• roxylady

Januaribebis 2012

Stort grattis till sonen SFHelen!!! Fint namn också! Du får berätta allt när du har ork! Kram!

• roxylady

Vi har en Akta Graco Logico HP. Fick den inkl bas hos allt för föräldrar för runt tusenlappen. Hade rabattkod där som finns i deras gravidpaket man kan beställa hos dem :)

• roxylady
    PrickenoGrodan skrev 2011-11-20 20:55:12 följande:
    Jag tyckte det var rätt mycket men hur det är just nu vet jag ej, var ju ett tag sedan jag var där.
    Okej kul om det är mkt nu med då :) Vilken kommun bor du i föresten? :)
  • roxylady
    PrickenoGrodan skrev 2011-11-20 21:23:19 följande:
    Bor i en grannkommun till Stockholm. Men har pluggat i Falun (bodde då i Blge) och har sedan bott i Falun i 2 år. Sen har mina föräldrar sommarstuga i Torsång och halva släkten bor i Falun/Borlänge så jag säger att Dalarna är mitt andra hem. Är faktiskt halv-dalkulla : )
    Okej men då förstår jag :) Åh Torsång är mysigt! Har vairt där och ätit pizza en gång vid vattnet hehe.
    Jag är dock inte dalkulla alls egentligen, bara hitflyttad när man var yngre då från Sthlm :) Kanske vi bytte plats? :p
  • roxylady

Någon mer som fått känna på det lägre immunförsvaret man får på köpet för att man är gravid?? Jag tycker jag är dålig varannan till var tredje vecka ungefär:(

• roxylady
    shadowstorm skrev 2011-11-21 14:20:39 följande:
    Enda jag haft *peppar peppar* är magsjuka i vecka 26 annars har jag varit oförskämt frisk. Men jag är inte ofta sjuk annars heller mer än små förkylningar. Men det är väl väldigt vanligt att man är lite sjukare elelr drar på sig lite mer skit när man är gravid?

Jag har ju tagit på mig magsjuka både med denna och med sonen. Och innan jag var gravid med sonen hade jag inte magsjuka sen jag var 11 år gammal.
    Skönt att du fått vara frisk förutom magsjukan då :) Ja då kanske du har med dig lite immunförsvar sedan innan också? Själv har jag dåligt annars med iofs.. så kanske det som spelar in med. Jo det är nog vanligt.. läst lite om det. Börjar bli trökigt att hänga hemma hehe. Har en arbetskompis som gick hem i Fredags med feber. Idag hade jag det. Är som tur är på bättringsvägen nu.

Ja då är det nog för att du är gravid då! Du kanske kan stå mot det annars när du är ickegravid :) Uhh magsjuka som är det värsta.. blää! Hoppas du klarar dig ifrån det resten av graviditeten nu med!
  • roxylady
    Jamirl skrev 2011-11-21 15:01:19 följande:
    Fler med mycket sammandragingar, mina korta promenader till affären eller hemmafix gör så att det spänner åt:
    Jag har oxå fått lägre immunförsvar, hosta och förkylning satt kvar mycket längre.
    Japp! Känner av det så fort jag anstränger mig normalt typ :p Kan ibland inte ens promenera i min egen takt utan måste inta en pensionärs stil när de går ;) Men de gör då inte ont än så länge så jag antar att det inte ska vara någon fara. Betyder ju bara att man ska ta det lite lugnare.

Ja det känns verkligen att man blir klenare och oftare än vanligt..
  • roxylady
    LillaJag89 skrev 2011-11-21 16:00:06 följande:
    Efter två veckors körkortsintensiv klarade jag körkortet idag på första försöket.
    Nu ska jag bara lägga den ork som finns på bebis ankomst och julen. underbart!

50 dagar kvar till bf idag :D
    Grattis!!! :)
  • roxylady

Undrar om det finns risker med att göra gravidmassager nu?? Har pratat med en massör som gör sådant och bokat tid med henne. De rekommenderade att man skulle vara mellan v16-32. Jag kommer att vara i v31+6 när jag ska in på min tid. Är det dumt att göra detta eller är det så pass ok att det inte kan vara igångsättande för att de vet hur man gör å var man inte får trycka osv??

• roxylady
    Snusmumriken80 skrev 2011-11-22 08:58:19 följande:
    Jag tror inte det är ngn fara. Har nog varit på gravidmassage senare än v.32 med de förra barnen och det har inte varit farligt, har experterna sagt. Njut du
    Okej men vad skönt att höra :) Tänkte passa på att använda friskvårdsbiraget från jobbet innan man går hem Solig
Svar på tråden Januaribebis 2012