• roxylady

Januaribebis 2012

Västeråsmamman skrev 2011-12-03 11:13:30 följande:
    Det är så mysigt att mysa med vår lilla Emma. Vi är kvar på sjukhuset (såklart) och försöker återhämta oss. Jag får nu en kraftig medicinsk behandling mot proppen i benet.
    Emma har börjat amma men mjölken har inte riktigt runnit till ännu så vi sondmatar henne genom näsan också. Förutom maten så har hon inga andra direkta hjälpbehov. Jätteskönt.
    Åh vad mysigt det låter!! Skönt att det går bra med sond!
  • roxylady
    Yrla skrev 2011-12-04 00:15:52 följande:
    Jo visst känner jag igen det där ^^ Det jobbiga är att jag har gått omkring och skrytit inför vår bm att jag minsann inte vaknar på nätterna för att gå upp och kissa, men nu har även det dragit igång. Tack och lov bara en gång runt sju, sen kan jag sova en stund till. Men det är inte nådigt när man är så förbenat trött hela tiden :(

Vilket fint namn :D Våran blir en liten Adrian ;)
    Typiskt >.<
    Du får tänka på hur länge du slapp göra det Jag har varit uppe på toa åtmonstonet en gång per natt sedan v6-7 nånstans. Men i början var det ju bara hormoner som fick mig att kuta på toa. Skönt då får du sova hela natten iaf

Tack! Och detsamma!!
    Yrla skrev 2011-12-04 00:23:41 följande:
    Hehe jo jag håller faktiskt med dig. Tycker dessutom att det är märkligt att hon lyckas hålla sig vid medvetande så länge men å andra sidan så har jag ju inte varit med om det själv så xD Jag äääälskar böckerna, filmerna är också bra men inte ens hälften så bra som böckerna. Men så käkar ju jag iof böcker till frukost som min karl brukar säga ^^
    Ja men eller hur! Något jag tänkte på är i med att bebisen växer så himla snabbt i den sagan så borde ju hon ha världens största bristningar? Eller hur? :P Älskar också böcker men oftast bara i den genren. Ha ha! Det är bra det Önskar jag var mer bokmal också!! Ja böckerna är helt underbara! Har läst BD 3 ggr *fniss*
  • roxylady
    shadowstorm skrev 2011-12-04 12:15:22 följande:
    Ja du bor väl i samma stad som mig till och med ;) Och denna tid HAR vi snö!! Föra året kom den 17.de oktober och nu är det 4.de december och ingen snö :((
    Samma här i Dalarna.. vi brukar ha fått vid den här tiden.. men ingenting har vi nu heller. Hade lite granna förra Söndagen men det försvann snabbare än snabbast. Hoppas den kommer till julen i alla fall! Idag ska vi på julmarknaden.. kommer ju inte kännas särskilt juligt precis
  • roxylady
    fabler skrev 2011-12-04 16:38:01 följande:
    Idag har jag vart på julmarknaden (den paet också skulle på). De var i alla fall lite julstämning när vi åkte dit då det snöade, men de gav sig lika snabbt.
    Var även in på min favorit butik spillevinken  och fyndade en sommarsuite i 74 från molo till bebisen att ha i sommar.
    Men de va rätt drygt att gå då min bebis ligger och trycker på en massa neråt nu så de blir bara drygt att gå. Men nu är de soffan resten av dagen som gäller för att sen göra min sista arbetsvecka för detta och nästa år de är skjukt att tänka att man inte kommer tillbaka förrens 2013.
    Blev ingen vända dit.. tyckte det var så grått å trist ute Mysigt att det kom några flingor i alla fall
    Var det mkt folk där uppe??

Skönt att du har en vecka kvar bara nu! Själv har jag 4 veckor kvar men har iofs gått ned i tid också.. men ändå.
  • roxylady
    fabler skrev 2011-12-04 18:47:31 följande:
    de va sjukt mycket folk. Så jag har svårt och se att man kommer ta sig fram där nästa år med en barnvagn och gör jag då sällskap med syster så har vi varsin vagn. Så de blir nog att besöka nån annan marknad nästa år.
    Leksands marknad brukar ju vara större
  • roxylady
    Jamirl skrev 2011-12-04 20:47:23 följande:
    Läcka.mjölk....trevligt
    Jag tror jag gjort det nattetid.. för det har varit blätt på tshirten när jag klivit upp för att gå på toaletten. Ha ha! Men det luktar inget. Men blött och lite lätt gulaktigt var det. Var det så för dig med?
  • roxylady
    Yrla skrev 2011-12-04 21:23:00 följande:
    Sen vecka 6-7 :O Jag kanske inte ska klaga? xD Bara jag som är lat och tycker att värmen under täcket är trevligare än kylan inne på badrumsgolvet ^^ Hormonerna som gjorde att du gick på toa? Nu tror jag nog inte att jag förstår :)

:) Tack.

HAHA, ja verkligen! Hela hon borde ju vara en enda stor bristning. Jag antar att du har sett filmen? Har du läst hennes andra böcker också? För hon har ju skrivit en hel bokserie till i typ samma genre, har dock inte tagit mig tid att läsa dom :) Hehe, tycker du att 3 ggr är mycket? :P Då kan jag informera dig om att jag har läst BD 11 ggr ^^ Dom andra tillsammans tror jag att jag har läst 20 ggr xD Som sagt, gillar böckerna !:P
    Hihi nä det har varit ett besök per natt sedan dess ;) Ja alltså så där tidigt så trycker ju ingenting på så. Men hormonerna kan göra att man blir mer kissnödig än vanligt också. Så det kan vara anledningen till att jag sprang på toa på natten redan då. För innan gick jag när jag gick å la mig å sen när jag klev upp på morgonen.. ååååh vad jag saknar det hehe. Men snart får jag gå upp på natten för att byta blöja istället hihi! Så en hel natts sömn får man ju allt vänta med ett bra tag ;)

Ja men eller hur!! :p Oh ja jag har gått på alla midnattsvisningar! Jag är en twigalning *fniss* WOW!! Det var allt många ggr!!! Älskar ockå böckerna men är inte riktigt lika mkt bokmal ha ha. Menar du The Host?? Har inte läst den.. men har den. Ska ta mig igenom den senare, hört att det är lite knepig att förstå. Men ett boktips (om du inte redan läst dem) är Fallen Ängel, Förlorad Ängel och den sista boken Silence(inte översatt ännu) av Becca Fitzpatrick! Ska ta mig igenom den sista nu när jag går hem vid nyår tänkte jag

Japp bor i Dalarna jag med Såg att ames skrivit var jag bor hihi! Inte långt bort!
  • roxylady
    Yrla skrev 2011-12-04 21:44:28 följande:
    Ja det var kul att höra:) Kanske vi springer på varandra i korridorerna på BB du, jag och paet. När är du beräknad?:)
    Haha jag hoppas ju att min håller sig kvar till 27:e Jan nu hihi! Och ni vill nog inte gå över ett par veckor heller Men kanske man möts ute när man leker barnvagnsmaffian i vinter?
  • roxylady
    ccecy skrev 2011-12-04 21:01:59 följande:
    Paet - mitt är också lätt gulaktikt, tror det skall vara det också, där emot har ja nånstans läst att det inte skall ha en grön nyans, men kommer inte ihåg var jag läste det.
    Okej men då är det som det ska då Har dock känts lite äckligt när man klivit upp på natten att ha en gul fläck på tröjan
    fabler skrev 2011-12-04 21:04:43 följande:
    den har jag aldrig varit på, kanske borde ta den nästa år då. Annars kan jag tänka mig nån mindre, vi har ju några stycken här i borlänge också som är värda att besöka.

Nu har jag läst på om förlossningen och bb i falun, förlossningen har flyttat sen vi var där sist så insåg att de kunde va bra och ta reda på vart den ligger.
    ja men det tycker jag att du ska Den brukar vara mysig! Plus att den är gratis att gå på också. Finns.. eller ja fanns iaf massor för barn att göra när jag bodde där

Ja men är det inte i barackerna??
  • roxylady
    ccecy skrev 2011-12-05 08:32:14 följande:
    syntetica - okej va kul! :) då kan du nog mer finska än va ja både kan skriva och prata :)

paet - jo de är lite sådär halv äckligt! man får bara hoppas man klarar sig från att läcka riktigt ordentligt! :) finns ju dom som gör de också
    Ja men verkligen. Kanske man skulle ha på sig en sportbehå med inlägg i om man börjar läcka mer sedan he he.
Svar på tråden Januaribebis 2012