• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm
    Carolaj83 skrev 2011-08-22 08:09:29 följande:
    vet ni någon bra köp/sälj sida för vagnar förutom blocket o tradera?
    kolla på facebook där finns massor och oftast inom ens eget område :)
  • zatori

Tack så mycket fina ni! <3

Förresten, en fråga, har ni hört någonting om att man gärna ska ha druckit mycket och ha urin i blåsan för att ultraljudsundersökningen ska bli så skarp och bra som möjligt? Jag har hört det på flera ställen, men på min kallelse står ingenting sådant?

• jordgubbe0812
    zatori skrev 2011-08-22 10:21:49 följande:

Förresten, en fråga, har ni hört någonting om att man gärna ska ha druckit mycket och ha urin i blåsan för att ultraljudsundersökningen ska bli så skarp och bra som möjligt? Jag har hört det på flera ställen, men på min kallelse står ingenting sådant?

Jag tror det framförallt gäller tidiga ultraljud, som KUB i vecka 13. Men det skadar väl aldrig och det behöver ju vara extremt mycket.

Men om du nu har möjlighet så låt bli att kissa timmen innan.     
  • minjalin

På min stod det att blåsan skulle vara lätt fylld så man skulle inte kissa på nån timme innan. Men dricka mer än vanligt behöver man nog inte göra.
  • Majskorn

Söterskan bad mig gå kissa för hon såg inte allt hon ville se när jag var kissnödig....jag föreslår att du kissar 1-2 timmar innan och inte är kissnödig på undersökningen men inte helt nykissad heller :)
  • zatori

Okej. Tack för informationen. Jag tinklade runt nio här och förhoppningsvis behöver jag inte gå igen innan det är dags för undersökningen. :)

Svar på tråden Januaribebis 2012