• roxylady

Januaribebis 2012

Pusselbiten86 skrev 2011-12-06 09:28:07 följande:
    Är påväg in till fl nu. Sitter o gråter så ont ja har.. Hade känt igen om de var gallan för se är en helt annan smärta
    Håller tummarna för dig!! Uppdatera oss sedan. kram
  • roxylady
    Carolaj83 skrev 2011-12-06 11:18:48 följande:
    paet-när jag fick första barnet så hade dom bara några få familjerum o dom som fick ett sådant fick stanna kvar medans min man fick åka hem, kan de inte bero på något sånt, låter ju konstigt annars
    Okej! Ja jag vet inte.. vårt BB är fortfarande i baracker då de håller på att bygga om det.
    Men det kan ju mkt väl vara så!
  • roxylady
    sandy87 skrev 2011-12-06 14:16:52 följande:
    Är det någon mer som känner av ökade fosterrörelser?
    Känns som att den lilla/lille inte är stilla en sekund v 33+2 i  dag & har varit tok aktiv dom senaste dagarna..

Jo jag har gjort det emellanåt. Nu var det nån vecka sedan. Men man reagerade ju verkligen på det! Men det lugnade ned sig efter någon dag.
  • roxylady
    Yrla skrev 2011-12-06 20:19:36 följande:
    Hej på er! Nu är jag inne på FL igen. Åkte även denna gång in för att han inte har rört sig på hela dagen. Sen skulle dom kolla tappen för säkerhetens skull eftersom jag har ganska kraftiga sammandragningar. Nu undrar jag om någon kan tala om för mig vad det innebär när läkaren säger att hon kan få in ett finger och att tappen har börjat mjuka upp sig. Jag har fått en brikanyl men absolut inga vettiga svar på mina frågor. :(
    Håller tummarna för dig Yrla att han vill stanna kvar till den 8e Januari nu!!
  • roxylady

Någon mer än jag som kan uppleva att bebisen rör och korvar runt i magen så mkt att magen nästan är lite öm?? Han håller på nästan hela tiden.. sover inte långa stunder. Jag vet att jag ska vara glad för att jag känner honom ofta! Det är jag! Men just att man är öm nästan ut på huden?

• roxylady

Tur att vi är flera som känner lika Man vill ju såklart inte att det ska sluta men ibland önskar jag att han kan vara mer försiktig haha! Men det kan man ju inte önska riktigt heller.

Min ligger också med rumpan och trycker vid revbenet så man får det tufft att andas. Längtar tills han fixerar sig.. men det verkar dröja för min del..

Ja när de trycker med fötterna vid revbenen så kreverar man ju ha ha!

• roxylady

50 dagar kvar till BF! Känns konstigt!! Och tänker på er som ska ha precis efter nyårsskiftet! Det är ju ännu närmre! Iiih! Så spännande Snart kommer vi sitta här och klaga på (dem som gör det såklart) att man gått över tiden och att man vill att bebis ska komma ut nångång *fniss* Tungan ute

• roxylady
    ccecy skrev 2011-12-08 19:23:05 följande:
    ja vill nästan gå över tiden :D så bebis hinner växa till sig ordentligt. vikten uppskattades senast i v33+1 till 1590g så är liten krabat :p och skall på nytt tul 15.12 o de hoppas jag att är de sista och att bebis växt till sig ordentligt :D för då är de nog frittfram för den o komma max 2 veckor innan BF elr när den känner för de :)

Har dock fått veta att jag ska ringa FL då jag har sammandragningar med 8minuters mellan rum, och då ska ja åka in. så lång väg till förlossningen härifrån! börjar kännas nervöst! :) Nu har ja inte hängt med riktigt, men vad har ni tänk att ha för smärtlindringar under förlossningen ? :)
    Okej, ja men det förstår jag. Vill ju hellre gå över några dagar än att det ska bli tidigare iaf känner jag med. Hoppas h*n håller sig inne tills h*n är tillräckligt stor :)

Hm.. jag kommer att vara öppen för EDA men tar det bara om det verkligen känns som att det behövs.. dvs långdraget eller så. Också vad dem BM som kommer vara runt mig tycker såklart. Akupunktur har jag hört om.. vissa säger att det är bra och andra inte. Fundrar ännu på det.
  • roxylady

Är i v 32+6 idag. Känns som bebisen ändrat läge nu och hamnat nånannanstans. Alltså inte med rumpan under bröstet på mig längre:S känns mkt tommare där nu. Kan han ha sjunkit ned eller kan en bebis vid det här laget ligga på sniskan? Så svårt å veta :( Men är orolig att han ändrar sig till något konstigt läge nu...

Svar på tråden Januaribebis 2012