• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko

Mitt var inte magkatarr, har det i vanliga fall.
    Tror på något konstigt vis mag och tarm behövde bli tomt?!?!?! Eftersom det kom från båda håll.
    Kräkningarna var inte heller "gravid" kräkningar utan mer magsjuka där man tror inälvorna kommer med?!?!?! Verkligen helskumt!

• Skåne85

Exakt så, men jag har bara haft det en gång och hoppas inte det händer fler gånger. Jag tror också det berodde på att magen bwhövde tömmas ordentligt!

• Serendipitet
    Laktosintolerans vid graviditet (kanske gluten)

Har haft perioder eller tillfällen då jag har varit känslig för laktos tidigare, men nu under graviditeten verkar det ha kommit för att stanna. Har köpt laktosfri mjölk men försöker med hårdost och vanlig yoggi men bäst är det de dagar då jag helt utesluter mjölkprodukter men även gluten.

Kan magen bli extra känslig under graviditeten så att man inte längre tål något alls? Min familj - mamma och syster har laktosintolerans men inga problem med gluten.

Laktosintoleransen kan jag ju hantera eftersom det funnits perioder tidigare då jag har svårt för det och läkaren har sagt att jag tillfälligtvis då ska dra ned på mejeriprodukterna men gluten? Är det vanligt med både laktos och gluten? Hur testar man om man har problem med gluten? Vill ju inte bara utesluta för det känns som man ska vara helt säker innan.

Jag har sedan jag var liten alltid svullnat om magen vid matintag och haft problem med ont i magen - men nu är allt mycket mycket värre. Jag har alltid varit smal och haft svårt att gå upp i vikt men inte haft problem med diarre utan det har alltid varit tvärtom så jag borde ju inte ha glutenintolerans? 

• zatori
    roxylady skrev 2011-08-06 15:07:39 följande:
    Tror ni man kan äta dr.oetkers pizza med salamikorvar på?? jag menar den är ju infryst när man köper den så de lär ju ha varit infrysta i mer än 3 dagar om man köper den så. Eller vad tror ni?? Hade ni ätit den?? Är så enormt sugen på den. Den hettas ju upp i 220grader eller nått sen också.
    har varit lite nojig för just salami.
    Det tror jag absolut. Själv åt jag ädelost/mögelost igår. Läste någonstans att det inte var någon fara om den upphettats så mycket att den "bubblat".
  • got2b
    LillaEko skrev 2011-08-07 09:28:13 följande:
    Usch, vaknade i natt med fruktansvärt ont i magen och illamående.
    Fick bli toa med hink i knät. Ursäkta det äckliga men kom från båda håll, trodde jag fått magsjuka. Men sen inget mer.
    Vaknade nu för en stund sen och mår bra?!?!?! Någon som varit med om liknande? Helskumt!
    Det låter som matförgiftning. Skönt att du mår bättre nu!
  • LillaEko

Ja, något skumt var det verkligen. Men idag är det som vanligt. Så super snabb matförgiftning i så fall.
    Jag har också haft problem med laktos tidigare men har snart ett år klarat vanliga produkter. Kanske får ha det i åtanke framöver?!?!

• Someday
    LillaEko skrev 2011-08-07 11:32:26 följande:
    Ja, något skumt var det verkligen. Men idag är det som vanligt. Så super snabb matförgiftning i så fall.
    Jag har också haft problem med laktos tidigare men har snart ett år klarat vanliga produkter. Kanske får ha det i åtanke framöver?!?!
    Hoppas att du får fortsätta att må bra nu!
  • coockiejar

ÅÅÅÅÅÅÅHHH! Jag tror jag har känt bebisen hicka! 7-8 "buffar" som kom regelbundet (med ungefär 2 sekunder emellan)...sista buffen kändes svagare och sen slutade det buffa så jag tror den ändrade läge i magen. Myyyyys <3

• chreb
    LillaEko skrev 2011-08-07 09:28:13 följande:
    Usch, vaknade i natt med fruktansvärt ont i magen och illamående.
    Fick bli toa med hink i knät. Ursäkta det äckliga men kom från båda håll, trodde jag fått magsjuka. Men sen inget mer.
    Vaknade nu för en stund sen och mår bra?!?!?! Någon som varit med om liknande? Helskumt!
    Det har hänt mig också en gång, mådde hur bra som helst efteråt. Tyckte det var så konstigt för jag inte spytt något under graviditeten. Men något som kan slå till antagligen kanske :)
Svar på tråden Januaribebis 2012