• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Ms J

Pebbles (m fl): Ligger här och tänker detsamma. Borde jag inte känna något? Är i vecka 19 vad jag vet. Stundvis kan magen bli stenhård en stund men inga puffar och buffar. Aldrig så här orolig när jag väntade dottern.

• solala

Jag hoppar in väldigt sent i den här tråden, men bättre sent än aldrig I guess.. :) Är i vecka 19 och har BF den 15 januari. I förra veckan såg vi bebis på RUL och allt såg fantastiskt ut. Fick veta kön med 80% säkerhet, haha. Nåväl, hej hej!

• Västeråsmamman

Minelli grattis till flickan. Är så ledsen att hon inte fick stanna hos er.

Jag jobbar som ekonomisk rådgivare. Rätt stressigt i dessa tider. Är fortfarande sjukskriven på 50%.

• LillaEko

Minelli: beklagar det djupaste. Finner inte ord, ta hand om varandra.

Jag jobbar som elevassistent på särskolan på gymnasiet. Börjar mitt tredje läsår nu på måndag med underbara elever.
    Men tyvärr är det bara ett långtidsvik, så vid jullovet blir jag ju arbetslös när jag inte kan ta en termin till :(

Eftersom vi har tunga rullstolsbundna elever ska jag ju söka gp, men det blir ju bara fram till jullovets början antar jag. Någon som vet om man kan stämpla sen fram till bf?

• doriah

Monique - ja, så har jag också förstått det. "Vanlig" läsk är nog ändå bättre...om man nu kan säga bättre om socker, färgämnenocg vattenTungan ute Jag dricker läsk då och då i alla fall.

Pebbles - Min stora tjej kände jag inte förrän i v 21, den lilla typ i v 14 och den här först i v 17+ så det är så olika. No wories!!

Elsa och Lovis mamma
  • RaraS
    Pebbles82 skrev 2011-08-17 22:31:55 följande:
    Jobbar som Controller och Teamleder på ett stort företag, men hoppas kunna byta jobb när jag är hemma föräldraledig! 

Börjar känna mig lite ensam här som inte känner något av bebis.. :( Kände redan i v 16 med dottern, nu är jag snart i v19 och känner exakt ingenting. Blä. Och ännu är det en vecka kvar till RUL, ingen mage heller.

(Märks det att det är en lite tung kväll? Men de måste man väl också få ha?!) 
    Jag är i vecka 19 och känner inget heller! Imorgon är det RUL och då får jag se vad som händer, är väldigt nervös.

Jag jobbar som ingengör och hoppas också på att söka nytt jobb under mammaledigheten. Känner att det är dags att prova på något nytt, har kännt det ett tag men det är ju inte läge att byta jobb när man vill bli gravid! Men hittar jag inget så kanske man kan få en nytändning till detta jobb efter kanske 8-10 månaders ledighet!  
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • shadowstorm

Då går man in i vecka 19 IGEN hehe...känns lite surt när man skulle varit i vecka 20 idag men ääsch :)

• Pebbles82
    Ms J skrev 2011-08-18 06:51:58 följande:
    Pebbles (m fl): Ligger här och tänker detsamma. Borde jag inte känna något? Är i vecka 19 vad jag vet. Stundvis kan magen bli stenhård en stund men inga puffar och buffar. Aldrig så här orolig när jag väntade dottern.
    Tror du inte att vi är lite skadade just för att vi har barn sen tidigare? Jag hoppas det är fallet iaf... Kände imorse att livmodern växt rejält iaf, för den står ju upp när jag ligger ner....Det är bara när jag reser mig upp som allt liksom. Eh.. Flyter ut. I brist på bättre ord.. :D 
Svar på tråden Januaribebis 2012