• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • got2b
    ccecy skrev 2011-08-21 06:34:54 följande:
    Beklagar MA :/ Jag kommer vara i v 18 (17+4), Men det är ju min första graviditet o destu längre den går desto oroligare blir jag att något skall gå fel :/ Jag har bara kollat hjärtljuden så vet ju iaf att hjärtat slår:) vilken vecka var du i då du fick veta att de blivit MA?
    Jag var i v 8 eller 9 och blev skrapad i v 11. Jag har också hört hjärtat slå så hoppas den är hel och frisk med bara.
  • iwannarock

Hallå på er!

Jösses jag har knappt kikat in här, inte tagit en enda bild på min mage eller skrivit NÅGON STANS om min graviditet. Men nu ska jag försöka ta tag i allt . På tisdag går jag in i vecka 18+0 och ska nu börja ta bilder och föra lite dagbok om graviditeten.

Hur mår ni annars? Här mås det fortfarande illa, inte lika mycket som förut men alldeless för mycket, och det är inte bara på morgonen det är jobbigt kan hålla i sig hela dagarna. Kräks iofs intelikaofta längre men. Har FRUKTANSVÄRT ont i höfterna (har haft det innan grav) men nu är det sååå mycket värre, ska ta upp det med mvc imorgon tänkte jag. Ganska jobbigt att sova på nätterna vet inte hur man ska ligga, villså gärna sova påmagen men efter bara en liten stund måste jag byta ställning och när jag ligger på sidorna får jag ont i höfterna och ryggen är helt enkelt inte skönt att sova på Inte lätt det här hahah.  

• Serendipitet
    iwannarock skrev 2011-08-21 20:52:26 följande:
    Hallå på er!

Jösses jag har knappt kikat in här, inte tagit en enda bild på min mage eller skrivit NÅGON STANS om min graviditet. Men nu ska jag försöka ta tag i allt . På tisdag går jag in i vecka 18+0 och ska nu börja ta bilder och föra lite dagbok om graviditeten.

Hur mår ni annars? Här mås det fortfarande illa, inte lika mycket som förut men alldeless för mycket, och det är inte bara på morgonen det är jobbigt kan hålla i sig hela dagarna. Kräks iofs intelikaofta längre men. Har FRUKTANSVÄRT ont i höfterna (har haft det innan grav) men nu är det sååå mycket värre, ska ta upp det med mvc imorgon tänkte jag. Ganska jobbigt att sova på nätterna vet inte hur man ska ligga, villså gärna sova påmagen men efter bara en liten stund måste jag byta ställning och när jag ligger på sidorna får jag ont i höfterna och ryggen är helt enkelt inte skönt att sova på Inte lätt det här hahah.  

Hej och välkommen till denna tråden! Grattis till graviditeten :D Jag mår också illa men överlever tack vare Lergigan Comp, tar du något för illamåendet? Jag önskar jag kunde sluta med tabletterna men börjar kräkas som en gris varje gång jag försöker (är i vecka 19+5). Vad tråkigt att dina höfter påverkar din sömn, det är inte foglossning du har problem med? Det bästa tipset jag fått är att sova med en amningskudde, att palla upp magen med samt lägga mellan knäna för att inte belasta höften :) Hoppas det snart blir bättre för dig eller du iallafall får något tips som gör det ok.
    Har du haft ultraljudet eller du ska på det snart?  
  • iwannarock
    GoodEnough mom skrev 2011-08-21 21:33:01 följande:

Hej och välkommen till denna tråden! Grattis till graviditeten :D Jag mår också illa men överlever tack vare Lergigan Comp, tar du något för illamåendet? Jag önskar jag kunde sluta med tabletterna men börjar kräkas som en gris varje gång jag försöker (är i vecka 19+5). Vad tråkigt att dina höfter påverkar din sömn, det är inte foglossning du har problem med? Det bästa tipset jag fått är att sova med en amningskudde, att palla upp magen med samt lägga mellan knäna för att inte belasta höften :) Hoppas det snart blir bättre för dig eller du iallafall får något tips som gör det ok.
    Har du haft ultraljudet eller du ska på det snart?  
    Tackar Jag har "skrivit" in mig i denna tråd för ett himla tag sen men sen har det bara inte blivit av helt enkelt. Nä jag tar inget för illamåendet och hoppas kunna slippa det men det finns lergigan här hemma om det skulle bli för jobbigt. Ja detta med höfterna är hemskt, jag va hos vc i januari och han skickade en remiss till röntken och sa att det skulle kunna vara slemsäcks inflammation men nu har jag inte gått till röntken och har precis flyttat så ska ta upp detta hos min nya vc och hoppas få hjälp. det kanju mycket väl vara foglossning som spökar. Vi va på ett privat UL i vecka 11+6 och skulle haft RUL den 5 aug där jag bodde förut men avbokade den eftersom jag flyttat, men ska till mvc imorgon på det nya stället för första gången och hoppas på att få en tid till ul så snart som möjligt det är väl "dax" nu väl?
  • Serendipitet
    iwannarock skrev 2011-08-21 21:50:55 följande:
    Tackar Jag har "skrivit" in mig i denna tråd för ett himla tag sen men sen har det bara inte blivit av helt enkelt. Nä jag tar inget för illamåendet och hoppas kunna slippa det men det finns lergigan här hemma om det skulle bli för jobbigt. Ja detta med höfterna är hemskt, jag va hos vc i januari och han skickade en remiss till röntken och sa att det skulle kunna vara slemsäcks inflammation men nu har jag inte gått till röntken och har precis flyttat så ska ta upp detta hos min nya vc och hoppas få hjälp. det kanju mycket väl vara foglossning som spökar. Vi va på ett privat UL i vecka 11+6 och skulle haft RUL den 5 aug där jag bodde förut men avbokade den eftersom jag flyttat, men ska till mvc imorgon på det nya stället för första gången och hoppas på att få en tid till ul så snart som möjligt det är väl "dax" nu väl?

Ja, det är bäst för bebis tror jag utan mediciner trots att det står att det ska vara ok :) Skönt att du ska till MVC i morgon för då kan du ju ta upp det med höfterna med henne och se vad hon/han tycker, kan ju vara att hon rekomenderar VC ändå eftersom du hade problem tidigare. Ja, men då bokar nog din nya BM in dig snart för ultraljud eftersom det brukar ske någongång mellan vecka 18-20 :)
Svar på tråden Januaribebis 2012