• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • PrickenoGrodan

Har också börjat känna bebisen (tror jag) sedan någon vecka tillbaka men tycker magen är rätt liten. Det är så många som säger att an ska vara större med andra. Började nästan tro att jag var skengravid men känner livmodern strax under naveln (är i v.16 + 6) och bad maken känna om han också kände kanten, vilket han gjorde. Skönt!

Den 17/8 är det dags för RUL. Längtar.

• jessielarsson

Tror det finns något som heter sommarsjukan, man kräker någon  gång och sen är man frisk igen. Har själv varit med om det en gång för många år sedan, kräktes i duschen  Kom helt appropå, var inte illamående innan och inte efter heller. Googla det och se om det kan stämma på er.

• Jämthund

Jag känner min livmoder precis i höjd med naveln 15+2. Gjorde ett ultaljud i vecka 8+3 och då sa hon att jag hade en väldig stor livmoder. Dock var det inget konstigt med det. Bebisen skulle ju växa i den snart sa hon. Dessutom var den hjärtfotmad vilket hon aldrig hade sett innan.

• roxylady
    minjalin skrev 2011-08-07 16:14:44 följande:
    Åh, grattis i förskott :)
    Tack så mkt :)
  • PrickenoGrodan
    Jämthund skrev 2011-08-07 16:47:53 följande:
    Jag känner min livmoder precis i höjd med naveln 15+2. Gjorde ett ultaljud i vecka 8+3 och då sa hon att jag hade en väldig stor livmoder. Dock var det inget konstigt med det. Bebisen skulle ju växa i den snart sa hon. Dessutom var den hjärtfotmad vilket hon aldrig hade sett innan.
    Hjärtformad, vad intressant! Vet en som hade det och hon fick gå på extra UL.
  • Marsätt

Nu är det nedräkning till ul på torsdag... vi har ju inte fått sett vår lilla skrutt ännu..

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Lill Knutte 2012♥
  • shadowstorm
    Marsätt skrev 2011-08-07 17:18:36 följande:
    Nu är det nedräkning till ul på torsdag... vi har ju inte fått sett vår lilla skrutt ännu..
    Åååh va mysigt =) Vi har ju inte heller sett våran lilla skatt men måste vänta tills nästa måndag :( Men kan ju säga att jag längtar samtidigt som då börjar det kännas mera verkligt att man ska faktiskt ska ha en till...jisses :)
  • minneli

10.30 imorgon är det äntligen dags för rul. Men nu är jag jättenervös... samtidigt som jag vill dit nuuuu! Kommer nog inte sova mkt inatt!

Jag måste fråga om min rygg då också, det är ju en läkare som ska göra mitt rul (pga att jag hade havandeskapsförgifnting förra gången) så jag borde väl kunna ta det med henne?  

• shadowstorm
    minneli skrev 2011-08-07 17:44:34 följande:

10.30 imorgon är det äntligen dags för rul. Men nu är jag jättenervös... samtidigt som jag vill dit nuuuu! Kommer nog inte sova mkt inatt!

Jag måste fråga om min rygg då också, det är ju en läkare som ska göra mitt rul (pga att jag hade havandeskapsförgifnting förra gången) så jag borde väl kunna ta det med henne?  

ska ni ta reda på vad som bor därinne om de ser eller hemlis?
  • minneli
    shadowstorm skrev 2011-08-07 17:46:44 följande:
    ska ni ta reda på vad som bor därinne om de ser eller hemlis?

Jag måste bestämma mig ikväll, sambon vill ta reda på det och det lutar åt att det blir så. Mycket för att det känns lättare att förbereda dottern och prata om att det ligger en lillasyster/lillebror i magen. Men.... deadline innan jag går och lägger mig =D
Svar på tråden Januaribebis 2012