• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Empa86

Är det någon mer än jag som har sitt RUL kvar nu? Känns som de flesta varit iväg..

• Cvb
    Empa86 skrev 2011-08-22 15:31:03 följande:
    Är det någon mer än jag som har sitt RUL kvar nu? Känns som de flesta varit iväg..
    Jag har mitt på fredag.. så du är inte ensam av att få vänta ! :)
  • JennieP
    Empa86 skrev 2011-08-22 15:31:03 följande:

ja, vi har inte tid förrens 6 sept!
    Gjort ett Vul i v 8 men tyvärr föll det sig såhär sent för att vi vill ha "vår" läkare och semester tider försköt tiden :)

Kommer vara mitt i v 20.
    men spännande ändå! :)    
  • JennieP
    zatori skrev 2011-08-22 15:01:55 följande:
    Nu har vi kommit hem. Allt såg fint ut med liten och alla organ satt där de skulle och hjärtat pickade på. Hjärta
    Vi blev inte flyttade, så BF är 22 Januari.
    Vi vill ju inte ta reda på kön, men först tyckte jag att jag råkade se en liten pung, sen några minuter senare tyckte jag att det såg ut att vara en flicka. Så jag vet fortfarande inte, men känslan säger fortfarande pojke! :)

Frågade om hur moderkakan låg, och den låg tydligen i bakvägg. Hon sa att det inte är ovanligt för förstföderskor att inte känna något förrän halva graviditeten gått, även om man inte har moderkakakn i framvägg. Jag tror att jag kanske kände något igår kväll när jag hade lagt mig, men är absolut inte säker. Det kändes typ som små bubblor i magen, långt ner på vänster sida. Ungefär som sprakande kolsyra. Låter det konstigt? Hehe. Flera gånger kände jag denna bubblande känsla. Kan det ha varit bebisen? 

NU ska jag slappna av och njuta av graviditeten. Tack för allt ert stöd idag flickor!

wiiee! Grattis! Vad roligt!
  • Empa86

Okej, jag har mitt 1 sept. Är sjukt nervös och har nästa ångest redan nu, vill bara få det gjort! 

• LillaEko

Grattis till lyckat rul.
    Första riktiga arbetsdagen gjord efter semestern. Snurrig i huvudet.
    Men hoppas det kan botas med ett pass pump på gymmet nu vid 17.00.

Var inne och berättade för vår rektor nu. Gav han även paprerna han ska fylla i för att söka graviditetspenning.
    Men han verkade ju ha noll koll på hur han skulle skriva?!?!?! *skrämmande*.
    Har ni andra sökt än? Min syster pratade om att hon hört att det fanns något sista datum för att söka, någon mer som vet något om det? 

• Syoss
    Cvb skrev 2011-08-22 15:35:08 följande:
    Jag har mitt på fredag.. så du är inte ensam av att få vänta ! :)

Jag har också mitt på fredag :)

• minjalin
    LillaEko skrev 2011-08-22 15:58:20 följande:
    Grattis till lyckat rul.
    Första riktiga arbetsdagen gjord efter semestern. Snurrig i huvudet.
    Men hoppas det kan botas med ett pass pump på gymmet nu vid 17.00.

Var inne och berättade för vår rektor nu. Gav han även paprerna han ska fylla i för att söka graviditetspenning.
    Men han verkade ju ha noll koll på hur han skulle skriva?!?!?! *skrämmande*.
    Har ni andra sökt än? Min syster pratade om att hon hört att det fanns något sista datum för att söka, någon mer som vet något om det? 

Har aldrig hört att det finns ett sista datum men skickar man in för sent så riskerar man att fk inte hinner handlägga ärendet så man inte hinner få det beviljat innan man ska ha det. Men jag är inte helt hundra på det men har som sagt aldrig hört nåt annat i alla fall. Först och främst måste man ju i alla fall få ett moderskapsintyg.
  • Ms J

Rul avklarat och allt gick bra, blev flyttar från den 17 till den 26, hade gärna sett att det var på andra hållet då jag tycker väntan är lång!*hihi* Känns mycket bra ändå. Fick även reda på att det jag har moderkakan i framväggen så det kunde vara förklaringen till att jag inte känt bebisen än. Börjar dock känna lite mer tycker jag. Supersöt bm som förklarade hur bra som helst och svarade på våra frågor.

• Jessica82

jag ska på ett andra ul imorgon då bm inte kunde se allt hon ville se :-/ jag blev ganska oroad, hon sa varken bra eller dåligt bara att hon ville kolla igen :-/

Svar på tråden Januaribebis 2012