• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Pebbles82
    RaraS skrev 2011-08-18 07:56:05 följande:
    Jag är i vecka 19 och känner inget heller! Imorgon är det RUL och då får jag se vad som händer, är väldigt nervös.

Jag jobbar som ingengör och hoppas också på att söka nytt jobb under mammaledigheten. Känner att det är dags att prova på något nytt, har kännt det ett tag men det är ju inte läge att byta jobb när man vill bli gravid! Men hittar jag inget så kanske man kan få en nytändning till detta jobb efter kanske 8-10 månaders ledighet!  
    Åh, spännande med RUL, mitt är först närsta torsdag. En EVIGHET dit... Speciellt eftersom jag inte släppt bomben på kontoret än (förutom till chefen då).. 

Jag har velat söka nytt jobb sen jag gick på förra ledigheten, men fria arbetstider, möjlighet att arbeta hemma och stor valfrihet i arbetsuppgifter har gjort att jag trots urusel arbetsmiljö stannat kvar och nu har jag ledsnat helt och hållet!

Håller tummarna idag!  
  • Sussolita
    Pebbles82 skrev 2011-08-17 22:39:33 följande:
    Så skööönt! Eller ja, jag önskar ju att vi båda fick känna såklart. Men jag börjar misströsta lite när "alla" andra får bebisbuffar!  
    och Misssally  MIsströsta inte! jag har "klagat" på det samma och nojjat som tusan men så i Tisdags kom första buffen och igår var det fullt ös på bebis i magen så till och med pappa kände  Och är i v 20 (19+5) idag Och det är så himla sdkönt att känna nu, så det kommer till Er med,

den som väntar på nått gott...
    Ångra aldrig något som en gång fått dig att le!
  • Sussolita
    Sussolita skrev 2011-08-18 08:25:06 följande:
    och Misssally  MIsströsta inte! jag har "klagat" på det samma och nojjat som tusan men så i Tisdags kom första buffen och igår var det fullt ös på bebis i magen så till och med pappa kände  Och är i v 20 (19+5) idag Och det är så himla sdkönt att känna nu, så det kommer till Er med,

den som väntar på nått gott...
    Såg att det även var fler så jag skcikar lite hopp till alla! Och ber vår bebis säga till Era bebisar att börja ge sig till känna

Jag jobbar som markadsföring/media säljare, planerar väl att jobba fram till jul om allt går som det ska
  • Carolaj83

hade oxå tänkt jobba fram till jul men känner redan nu att det är omöjligt, står hela dagarna o de funkar inte med fogarna så jag ska söka grav peng från mitten av nov, blev beviljad med mina 2 andra så de vore väl märkligt om dom nekar denna gång, men man vet ju aldrig

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • Sussolita
    Carolaj83 skrev 2011-08-18 08:47:11 följande:
    hade oxå tänkt jobba fram till jul men känner redan nu att det är omöjligt, står hela dagarna o de funkar inte med fogarna så jag ska söka grav peng från mitten av nov, blev beviljad med mina 2 andra så de vore väl märkligt om dom nekar denna gång, men man vet ju aldrig
    åhh, jo det kan jag förstå då. Jag har höj och sänkbart bord här på jobbet så kan skifta mellan att sitta och stå om det skulle behövas. Men sen ska man väl inte ropa hej innan man kommit över bäcken har jag hört, det kan ju faktiskt hända ganska mycket på resterande va 19 veckor :-P
  • Some

Jag kommer definitivt inte kunna jobba fram till jul. Jag misstänker att det blir sjukskrivning på 50% redan i september och så tänkte jag söka grav.penning fr.o.m. november.
    Det är ingen på min arbetsplats (inom vården) som har blivit nekad gp så jag räknar med att få min beviljad den här gången också.

happy until proven otherwise
  • zatori

Ringde min BM idag för att diskutera den hemska migränliknande huvudvärk som jag får regelbundet. Hade hoppats på att hon bara skulle säga att det var helt normalt vid graviditet med huvudvärk och att jag inte skulle oroa mig. Istället sa hon att visst, man kan få huvudvärk, men kanske inte den typen av värk som jag beskrev och som ibland kan hålla i sig i flera dagar. Hon trodde INTE att det hade med graviditeten att göra. :(

Till saken hör att jag har en sjukdom - förhöjt prolaktinvärde och en tumör på hypofysen. (Godartad) Och jag är jättejätterädd att den kan ha något med saken att göra.Att den växt och blivit stor som en fotboll eller så.  BM kunde inte ge mig något svar på rak arm utan skulle diskutera saken med sina kollegor och sen ringa upp mig under dagen. Usch, känns inte alls kul.

Havandeskapsförgiftning, får man alltid det i slutet av graviditeten eller skulle det kunna vara något sånt? Har hört att huvudvärk då är ett symtom. Men det känns lite tidigt för det? Jag griper efter halmstrån nu bara. är det någon som har något förslag på vad det kan vara eller som varit med om liknande?

• Liina87

Tillbaka från RUL allt såg bra ut men det var en liten blygis som låg och knep med benen så vi fick inte veta könet. Men vad gör det när allt annat såg bra ut:)

• Cvb

Jag jobbar som personlig assistent på 50%, ringvikarie på ett servicehus samt pluggar till uska. 
    Dock så har jag fått en sjujäkla foglossning som startade redan i v 6 som bara blir värre, så jag slutar på PA-jobbet den sista aug och kommer jobba som vik då jag kan.

Igår, dagen till ära, fick jag känna de första buffarna/sparkar ! I en hel underbar timme fick jag ligga och njuta av lil*n ! :) Helt otrolig känsla.. Hoppas han (en han enligt bikarbonat test ;) ) sätter igång snart igen. :)

Och Minelli, grattis till flickan !Beklagar att hon inte fick stanna längre.. 

• LillaEko

Lycka till på alla rul idag.

Ang berätta, fick många frågande ögonkast på mig igår. Men några vågade fråga iallafall och sa sen med, att man vet ju inte efter semestern...hmm...så nu känner jag mig ännu mer semesterfet.
    Har ju tyckt att det självklart syns att jag är gravid nu. 

Men träffade aldrig vår rektor....så får se vad han säger på Fredag då istället *nevöst* 

Hade ju kick off, så på morgonen hade jag ett Zumba/core pass, shit va kul med Zumba, inte testat det innan.
    Borde man väl kunna köra så länge det känns bra?!?! Någon som vet?
    Coren va inte lika smidig längre, lite obehagligt att ligga på golvet på mage och köra ryggövningar, så det är förbi.
    Men tänkte om man kunde komplettera promenaderna och body pumpen med Zumba, lite mer kondition ju.

Nä, nu ska jag göra mig redo för en riktig långrunda med hunden ihop med en kompis, hennes hund och hennes barnvagn =)  

Svar på tråden Januaribebis 2012