• roxylady

Januaribebis 2012

Empa86 skrev 2011-11-22 09:07:02 följande:
    Jag tror det ska gå bra, tappen var inte påverkad hittills men bebis ligger och pressar huvudet neråt så de är väl lite oroligt ändå. Men jag tycker gott att den kan stanna där inne till efter nyår iaf. Sen får den väl komma när den vill!
    Håller tummarna på att din lilla plutt vill stanna inne tills efter nyår!!!
  • roxylady
    Velociped skrev 2011-11-22 12:15:55 följande:
    Jättetack för tipset! Får spara det till framtida dop då jag nog inte hinner in till någon affär som kan tänkas ha dem. :)

Idag är ytterligare en som innehållit tråkiga besked... bm-besöket visade visserligen att blodvärdet stigit till 127, blodtrycket sjunkit till 96/60 och hjärtljuden lät bra, huvudet verkar ligga nedåt... Däremot måste jag tillbaka på torsdag och göra glukosbelastning. Trots att jag uteslutit precis ALLT socker och vitt bröd ur maten så ligger sockret för högt. Nu är jag livrädd för att glukosbelastningen ska visa begynnande graviditetsdiabetes, för den enda ytterligare förändring jag kan göra - har jag lärt mig nu - är att utesluta mjölk, och hur mycket kan det göra på det stora hela? Julens bakande, och idén med att ge bort hemmagjort godis i julklapp verkar ha gått helt om intet och jag känner mig bara helt värdelös!
    Jag gjorde en glukosbelastning i Fredags morse. Anledningen var att jag hade ätit gröt med lite för mkt sylt på en halvtimme innan besöket som visade på gränsen till att de måste kolla upp det. Jag gick genom belastningen utan anmärkningar ändå. Så har du haft bra värden tidigare behöver det inte betyda att du har graviditetsdiabetes. Vad hade du för värde nu? Vad har du haft innan? Nej inte ska väl mjölk behöva höja blosockret så mkt? Som sagt, det behöver inte vara någon fara. Finns tillfällen blodsockret kan vara högt ibland sa min BM utan att det behöver betyda något.
  • roxylady
    Velociped skrev 2011-11-22 12:44:43 följande:
    Jag har haft 7.6, 7.8, (8.6)-7.8 och idag 8.5. Förra besöket tog de två tester då första var 8.6, det hade efter en timme sjunkit till 7.8. Idag var det 8.5.

Jag äter ingen sylt, inget socker öht... inget godis, ingen juice, inga drickor, ingen glass, inga kakor, inget vitt bröd, endast fullkornsprodukter. Det enda jag kan ändra mer är tydligen mjölkprodukter, visste inte att mjölksockret i filmjölken jag äter till frukost kunde höja blodsockret. Men vad ska jag äta till slut då? Havregrynsgröt utan sylt och mjölk? Knäckebröd är ju inte heller bra. Äter finncrisp med leverpastej som mellanmål idag, vet inte vad jag mer kan ersätta?
    Jag hade 8,1 när jag fick höra att man måste in på belastning. När man gör testet ska man inte ha högre än 10,0 efter man väntat de där två timmarna under belasningen. Jag hade 4,0 på fastnade mage och 6,7 två timmar efter jag hade druckit sockerlösningen. Så det behöver inte betyda att du har för högt blodsocker. Det kan bli så ibland ändå. Och du har just gått över gränsen till att man måste kolla upp det i alla fall.
    Men tänk på att det är bra att de kollar upp det. Och om det nu berodde på mjölkprodukterna så kan det ju vara det som värdet reagerade på.
  • roxylady
    Velociped skrev 2011-11-22 13:20:04 följande:
    Paet - tack, det kändes skönt att höra! Ska försöka att inte oroa mig innan torsdag nu iaf.
    Vad bra :) Ja men det tycker jag. Kommer nog att gå bra ska du se :) Ta med dig citron också och fråga om du får ha i lite granna i sockerlösningen så blir den enklare att dricka.
  • roxylady

SFHelen: Skönt att höra att allt gick bra! Kul att du tog dig tid till att skriva. Skönt att lillkillen mår bra! Ta nu hand om er {#emotions_dlg.flower}

• roxylady

En lite halvpinsam och otrevlig fråga kanske.. men är det bara jag som är svullen eller något där nere? Tycker det känns som jag blivit större där? Känner inte igen mig själv. Är det något som försvinner? Det gör inte ont men är störande då man känner att något är annorlunda.. måste fråga någon.. försökt googla på detta men får inte riktigt fram info..

• roxylady
    missable skrev 2011-11-23 11:55:36 följande:
    känner helt klart igen mig! just att det känns svullet....
    Ja men eller hur? Känner mig som en gammal kärring ungefär :p Det enda jag tycker är jobbigt förutom känslan är att underkläderna sitter inte lika skönt längre. Har du tips på några bra mammatrosor för oss som har det såhär? hehe
  • roxylady
    Velociped skrev 2011-11-23 11:58:00 följande:
    Paet - har inte "känt igen mig" där på länge! :) Har antagit att det är den ökade blod- och vätskemängden i kroppen som gör det och att det kommer gå över. :)
    Misstänker ju också det Skönt att höra att man inte är ensam i alla fall!
    Empa86 skrev 2011-11-23 12:07:34 följande:
    Känner mig också svullen. Inte speciellt sexigt...Försvinner väl när graviditeten är över:) 
    Nä men eller hur.. ja det lär ju göra det
  • roxylady
    Empa86 skrev 2011-11-23 12:06:23 följande:
    Nu har jag pratat med min BM hon tyckte det var konstigt att läkaren på förlossningen inte sjukskrev mig efter min vistelse där, så nu har hon bokat in mig hos en annan läkare idag. Får se om hon också tycker att jag ska vara hemma och ta det lugnt. Det går ju bra så länge jag ligger helt still men det sätter igång bara jag ska hämta ett glas vatten i köket.. jobbigt. Det blir ju super pinsamt att ringa till jobbet och säga att jag blir sjukskriven, har ju bara jobbat där i 4 veckorRynkar på näsan 
    Ja det lät ju konstigt! Hoppas du får vara hemma och ta det lugnt! Det är ju viktigt så de små liven stannar där inne. Förstår att det känns så.. men de visste kanske i alla fall när de anställde dig att du väntar bebis? Då är de nog superförstående tror jag
  • roxylady
    Pusselbiten86 skrev 2011-11-23 12:03:37 följande:
    Inne på FL. Sammandragningar varannan minut!
    Fått brickanyl o ska stoppa upp det!
    Tappen minskade 1 cm bara ja gick på toa!
    Nä men fy vad jobbigt :( Hoppas den lill vill stanna där h*n är nu!!
Svar på tråden Januaribebis 2012