• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • jordgubbe0812
    Jessica82 skrev 2011-08-22 16:39:58 följande:
    jag ska på ett andra ul imorgon då bm inte kunde se allt hon ville se :-/ jag blev ganska oroad, hon sa varken bra eller dåligt bara att hon ville kolla igen :-/

Det kommer säkert gå bra. Jag blev tillbakaflyttad något liknande i första graviditeten och det blev ett barn av det med.

Sanningen är att noggrannheten på UL är typ +- 14 dagar även om läkarkåren speciellt sjuksköterskor (blir jag lychad nu) inte riktigt har tagit till sig detta med normalvärde och avvikelser.

Det är ju bara att titta på när de mäter och inse att någon punkt och något håll blir dagar i beräkningar. När man gör tillväxtultraljud gör man de normalt inte oftare än var 14:e dag just p.g.a noggrannheten.

Barnet har ju ett hjärthjud på 150 så det borde väl gå att skilja från ditt.  

• Jämthund

Jag har mitt RUL 31 augusti så jag väntar jag oxå.. Försöker att inte tänka på det över huvud taget. Hade jag gjort det så hade jag nog haft sömnproblem, ångest och magsår big time!

• Frökenolson

Grattis till lyckade RUL tjejer!

Själv känner jag mej väldigt trött och sleten, haft haft så ont i huvudet den senaste veckan pga av nackproblem och det verkar inte vilja ge med sej, ska sova en stund nu och hoppas det försvinner...

Köpte lite mer mammakläder idag och lite mer till bebisen, jättefina pojkkläder, men dom skulle nog passa på en lite tjej med om det skulle bli en ;)
    Jag tycker att kappahls newbiekläder känns supersköna och fina!

• elinson
    Empa86 skrev 2011-08-22 15:31:03 följande:
    Är det någon mer än jag som har sitt RUL kvar nu? Känns som de flesta varit iväg..
    jag har mitt torsdagen nästa vecka... åh längtar sån! 
  • Serendipitet
    LillaEko skrev 2011-08-22 15:58:20 följande:
    Grattis till lyckat rul.
    Första riktiga arbetsdagen gjord efter semestern. Snurrig i huvudet.
    Men hoppas det kan botas med ett pass pump på gymmet nu vid 17.00.

Var inne och berättade för vår rektor nu. Gav han även paprerna han ska fylla i för att söka graviditetspenning.
    Men han verkade ju ha noll koll på hur han skulle skriva?!?!?! *skrämmande*.
    Har ni andra sökt än? Min syster pratade om att hon hört att det fanns något sista datum för att söka, någon mer som vet något om det? 

Att söka föräldrapenning tror jag man kan göra när man känner för det, dock är det ibland lång handläggningstid :) Men man ska säga till senast 2 månader innan man går på föräldraledighet på jobb har jag läst någonstanns, både mamma och pappa :D
  • anmaelli
    Empa86 skrev 2011-08-22 15:31:03 följande:
    Är det någon mer än jag som har sitt RUL kvar nu? Känns som de flesta varit iväg..
    Vi har vårt RUL nästa tisdag... känns som jättelänge. Kommer vara i vecka 19 (18+6) då. Så du är inte ensam!! :)
  • Some
    Sindie skrev 2011-08-22 18:22:49 följande:
    Ska på RUL imorgon:)
    Jag också, men inte förrän sent på eftermiddagen. Tiden går låååångsamt.
    happy until proven otherwise
Svar på tråden Januaribebis 2012