• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • jordgubbe0812
    cabrera skrev 2011-08-22 12:38:35 följande:
    fick nyss sjukt ont i magen nertill..Känndes om kraftig mensvärk/ägglossningsvärk.. Kunde inte röra mej alls o trodde att nu vare kört..Höll i sig i ca 1-2 minuter sen försvann de...Men gjorde sjuuukt ont o kan inte riktigt släppa de nu..Har nån varit med om liknande?

Jag kan få kramp/smärta lite överallt som sitter i ett litet tag och sen släpper.  tror inte det är någon fara.
  • Cvb

Är det några av er som läser tex Vi föräldrar eller någon annan liknande tidning ?
    Jag läser Vi föräldrar, men är inte riktigt nöjd med de dom skriver. Skulle helst vilja ha en tidning där det skrivs mer om gravid och nyfödd. Här där jag bor finns det bara denna tidning på affären så har inte kunnat bläddrat i andra. Så, har ni några tips ? :) 

• Some

Jag köper alla gravidtidningarna. Mamas, Amelias, vi föräldrars samt föräldrar och barns. Men de kommer inte ut så ofta. Jag har alla i en affär nära mig så jag vet inte vilka man kan köpa på nätet.

happy until proven otherwise
  • JennieP

jag ser att hälften av mitt medelande föll bort förut! haha

det var iaf nappar, sebamed produkter, tuggumi, tidningen Föräldrar & Barn, en sked från bambino och lite annat smått :)

• JennieP
    Cvb skrev 2011-08-22 13:43:52 följande:
    Är det några av er som läser tex Vi föräldrar eller någon annan liknande tidning ?
    Jag läser Vi föräldrar, men är inte riktigt nöjd med de dom skriver. Skulle helst vilja ha en tidning där det skrivs mer om gravid och nyfödd. Här där jag bor finns det bara denna tidning på affären så har inte kunnat bläddrat i andra. Så, har ni några tips ? :) 

du kanske kolla på Föräldrar & Barn GRAVID- tidning 6 st per år kommer det tror jag, finns den inte i din butik så kolla tidningenskungen.se eller googla för bra erbj. om prenumenation :)

Jag är  års prenumerant på Mama men jag har ju en 6 åring sedan innan och har haft den sedan han var liten :)

Lycka till!   
  • zatori

Nu har vi kommit hem. Allt såg fint ut med liten och alla organ satt där de skulle och hjärtat pickade på. Hjärta
    Vi blev inte flyttade, så BF är 22 Januari.
    Vi vill ju inte ta reda på kön, men först tyckte jag att jag råkade se en liten pung, sen några minuter senare tyckte jag att det såg ut att vara en flicka. Så jag vet fortfarande inte, men känslan säger fortfarande pojke! :)

Frågade om hur moderkakan låg, och den låg tydligen i bakvägg. Hon sa att det inte är ovanligt för förstföderskor att inte känna något förrän halva graviditeten gått, även om man inte har moderkakakn i framvägg. Jag tror att jag kanske kände något igår kväll när jag hade lagt mig, men är absolut inte säker. Det kändes typ som små bubblor i magen, långt ner på vänster sida. Ungefär som sprakande kolsyra. Låter det konstigt? Hehe. Flera gånger kände jag denna bubblande känsla. Kan det ha varit bebisen? 

NU ska jag slappna av och njuta av graviditeten. Tack för allt ert stöd idag flickor!

• fabler
    zatori skrev 2011-08-22 15:01:55 följande:
    Nu har vi kommit hem. Allt såg fint ut med liten och alla organ satt där de skulle och hjärtat pickade på. Hjärta
    Vi vill ju inte ta reda på kön, men först tyckte jag att jag råkade se en liten pung, sen några minuter senare tyckte jag att det såg ut att vara en flicka. Så jag vet fortfarande inte, men känslan säger fortfarande pojke! :)

Frågade om hur moderkakan låg, och den låg tydligen i bakvägg. Hon sa att det inte är ovanligt för förstföderskor att inte känna något förrän halva graviditeten gått, även om man inte har moderkakakn i framvägg. Jag tror att jag kanske kände något igår kväll när jag hade lagt mig, men är absolut inte säker. Det kändes typ som små bubblor i magen, långt ner på vänster sida. Ungefär som sprakande kolsyra. Låter det konstigt? Hehe. Flera gånger kände jag denna bubblande känsla. Kan det ha varit bebisen? 

NU ska jag slappna av och njuta av graviditeten. Tack för allt ert stöd idag flickor!
    jag har inte varit helt säker på att de varit bebisen jag kännt innan ul nån av ggr men efter ul så har jag känt bebisen massor så de kommer säkert du med göra nu.
    elias är världens sötaste!!!
  • Empa86
    zatori skrev 2011-08-22 15:01:55 följande:

Åh va härligt att det såg bra ut:) Grattis!
Svar på tråden Januaribebis 2012