• roxylady

Januaribebis 2012

curiosa skrev 2011-11-19 12:21:57 följande:
    Aldrig :)
    Okej ;) Misstänkte att det måste bara känna som att man klär på barnet för mkt??
    got2b skrev 2011-11-19 12:35:15 följande:
    Jag frågade ändå innan om de inte skulle ta nåt test innan man drack men hon sa nej. Hade med för mig att man skulle testa före.
    De tog på mig före igår också.
  • roxylady
    got2b skrev 2011-11-19 12:47:53 följande:
    Lustigt att det är olika.. Men jag klagar inte, bara jag slipper göra testet igen! Det närmsta jag varit att kräkas denna graviditet.
    Ja men eller hur!! Samma här. Har heller inte mått så illa som igår heller. Blir knappt att äta nått alls innan man ska till MVC nästa gång för att slippa gå igenom det där igen. Har alltid morgontider där så det räcker ju med att man äter något lätt.. jag hade haft massor med sylt på gröten innan jag gick dit när de fick lov att kolla mig.. suck.. aldrig igen säger jag bara!
  • roxylady
    lullebo skrev 2011-11-19 16:40:51 följande:
    Jag var helt ledig å det är jag glad över :)

Ja, trög som tusan emellanåt :( Blandar man ut de med vatten eller ngt då för att kunna dricka??  
    Ja gud det föstår jag :) Jag höll på att somna hela dagen där på jobbet haha.

Ja du har 2 matskedar i ett glas med vatten, låter det stå i kylen i ca 2 timmar. Sedan har det bildats som en slemmig yta på alla frön så då blir det enkelt att svälja. Jag blev jättebra i magen av dem iaf :) Funkar inte dem så kan du prova vi-siblins från apoteket, de är för att stabilisera en lös eller hård mage. Då får man portionspåsar, så man rör ned en påse i ett stort glas med vatten där med men då kan man dricka det med en gång. Men mot din tröga mage så tror jag att physilliumfröna är bäst plus att de också är billigast och finns i vanliga affären.

Alla de här fröna kan du även ha i filen och gröten osv. Men om du väljer att ha vi-siblins så måste du dricka ett glas med vätska till ändå. Så där är ju också physilliumfröna enklare :)
  • roxylady
    fabler skrev 2011-11-19 19:34:29 följande:
    paet: vad roligt de var att se dig idag. Men om de inte var för att patrik satt där hade jag nog inte reflekterat över att de var din arbetsplats jag gick förbi.

Nu har jag inhandlat första lakanen som är lite mer flickiga, har bara pojkiga sen sonen. Men dem hade helt underbara vita och rödrandiga lakan till spjälsängen på hemtex så dem fick följa med hem idag. Sen köpte jag lite blommor för att kunna göra adventsfint till nästa helg.
    Ja men detsamma :) Kände igen dig ganska så snabbt faktiskt :) Haha nej jag förstår det! Han kände inte igen dig först sa han. Men sedan kopplade det hehe. Fin mage du har också :)

Åh var köpte du lakanen nånstans?
  • roxylady
    Velociped skrev 2011-11-19 19:14:07 följande:
    Nu ligger sambon i sängen men flunsan... Måtte jag inte bli smittad! :/
    Ursch då :( Håller tummarna på att du slipper!
    fabler skrev 2011-11-19 19:59:12 följande:
    nej jag väger väl lite mer sen sist han såg mig... typ 20 kg mer bara ! Jag köpte dem på hemtex, men tog sista som fanns i falun. De fanns bara vita och blårandiga kvar sen. Men dem kan ju tänkas ha fler på lager. Dem va super mjuka så de blir mysigt och bädda med. Sen har jag köpt en jätte söt lundmyr nalle till bebisen och den har en röd och vit tröja på sig så de passar ju jätte bra !
    Man gör ju det när man är gravid :)
    Okej! Var de dyra? Har inte sett att de har sådant där där! Var köpte du lyndmyrprylar här nånstans??
  • roxylady
    fabler skrev 2011-11-19 20:21:30 följande:
    299kr kosta lakanen men jag hade 50kr rabatt. Nää nallen köpte jag på barnmässan jag var på i sthlm. Lundmyr grejer tror jag vi här i dalarna är hänvisade till att handla på nätet faktiskt. Jag har ganska mycket lundmyr för jag gillade de redan när sonen va bebis så vi har en del efter han.
    Okej! Då är det ju rättså okej pris iaf :) Jag ska passa på i valbo nästa vecka tänkte jag.
    Jo jag älskar också lundmyr. Har jättemkt från dem :) Vet att det finns kläder hos lager157 iaf :)
  • roxylady
    PrickenoGrodan skrev 2011-11-19 20:52:56 följande:
    Såg just att du visste det!
    Har de mkt? Har inte varit dit och handlat lundmyr ännu faktiskt.
  • roxylady
    fabler skrev 2011-11-19 21:41:30 följande:
    de har varit olika från gång till gång då jag varit där.
    Men du hade väl inte varit där å handlat lundmyr? Hänger inte med nu haha :)
  • roxylady
    fabler skrev 2011-11-19 21:48:06 följande:
    haha näää jag har aldrig handlat lundmyr där till oss men hade jag tänkt efter så visste jag ju att dem hade de där. Har ju ändå sett de varje gång vi varit där. Men eftersom sonen varit för stor för lundmyr sen vi började handla där så har jag inte köpte nått där. Kom faktiskt på att jag köpt raggsockor från lundmyr till en kompis från lager 157... minnet bra men kort.
    haha okej! Man kan ju inte minnas allt ;) Ska dit och kika på det nästa helg tror jag!
  • roxylady

Jobbar nu heltid fram till 1:a December, sedan jobbar jag sista månaden 75%. Känns skönt.. ligger lite plus på schemat än så länge så jag kommer att kunna gå hem mer om jag känner att det skulle behövas. Vilket är mkt skönt! Annars tycker jag att det är lite jobbigt att ta sig in hit till stan varje dag. Det är ju en viss stress i kroppen att ta sig upp ur sängen och passa tider osv. Så försöker ta det lugnt så man inte får för mkt sammandragningar osv. Än så länge går det bra.. men längtar till att kunna gå hemma mera nu! :)

Svar på tråden Januaribebis 2012