-
Gud vad skönt! Då ska jag inhandla detshadowstorm skrev 2011-11-23 20:24:11 följande:Uppdatering :) Halsbrännan är lugn ikväll :) Känns skönt för man får ju panik när det känns som halsen ska brinna upp
Ja men eller hur?!? Ingenting hjälper känns det som.. man bara sitter å sväljer å sväljer hela tiden. Tack för din uppdatering!
-
Fasiken vad skönt å hörashadowstorm skrev 2011-11-23 22:55:08 följande:Och nu är den helt borta och jag har druckit ett glas COLA hör och häpna ;)
Ska absolut köpa det och prova det!! Åh COLA!! Vad GOTT!!!
-
Pusselbiten86: Hoppas det lugnar sig för dig.. det där ser inte roligt ut! Håller tummarna för dig!!
-
Sandy87: vad skönt att höra att allt är bra!!
-
Tint0: åh vet hur du känner dig just nu. Har inte ens varit så nära på att spy sedan jag var gravidillamående! Inte ens då mådde jag så illa som jag gjorde av den där drickan!! Men nu lär du inte ha så lång tid kvar!! Håller tummarna på att det ser bra ut nu!
-
Nej men fy vad tråkigt att höraVelociped skrev 2011-11-24 13:26:44 följande:En trist uppdatering då det var som jag befarade. Sockret låg långt över 10 så diabetes är konstaterat. Har gråtit sedan i morse då jag vet att jag inte kan göra mer förändringar i kosten... Vill bara ge upp allt just nu. :(
Du får tänka på att det går ju oftast i alla fall över efter förlossningen och det är inte jättelångt dit. Men du får väl hjälp nu med kosten vad du kan äta och inte? Förstår att du är ledsen
jag var rädd att få för högt jag med när jag var inne på min förra veckan. *styrkekram*
-
Okej.. trist att mjölken ska behövas dras nedVelociped skrev 2011-11-24 13:57:32 följande:Paet - jag har ju redan fått kostråd och äter, som jag har skrivit lite förut, exakt som jag ska, möjligen ett glas mjölk för mycket då och då. Bm säger att jag inte ska oroa mig i förtid, med blodsockermätaren ska jag framöver kolla värdena före och efter mat och kanske visar de inte på något problem då (känns ju långsökt, eller hur?)
Rekommendationerna för patienten är: ändra kostvanor (redan gjort sedan flera veckor tillbaka), motionera mer (har svåra foglossningar, gå på vattengymnastik vilket är det enda som är skonsamt nog, klarar 10minuters promenad med hundarna utöver det), sluta röka (röker inte). Mao finns det inget kvar jag kan ändra.
Vet att jag är negativ men ser bara framför mig hur jag ska bli uppläxad av en dietist för matvanor jag inte har, risker för bebisen (mitt sf-mått är redan stort), och upp till 70% risk att jag får typ2-diabetes i framtiden...
Hm jaa.. visst kan det ju vara skönt att veta vad man har för värden.. men det är ju svårt ändå.. håller med dig.
Ja men fy.. vad gör man då om man redan sköter sig? Ursch jag känner som du att man varken vet hit eller dit då
Jag men det är ju klart man känner så! Men det är ju bara att säga vad du äter och läxa upp dem tillbaka!! De kan ju inte klaga på någon som redan sköter sig. Nä jag hoppas på att det löser sig för dig och att du slipper få något mer i framtiden! -
Okej.. skönt att ni fått veta lite mer i alla fall. Men är detta något man kan märka av innan det händer om det håller på att hända? Hoppas de får fram ett svar från provet nu då.SFHelen skrev 2011-11-25 00:01:20 följande:med dottern vet vi inte varför hon kom förtidigt.
denna gång beror det på en infektion i kroppen, men som vi inte vet vart den satt... hoppas på provsvar om de kan vara moderkaka eller hinnsäck.
Skönt att allt gått bra för er i alla fall! Ta nu hand om er
-
Jag är verkligen oerfaren!! >.< Jag som trodde jag var klar med allt till spjälsängen.. men nääää!! Då har jag köpt vagnstäcke och en vagnskudde.. så alla lakan vi har är ju till för den storleken det är på täcken som är till spjälsängen.. så jaha... då får jag köpa det med..
Någon som har tips på var man billigt kan beställa det på nätet?? Eller någon som har koll på babyproffsen? Man ser ju inga priser på deras hemsida...
Får man ens använding av täcket och kudden i vagnen? -
Grattis Två!!!