• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Carolaj83
    zatori-vanligast i slutet kommer inte ihåg vilken vecka jag var i när jag blev inlagt för svår havandeskapsförgiftning, men be om att göra ett urin prov så ser dom ju snabbt om du läker ut protein i urinen
    Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • Alltochinget

Har läst lite om bikarbonattest. Lite sugen på att testa är man allt ;) vi ska inte kolla könet (får inte det här) så det kan ju vara kul att testa.

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • sandy87

Jag jobbar eller nä jobbade som driftchef på ett assistansbolag/ambulansbolag men blev uppsagd pga graviditeten, men efter kontakt med facket & högsta chefen blir jag nog återanställd inom dom närmsta dagarna å det med en högre chefs roll å bättre lön :) men tänker söka nytt under mamma ledigheten för jag har ingen lust att jobba på det företaget efter hur dom behandlat mig nu... (förvisso blev chefen över mig som sa upp mig uppsagd, men ändå)

Var på ul i tisdags å allt var toppen, känner lite svagt i bland att skrutten rör sig :) 

• roxylady
    Moniqe1979 skrev 2011-08-17 22:16:23 följande:
    när jag gogglar runt (samt läser på burkar & flaskor här hemma) hittar jag inte aspartam (E951) i VANLIG coca cola men däremot i light colan och cola zero.  Skönt det för kan få sånna vansinniga sug efter cola ibland och gillar INTE light alternativen.

Klippt från "fråga dietisten"

Vad gäller sötningsmedel använder sig Coca-Cola av aspartam och acesulfam-K. EUs rekommenderade högsta dagliga dos för aspartam är 40 mg per kilogram kroppsvikt. Detta innebär att en vuxen person på 70 kg har ett rekommenderat högsta intag på 2800 mg aspartam per dag. Samtidigt är den högsta tillåtna mängden aspartam i läsk 600 mg/L.

Coca-Cola Light innehåller 390 mg/L aspartam. Coca-Cola Zero innehåller 240 mg/L. En vuxen person som väger 70 kg kan alltså dricka ca 7 liter Coca-Cola Light eller 11.5 liter Coca-Cola Zero innan denne kommer upp i det rekommenderade högsta dagliga intaget av aspartam. Coca-Cola innehåller inget sötningsmedel men däremot socker motsvarande ca 10 sockerbitar. Gällande acesulfam-k innehåller både Light och Zero 100 mg/L, vilket är långt under den övre tillåtna gränsen på 350 mg/L för läsk.

Nä jag hittar det heller inte i coca cola.. men vi googlade också till oss det att det finns det i ändå. Tycker de kan skriva ut det för det står på allt annat annars. 

Jag blev lite skrämd nu.. blir inge mer cola... onödigt att hälla i sig när det finns annat gott att dricka. Även om jag älskar cola nångång ibland. Pepsi innehåller ju också aspartam tyvärr.. den kan till och med vara godare. 
  • roxylady

Jag hoppas få ta ut nån vecka i förskott så man jobbar kanske en vecka efter julhelgerna och sedan går hem.
    Hoppas att man får göra så.. annars får jag gå hem på obetald. I med att jag inte jobbar med tungt eller riskfyllt arbete så fårjag ingen penning för det...

• Skåne85

Sandy87: jisses, vilket pucko, han verka inte kunna lagarna riktigt. Tur han fick vad han förtjäna! Förstår du inte är så sugen på att vara kvar, lycka till önskar jag dig!

• roxylady
    Liina87 skrev 2011-08-18 09:11:59 följande:
    Tillbaka från RUL allt såg bra ut men det var en liten blygis som låg och knep med benen så vi fick inte veta könet. Men vad gör det när allt annat såg bra ut:)
    Grattis! Sicken lite bus! :) Skönt att allt såg bra ut :)
  • Syoss

Ser att ni skriver om vart ni jobbar.
    Jag jobbar på en Burger King-restaurang och det är inte kul att jobba på ett sånt ställe redan som icke-gravid. Det är stress, varmt, dålig luft.
    Jobbar man mindre än 5 timmar så har man inte rätt till rast och därmed ingen möjlighet att kunna sätta sig lite snabbt när man känner att man behöver det. Och att springa omkring på det hårda golvet med dom dåliga arbetsskorna gör inte direkt under för fötterna. Som gravid är det nästan omöjligt.. men har bett chefen om att få jobba kortare pass fr.o.m september. Efter att arbetspass så kommer jag hem trött med svullna fötter, ont i höfter, rygg och ben. Dessutom har jag den senaste tiden fått sammandragningar när jag kommer hem och försöker slappna av.
    Så har jag tänkt att söka GP så fort det går men har hört från flera att det är svårt att få det beviljat på ett sånt här ställe. Men högsäsongen drar igång i december och då tänker jag inte jobba där. Då är det ca 20 st som jobbar samtidigt och jag vill inte riskera att springa in i nån eller att nån springer in i mig och magen.

Usch va gnällig jag känner mig nu :P  

• bebismys2011

Jag börjar jobba idag efter semestern, så jag längtat! Jobbar som sjuksköterska inom akut hjärtsjukvård. Älskar jobbet och kollegorna. Tycker tiden under semestern gått såååå långsamt, låntar därför tillbaka så tiden kan gå i rasande fart! :) har tänkt jobba så länge som möjligt, vore ju skönt om man får gå dagen före jul så jag slipper jobba jul å nyår :p imorgon är det RUL och håller tummar och tår att allt ser bra ut med våran skatt :)

Svar på tråden Januaribebis 2012