• roxylady

Januaribebis 2012

Varit hos BM nyss. Hjärtat slog i 142, SF-mått var 32. Spikrak kurva har jag tydligen:) tog inga värden idag för att det var så bra senast. Väger 70kg så har gått upp 13kg! Hoppas på att man inte hår upp något onödigt. Hon tyckte inte att jag vägde för mkt nu i alla fall! Så det var ju bra!:)

• roxylady
    missable skrev 2011-11-29 12:23:34 följande:
    BM besök idag... 
    sf-mått 30 cm, men fortfarande fixerad, allt ok annars med alla värden osv!
    men jag retar mig så på sf-kurvan! Sakta men säkert har den dalat ganska rejält! Paet vi har ju legat lika fram till förra gången läste jag!  Ska försöka att låta bli och oroa mig, hon kankse bara ligger långt bak med resten av kroppen och huvudet ner iom hon är fixerad... och tidigare kankse hon legat långt fram.. asch jag vet inte! 

Har den gått ned alltså? Sf-måttet? Ja men precis. Jo men visst kan det ju vara så. Hon ligger nog bara långt ned ska du se. Vad säger BM? Men är hon helt fixerad eller är huvudet rörligt?
  • roxylady

Är inte fixerad då de ligger still och sjunkit så pass långt ned i bäckenet för att vara redo för stundande förlossning? Min ligger med huvudet nedåt men BM kallar det inte fixerat för att huvudet är rörligt.

• roxylady
    PrickenoGrodan skrev 2011-11-29 21:11:35 följande:
    Fixerat är när huvudet kilat fast i bäckengången och inte går att röra. Med sonen var jag fixerad i v.30 men han kom inte BF-1. Så det kan dröja ett tag.
    PrickenoGrodan skrev 2011-11-29 21:14:06 följande:
    Rörligt då har bebis bara vänt sig men inte sjunkit ner i bäckengången medan ruckbart är att bebis är i bäckengången men det går fortfarande att rucka på huvudet.
    Vanligt att man inte fixerar sig om man fött barn tidigare då bäckenet är mer vidgat.
    Men är lite nyfiken hur det är för alla i tråden.
    Ja men precis.. så jag förstått det också. Oj var det tidigt?
    Jag har fått info om att det är vanligare att omföderskor har mer plats i magen så de kan dröja längre tid innan de fixerar sig också. Men det är väl individuellt.
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-11-29 21:39:22 följande:
    Sist jag var hos bm i v 29+4 hade bebis sjunkt ner i bäckenet så jag antar att den var ruckbar. Jag har i alla fall inte märkt av att den vänt sig nåt, men ska till bm på fredag i v 34+0. Hon sa i alla fall att det var en duktig bebis eftersom det var väldigt ovanligt att bebisen sjunk ner så tidigt när man var omföderska. Men jag kan inte tänka mig att den fixerat sig så tidigt utan måste ju vart ruckbar. Ska bli spännande att se vad hon säger på fredag :) Ettan var fixerad v 32+
    Ja min ligger också nedåt men är ruckbar. Han har legat så ett tag nu så jag hoppas han fortsätter med det. Det känns som det ger honom mer plats faktiskt

Angående med först och omföderska står även här: www.niomanader.se/content.asp
    Så det är ju vanligare att det händer hos förstföderskor före omföderskor just pga det. Men måste ju fortfarande vara så individuellt tycker man. Nåväl, bara de ligger rätt när de ska ut
  • roxylady
    syntetica skrev 2011-11-29 22:06:24 följande:
    Känns som det kommer bli en sömnlös natt...
    Allt för mycket som snurrar i skallen just nu..
    Tycker allt är fruktansvärt orättvist just nu,
    när ska vi få andas och bara njuta?! 
    Förstår dina känslor och din oro
    Du får tänka på att det är skönt att de håller koll på dig i alla fall och att du kommer få all hjälp!
    Jag håller alla tummar å tår på att allt kommer bli bra för dig!!
    *styrkekram*
  • roxylady
    syntetica skrev 2011-11-29 22:15:17 följande:
    Varför känns det genast så mycket mer allvarligt när man bli skickad till akademiska?!
    Innan så kände jag mig fortfarande ganska lugn.
    Sen när man aldrig få nå riktiga svar, utan ja det kanske blir så.
    Jag hoppas på en tid snarast så man slipper grubbla mer. 
    Låter ju värre än vad det är när man skickas dit tror jag Men du får tänka på hur duktiga de är där!
    Ja gud jag hade blivit tokig om de inte ger en alla svar. När skulle du få reda på när du får tid?
  • roxylady
    chicopico skrev 2011-11-30 13:41:48 följande:
    laddade precis hem en app till min iphone som heter "my babys beat", hinner inte testa den nu för jag ska hämta barnen på dagis men de e ju häftigt om det fungerar Man ska kunna lyssna på bebisens hjärtljud genom telefonen...
    På Iphone?
  • roxylady
    chicopico skrev 2011-11-30 13:49:50 följande:
    Japp
    Coolt! Då ska jag också prova sedan Kostade den något?
  • roxylady
    Skåne85 skrev 2011-11-30 14:20:06 följande:
    Ja den kostar 28 kr men är telefonen jailbreakad kan ni hitta den där, jag har tagit bort min jailbreak o vet inte om den finns kvar där iof!
    Okej! Jag hade min förra 3G också så.. men tog också bort det. Men prova den först å säg om den funkar Om det gör det så är det ju värt å köpa den menar jag
Svar på tråden Januaribebis 2012