• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm
    minneli skrev 2011-08-07 17:49:34 följande:
    Jag måste bestämma mig ikväll, sambon vill ta reda på det och det lutar åt att det blir så. Mycket för att det känns lättare att förbereda dottern och prata om att det ligger en lillasyster/lillebror i magen. Men.... deadline innan jag går och lägger mig =D
    vad tror du själv? :)
  • lillbumbin

Vet inte vart jag ska vända mig.. Har en 7åring här hemma som väger 34 kg alltså bonus sonen. Han har diagnosen ADHD och när han blir arg så slåss han emot andras magar... Idag gav han mig världens smäll i magen! Vi har försökt gång på gång få han att förstå att man inte få
    Göra så men han fortsätter;( Har ni något sätt man kan säga och göra för att få
    Han att förstå? Det gör inte lite ont när han får dessa il att slå till någon i magen:( vill slippa att de händer något..;(

• doriah
    minneli skrev 2011-08-07 17:44:34 följande:

10.30 imorgon är det äntligen dags för rul. Men nu är jag jättenervös... samtidigt som jag vill dit nuuuu! Kommer nog inte sova mkt inatt!

Jag måste fråga om min rygg då också, det är ju en läkare som ska göra mitt rul (pga att jag hade havandeskapsförgifnting förra gången) så jag borde väl kunna ta det med henne?  

Härlig! Jag ska också in i morgon men klockan 9...spännande!!

Min mage är baotastor - ska försöka lägga upp en bld i bildtråden senare...jag får väl skylla på att det är tredje
    Elsa och Lovis mamma
  • Moniqe1979

Rul även för min del kl 8:30 så vi har precis varit och lämnat 3åringen hos farmor över natten så ialalfall han får sovmorgon (vi har semester) sjukt nervös var ju på RUL man upptäkte att vårat första barn inte var friskt och även fast man tittat på lilla knotten i magen en gång var den ju ändå för LITEN då för att se mer detaljerat... dock KÄNNS det som det kommer gå bra (mår som med samuel inte som jag gjorde med Tristan som var sjuk)

Hoppas de vill avslöja könet redan imorgon så vi slipper boka in ett 4e ultraljud bara för den sakens skull för jag SKA bara veta, viktigt för mig att veta så mycket det bara går om barnet i magen för att hålla mina nerver lugna.

• minjalin
    roxylady skrev 2011-08-07 18:06:02 följande:
    Hittat ett sådant här babyskydd: leksaker.toyland.se/sv/product/4622/BRIO-Prim... med en bas till för 600kr begagnat här i min kommun precis. Ska man slå till???
    Vi har det babyskyddet men personligen skulle jag aldrig köpa en bilbarnstol begagnat. Man vet aldrig vad den varit med om och där handlar det ju trots allt om barnets säkerhet vid en krock. Då kan ni ju lika gärna hyra ett babyskydd. Kostar nästan ingenting.
  • minjalin
    curiosa skrev 2011-08-07 18:29:24 följande:
    Det skiljer ju inte många kronor från ett nytt.
    Jag hade inte köpt det.
    Nja, med bas kostar ett sånt nytt 1500 kr (gjorde vårat i alla fall och var exakt samma märke och modell, men var kampanj på vår vagn så det ingick) så det är ju halva priset, men skulle personligen inte ha en begagnad bilbarnstol till mitt barn, varken hyrd eller köpt.
  • minneli
    shadowstorm skrev 2011-08-07 18:23:33 följande:
    vad tror du själv? :)

Jag tror jag har bestämt mig nu för att kolla kön. Bara för det kommer det väl inte synas eller så vill läkaren inte säga! =P

Jag har inte fått ngn känsla på vad det är för kön på bäbisen. Förra gången trodde jag att det var en kille innan ultraljudet och då var det en tjej. Och nu känns det konstigt om det inte är en tjej eftersom det var förra gången..haha. Så jävla spännande... och samtidigt läskigt, man kan ju få höra dåliga nyheter också. Nervigt.  
  • shadowstorm
    minneli skrev 2011-08-07 19:53:37 följande:
    Jag tror jag har bestämt mig nu för att kolla kön. Bara för det kommer det väl inte synas eller så vill läkaren inte säga! =P

Jag har inte fått ngn känsla på vad det är för kön på bäbisen. Förra gången trodde jag att det var en kille innan ultraljudet och då var det en tjej. Och nu känns det konstigt om det inte är en tjej eftersom det var förra gången..haha. Så jävla spännande... och samtidigt läskigt, man kan ju få höra dåliga nyheter också. Nervigt.  
    hehe ja man blir ju så förbaskat nyfiken :) Jag har också den känslan. För min första är en kille så är min andra också en kille. hehe. Men min känsla säger nog pojk....men jag har en liiten tyst röst som säger tjej men nää jag tror gosse...slutar väl med att man inte får veta före jan :P
Svar på tråden Januaribebis 2012