Januaribebis 2012
Måste fråga bara om det är någon mer som är nästan platt mitt på magen vid naveln? Att magen inte är helt rund så att säga?
Måste fråga bara om det är någon mer som är nästan platt mitt på magen vid naveln? Att magen inte är helt rund så att säga?
Haha oh nej det är du inte :P Det ser faktiskt rätt så lustigt ut. Vet du vad du ska prova, som ser bra mycket roligare ut. Prova att sätt dig upp typ som att du skulle göra en sittup, och så stannar du där. Min mage blir typ trekantig och gubben skrattar halvt ihjäl sig:D

Sega de kan vara på försäkringskassan då.. ser fortfarande inte någonting från den informationen jag skickade in om min inkomst för 2 månader sedan.. ringde idag och de tyckte ju att jag borde kunna se något för att hinna planera. Så de skulle fixa det nu så jag kan se det nästa vecka. Är ju ändå under 2 månader kvar nu innan lilla knytet tänker komma.. cirkus.. någon mer som fick lov att ringa och trycka på dem?

Stort grattis till flickan Västeråsmamman!!
Och om jag hade sagt ja så hade jag ju aldrig få nån ändå för 20 min. senare var det dags att krysta. Hade lustgas sista 2 timmarna bara så 1 timme efter att jag kom in på förlossningen började jag med lustgas och då hade jag inte speciellt ont än för när hon sa "dags att prova lustgasen kanske?" så var det ungefär som att "ja just det ja, lustgas finns ju" :p Men är glad att jag började med den innan jag fick för ont så jag hann vänja mig vid den. Första andetagen kände jag bara "nä usch fy!" men så gav jag den ett par försök och sen funkade det jättebra. Jag blev aldrig borta av den och hängde hela tiden med (även om jag nog såg borta ut för det var Gustaf hon frågade om EDA istället för mig för hon trodde nog att jag var borta, men jag var bara fullt koncentrerad på att hantera smärtan) :p Sen hade dom ju sagt på föräldragruppen att karlarna kan få hjälpa till genom att slita lustgasen ur händerna på kvinnan för att hon vägrar ge ifrån sig den och att man skulle sluta när man var på toppen av varje värk. Det hade nog satt sig för jag gav ifrån mig min så fint vid toppen på varje värk, men då fick jag lite "skäll" av bm som sa att jag var lite för snabb bort med den så jag fick ha den lite efter varje topp. Men upptäckte snabbt också att jag fick börja med den strax före att värken började för att den skulle hinna börja verka. Beror nog på hur långa värkar man har. Men helt sjukt vad man lärde sig rytmen i värkarna när det verkligen var igång. Man visste liksom innan värken började att nu är det dags igen :p Vid ett tillfälle sa jag till Gustaf "nä den här skitgasen hjälper ju ingenting ändå så jag kan lika gärna vara utan!" men sen när värken nådde max styrka så svartnade det för ögonen, det stacks som tusen nålar över hela kroppen och jag fick metallsmak i munnen och jag bara "okej, den hjälper den hjälper GE MIG DEN!!!!" :P Kändes som att jag fått en stöt på 2000 volt typ xD men kroppen fick nog en chock för jag antar att kroppens egna smärtlindring inte är lika hög när man har nåt utifrån som smärtlindrar utan den anpassar sig nog efter den smärtan man har eller hur man ska säga. Så ett hett tips är att har du väl börjat med lustgas vid varje värk så sluta inte helt plötsligt med den
Men det positiva var att sen visste jag ju att den hjälpte även om det inte kändes så