• roxylady

Januaribebis 2012

Leia: tyckte jag med. Men hon sa att det kunde vara så när man närmar sig runt v30. Så hon trodde inte att jag behövde oroa mig. Men det gör man ju ändå såklart! Bebisen är inte för stor eller nått sånt heller. Han mår så bra där inne så:) ska försöka sluta oroa mig över detta nu hehe. Ja nu snart ska jag äntligen få äta och veta också!:)

• roxylady

Mitt värde såg bra ut så jag hade inget problem med socker eller graviddiabetes som vi trodde! Så SKÖNT!!!!

• roxylady

Menade såklart att det var som vi trodde och inte att vi trodde att jag hade problem haha! Insåg hur jag skrev där :) Ja jätteskönt!

• roxylady
    lullebo skrev 2011-11-18 11:44:26 följande:
    Har också gjort glukosbelastningen idag, precis kommit hem därifrån. Vet inte vad mitt låg på i fastande, men efter 2 timmar var det 8,3. Lät inte som att det var så väldigt bra, men enligt henne skulle det ligga under 8,6, så det var på gränsen :( Sf-mått på 28, hjärtat slogg 144 här också. Däremot hade mitt hb gått ner till 100 (hade 118 för 4 veckor sen). Får väl hoppas på att det vänder..
    Visst var det hemskt? Jag mådde så himla illa när jag satt och väntade på att få gå in och ta sista värdet.. hujedamig.. Hur mådde du när du väntade? Okej men huvudsaken du inte hade över i alla fall :) Min BM sa att man inte skulle ha över 10?? Hm.. jag fick 6,7 efteråt.. man ligger ju lite högre än vanligt efter en belastning i med att man dricker så mkt socker där också ju.
    Sa hon att du skulle ta 2 Niferex om dagen då? Det fick jag göra när jag hade 111 i hb-värde. När jag ökade på så åt jag mkt citrusfrukter runt när jag tog dem och svalde dem med jouice. Så det måste ju ha hjälpt lite. Jag fick gå ned med en tablett per dag nu iaf.
  • roxylady

Hur har ni som gjort glukosbelastning mått resten av dagen efter ni gjort den?
    Jag tycker det känts som jag sitter på jobbet mitt i natten ungefär.. är HUR trött som helst.. som jag slagit huvudet i väggen ungefär..

• roxylady
    cabrera skrev 2011-11-18 17:06:48 följande:
    Hur känns foglossning? Har sen igår kraftig värk typ mellan benen och insidan av låren..kan knappt gå.. är det foglossning ???

Känns det som det sitter verkligen inne i skelettet??

• roxylady
    cabrera skrev 2011-11-18 17:23:08 följande:
    nee de kan jag inte påstå..
    Kan ju kännas olika för alla också. Det bästa är att om det fortsätter så kontakta BM så du får träffa läkaren.. han klämde bara på två ställen nere vid svanskotan ungefär och konstarade på en gång att jag hade det. Jag kan känna som att det sitter verkligen längst in! Kommer inte åt det om man säger så.. men ibland kan det sitta i ena ljumsken också.
    Velociped skrev 2011-11-18 17:26:38 följande:
    Paet - det gjorde inte mina i början, då kändes de mer som rejäl träningsvärk i jumskarna. Men tyvärr har det ju eskalerat. :/
    Liknande för mig med.. :/
  • roxylady
    lullebo skrev 2011-11-18 19:41:26 följande:
    Faktisk så tyckte jag inte att det var så farligt som jag trodde att det skulle vara. Hade fått för mig att lösningen man skulle dricka skulle vara typ som mjölk fast mkt tjockare i konsistensen samt jättesött. Så det var ju rätt så positivt att det inte var så. Hade dessutom en citron med mig å pressade i, tyckte det hjälpte lite. Men visst, jag skulle verkligen inte föredra en sådan drink till frukost varje dag ;)
    Mådde rätt okej ändå, men tycker att jag känt mig lite smått illamående hela dagen, vet inte om det beror på det?
    Japp 2 sånna om dagen tyckte hon att jag skulle ta, å med tanke på hur kasst min mage funkar redan nu så ser jag inte direkt fram emot att ta dem :(  
    Okej! Skönt att det var bättre än vad du trodde då :) Oj ja då hade det varit illa om det hade varit segt :S Tur det inte var det :) Jag tyckte man drack sirap ungefär hahah!

Jo men jag har också mått dåligt hela dagen. Känns bättre nu men jag är helt slut efter det där. Önskar att jag hade varit helt ledig idag ändå trots allt..

Okej.. blir du trög? Drick physilliumfrön så kanske det hjälper till lite? Finns på vanliga affären i sådana där fröpåsar du vet? Hoppas du får upp värdet nu i alla fall! Ät mkt citrusfrukter före och efter å drick jouice till!
Svar på tråden Januaribebis 2012