Velociped skrev 2011-11-22 12:44:43 följande:
Jag har haft 7.6, 7.8, (8.6)-7.8 och idag 8.5. Förra besöket tog de två tester då första var 8.6, det hade efter en timme sjunkit till 7.8. Idag var det 8.5.
Jag äter ingen sylt, inget socker öht... inget godis, ingen juice, inga drickor, ingen glass, inga kakor, inget vitt bröd, endast fullkornsprodukter. Det enda jag kan ändra mer är tydligen mjölkprodukter, visste inte att mjölksockret i filmjölken jag äter till frukost kunde höja blodsockret. Men vad ska jag äta till slut då? Havregrynsgröt utan sylt och mjölk? Knäckebröd är ju inte heller bra. Äter finncrisp med leverpastej som mellanmål idag, vet inte vad jag mer kan ersätta?
Jag hade 8,1 när jag fick höra att man måste in på belastning. När man gör testet ska man inte ha högre än 10,0 efter man väntat de där två timmarna under belasningen. Jag hade 4,0 på fastnade mage och 6,7 två timmar efter jag hade druckit sockerlösningen. Så det behöver inte betyda att du har för högt blodsocker. Det kan bli så ibland ändå. Och du har just gått över gränsen till att man måste kolla upp det i alla fall.
Men tänk på att det är bra att de kollar upp det. Och om det nu berodde på mjölkprodukterna så kan det ju vara det som värdet reagerade på.