• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • bebismys2011

Juste, vet inte om det är skatten jag känner, igår kände jag en sprattlande fisk typ som kittlades lite här och där nedanför naveln, inget som känns med handen utanför, tror ni det är skatt?

• marickan

Grattis till fler lyckade RUL ni som nyligen varit. För mig har det verkligen ökat med buffar och puffar efter vårt RUL i måndags. Det är så mysigt, jag har längtat att få känna av mer. Men oron la sig när jag fick bekräftat att moderkakan sitter i framvägg.

Ser att ni skriver om eran sysselsättning. Jag har arbetat i vården som undersköterska i 10 år men studerar nu till högskoleingenjör inom miljöteknik. Kommer ha en termin kvar efter föräldraledighet.

• got2b

Jag arbetar som säljare och hoppas kunna jobba till den 9 dec. Därefter tar jag ut semester och komp tills det är dags. Jag hoppas verkligen att jag kan jobba så länge. Får ganska ont i ryggen redan på jobbet men ska kolla med bm om man kan bli hjälpt av nåt höftbälte eller liknande.

• Empa86

Jag jobbade tidigare som ekonom men sen vi flyttade tillbaka till sverige har jag varit arbetslös. Nu känns det som att det börjar dra ihop sig och vem vill anställa mig nu? Är sjukt less på att gå hemma själv hela dagarna!

• doriah

Åh, vad jag känner att jag har tur som jobbar med det jag gör. För mig blir det ju naturligt att jobba till jullovet, dessutom ska min man (som annars jobbar skift och skulle jobba hela julen) ta ut föräldraledigt på någon av tjejerna from 19 december. Vi har ju bf 3/1 så det blir rätt skönt att vara 2 i julstressen Solig Kommer bebisen när den ska kommer vi att vara lediga en hel månad tillsammans - skönt!

Elsa och Lovis mamma
  • Alltochinget

"Lägg 1-2 tsk bikarbona i en plastmugg

Blanda ut med lika mycket urin (helst morgonurin så det inte har påverkats av något du ätit). Kissa antingen direkt i muggen, eller gör det i en annan mugg som du sedan häller över i pulvret (då minskar risken för förvirring då det blir skum av "strålen").

Minsta lilla pys, skum eller bubbel visar att det är en pojke i magen, händer det ingenting alls med blandningen så är det en flicka."

Läste om det här på fl och det hade stämt på mer än hälften.

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • nadia bk
    Empa86 skrev 2011-08-18 10:07:54 följande:
    Jag jobbade tidigare som ekonom men sen vi flyttade tillbaka till sverige har jag varit arbetslös. Nu känns det som att det börjar dra ihop sig och vem vill anställa mig nu? Är sjukt less på att gå hemma själv hela dagarna!
    förstår dig,blev varslad i och med finanskrisen......sen gravid ingen anställning pga av det,sen mammaledig,
    sen hade jag tur och fick vik i en mån under sommaren....nu gravid och oattraktiv på marknaden,kom in på skola i Trollhättan,men gå 5 mån och pendla 4 tim sammanlagt för att ändå missa en massa känns sådär.......så bara att bita ihop och gå hemma...lite tråkigt
  • Empa86
    nadia bk skrev 2011-08-18 10:45:50 följande:
    förstår dig,blev varslad i och med finanskrisen......sen gravid ingen anställning pga av det,sen mammaledig,
    sen hade jag tur och fick vik i en mån under sommaren....nu gravid och oattraktiv på marknaden,kom in på skola i Trollhättan,men gå 5 mån och pendla 4 tim sammanlagt för att ändå missa en massa känns sådär.......så bara att bita ihop och gå hemma...lite tråkigt
    Ja supertråkigt, och a-kassan strular en massa så några pengar får jag inte heller. Är det någon som vet om det är dumt att plugga precis innan man ska ha barn? Påverkas föräldrapenningen om man tar studielån? Måste göra något på dagarna, blir galen snart!
  • Niins

Tyvärr hände det som inte får hända i lördags 13/8, vattnet gick i v 19+4. 15/8 föddes våra tvillingar. En flicka och en pojke.
    Finns inga svar på vad som kan ha gjort att jag öppnade mig och att vattnet gick, troligtvis nån infektion. 
    Hoppas kunna få svar när vi ska på återbesök. 
    Allt känns hopplöst och mörkt. Kommer man någonsin komma tillbaka?!?

Svar på tråden Januaribebis 2012