• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko
    Frökenolson skrev 2011-08-22 16:57:32 följande:
    Köpte lite mer mammakläder idag och lite mer till bebisen, jättefina pojkkläder, men dom skulle nog passa på en lite tjej med om det skulle bli en ;)
    Jag tycker att kappahls newbiekläder känns supersköna och fina!
    Visst har de, är helt kär i en grårandig dräkt där med luva som jag planerar att köpa =)
    GoodEnough mom skrev 2011-08-22 17:19:44 följande:
    Att söka föräldrapenning tror jag man kan göra när man känner för det, dock är det ibland lång handläggningstid :) Men man ska säga till senast 2 månader innan man går på föräldraledighet på jobb har jag läst någonstanns, både mamma och pappa :D
    Men graviditetspenningen ska ju beviljas, så där krävs det väl framförhållning, och om jag får full så jobbar jag max typ 10 veckor kvar.
    Ni andra som ska söka, har ni sökt än?

• Sindie
    Some skrev 2011-08-22 18:27:22 följande:
    Jag också, men inte förrän sent på eftermiddagen. Tiden går låååångsamt.
    Jag ska dit vid 15.00 :P
  • Some
    Sindie skrev 2011-08-22 18:29:17 följande:
    Jag ska dit vid 15.00 :P
    Då har vi samma tid dessutom. För mig känns det jättesent. Men det är säkert bara för att jag är så otålig.
    happy until proven otherwise
  • harmonihalsa

Här får jag med ett moderskapsintyg eller vad det heter på rul. Det ska skickas till försäkringskassan med ansökan om havandeskapspenning. Så sist väntade jag tills dess och fick full tid beviljat och allt kom i tid och var ok.

• Sindie
    Some skrev 2011-08-22 18:55:23 följande:
    Då har vi samma tid dessutom. För mig känns det jättesent. Men det är säkert bara för att jag är så otålig.
    Jag fick välja vilken tid jag ville, så valde vid 15 eftersom sambo jobbar.
    Men tror du inte att han hade tagit ledigt hela dagen imorgon bara för det.
    Haha !
  • Some
    Sindie skrev 2011-08-22 18:56:48 följande:
    Jag fick välja vilken tid jag ville, så valde vid 15 eftersom sambo jobbar.
    Men tror du inte att han hade tagit ledigt hela dagen imorgon bara för det.
    Haha !
    Så typiskt! Vi är lediga så vi måste få hela dagen att gå. Men vi håller på att skola in Lillan, så då går lite tid.
    happy until proven otherwise
  • Serendipitet
    LillaEko skrev 2011-08-22 18:27:32 följande:
    Visst har de, är helt kär i en grårandig dräkt där med luva som jag planerar att köpa =)
    GoodEnough mom skrev 2011-08-22 17:19:44 följande:
    Att söka föräldrapenning tror jag man kan göra när man känner för det, dock är det ibland lång handläggningstid :) Men man ska säga till senast 2 månader innan man går på föräldraledighet på jobb har jag läst någonstanns, både mamma och pappa :D
    Men graviditetspenningen ska ju beviljas, så där krävs det väl framförhållning, och om jag får full så jobbar jag max typ 10 veckor kvar.
    Ni andra som ska söka, har ni sökt än?

Om du ska ha graviditetspenning antar jag att du måste ansöka så pass tidigt att "handläggningstiden" hinns med samt 2 veckor extra bara för att vara på säkra sidan :) 1-2 månader innan du ska ha ledigheten är nog lagom, men det är aldrig dåligt att ha bra framförhållning så slipper man klydd om det skulle vara något :D Och jag tror ju inte att det finns något som heter för tidigt att ansöka, tiden går ju fort ändå :)
  • minjalin

Sonen har feber och är snuvig så det blir inget dagis imorn. Skulle vart hans första inskolningsdag som jag hade sett fram emot att få vara med på. Nu blir det nog bara 2 dagar som jag får vara med på istället för 3 på dessa två veckorna så får sambon resten. Och är han inte feberfri imorn (hade 39,3 nu på kvällen och febern kom idag så ser inte så lovande ut) så får jag vabba på onsdag min första jobbdag eftersom han måste ha en feberfri dag innan han börjar. Han har hållt sig feberfri hela sommaren och så ska det bli så här bara för att några kompisar inte talade om att deras son var megasnorig med färgad snuva och allt när vi skulle komma till dom fast dom visste att vi skulle börja inskolning imorn. Blir så trött :(

• enlitenfröken

Hej! Jag vet att ni har surrat på länge nu, men är det för sent att hoppa in här?
    Vår lilla knodd är beräknad att komma 12 Januari. Först trodde vi på den 3:e med efter RUL så blev vi flyttade nio dagar..(åt rätt håll ;))

Svar på tråden Januaribebis 2012