)

Hehe ja du ser nattbebis för dig med ;) Jag var inte minsta lugn sist jag var gravid, jag bar och höll på precis som vanligt. I 38 veckan gjorde jag rent ett stor 300 liters akvarium och bar minst 20 10 liters hinkar med vatten :P haha.. Fast jag ville nog gärna han skulle komma ut då också ;)
    Ja jag hoppas att vår också vill det :) Så sover man rätt tider på dygnet också. Perfekta tider ju :) Det får man allt försöka med. Ja 3-4 gör ju inget. Då är det ju så lätt att somna om också. Värre när de vaknar 5 på mornarna kan jag tro. Ja gud det kan jag tro :) Lyxigt! Några tips hur man lyckas?

Hoppas hon kommer bli en kvällsbebbe hon med då :) Ja men precis.. det är ju det där som verkar vara det svåraste när tvåan kommit. Då vore det ju perfekt :)

ja jag hopppas ju nu att bebis fortsätter vara vaken om kvällarna och att h*n var lugn igår kväll bara igår. Håller tummarna på att h*n är lika galen ikväll igen haha! Brukar nästan vara obehagligt som bebis sparkar då. Känns som h*n ska krypa ur skinnet! Du vet nog hur jag menar *fniss* Flört (sorry för mitt smíleymissbruk)
  • roxylady
    Västeråsmamman skrev 2011-10-22 11:14:04 följande:
    Lite lugnare idag. Har nyss blivit undersökt igen av läkaren. Han hade inte samma uppfattning som de jag träffade på förlossningen igår. Han tyckte inte att tappen var förlossningsmogen och sa att om det var lugnt kunde jag åka hem och vila efter helgen.
    Så hoppas på det så att bebben får vara kvar några veckor till.
    Vad skönt att höra! Hoppas att det så fortsätter nu också! Kram till dig!
  • roxylady
    Endo86 skrev 2011-10-22 12:09:17 följande:
    Hejsan!
    Skriver inte så mycket här utan läser mest men är lite orolig nu och tänkte fråga om detta jag känner e normalt..
    Jag har alltså en tryckande känsla nere i magen.. inte ned mot underlivet utan bara nere i magen och sen har jag ont/obehagligt spänt över magen typ rakt över naveln och ut mot sidorna.. vad är det?? växtvärk eller vad?? jag e i vecka 29 nu och lille bebis sparkar och rör sig som vanligt..

Oerhört tacksam för svar..
    Jag har känt så några gånger också. Senast igår faktiskt. Var riktigt obehagligt och sov konstigt. Jag tror nog att det är växtvärk eller något.. för det har alltid gått över efter lite vila och bebis har mått bra enligt BM i med att jag varit på undersökning efter det en av gångerna i alla fall. Men är du orolig så ring din BM.
  • roxylady
    coockiejar skrev 2011-10-22 13:10:07 följande:
    Läste  någonstans och fick bekräftat av en väninna som jobbat på förlossningen att bebisen nu sover ungefär 95% av tiden... Förstår din oro...jag har ju själv fått tampas med den men har faktiskt börjat lugna ner mig lite. Även min brukar börja buffa o stoja när det är kväll och framförallt läggdags - men vissa dagar så tar han det bara lite lugnare. Dessutom känns det som om han ändrar lite på sin "dygnsrytm" då och då - för en månad sedan levde han rövare kvällstid men nu har det blivit mer o mer även dagtid. Jag märker på min bebis iaf att när jag ändrar sovställning så behöver han buffa och ändra lite för att ligga skönt igen...jag sover oftast på sidan - så byter jag till andra sidan så börjar han snart irritera sig på att han inte ligger lika skönt (tror jag) för då börjar han greja där inne en liten stund och sen är han stilla igen :)  testa det, om du inte redan gjort.

Skönt att bebisen börjat röra sig lite under dagen nu :) De har en förmåga att skrämma slag på oss fast de är så små :)
    Okej! Det visste jag inte. Bra att veta :) Tack så mycket!
    Jo man blir ju orolig när man varit van vid en viss dygnsrytm. Okej skönt att höra att det varit likadant för er :) Jo det där med att byta liggsida brukar också alltid att funka för mig, h*n gillar inte när jag ligger åt höger så då brukar det att bli hejvilt där inne hihi. Men inte i natt så det var det jag reagerade på, låg vagen en stund för att försöka få svar. Men det var små nästan omärkbara buffar då så man blev ju lite orolig. Jag tror också de ändrar ställning då :)

Ja det är jätte skönt :) Det har varit sådana tydliga sparkar som jag är van vid också så det har känts så lugnande! Ja men gud ja! Skrämmer ju slag på en :)
  • roxylady
    nya mamman skrev 2011-10-22 15:12:24 följande:
    Min lilla sessa har dagar som hon nästan inte alls ger ifrån sig tecken,... eller inte lika starka och tydliga och då kommer värsta tänkbara funderingar. Men idag har det varit fart från morgon till nu känns det som. Farligt nära revbenen Obestämd Fast det är inte sparkar utan mest ett bökande och rullande känns det som. Fast det börjar väl bli trångt!
    Okej! Ja det verkar som de kan ta det lite lugnare vissa dagar i alla fall trots allt.
    Aj aj.. gör det ont? Har också känt att det varit nära där ibland. Men jag vet inte om livmodern når upp till revbenen på mig än(v26+0). Men det känns ju som så när jag sitter ned :)
    Ja det börjar ju bli trängre nu allt! Då blir nog mer till att böka runt för dem istället :)
Svar på tråden Januaribebis 2012