• roxylady

Januaribebis 2012

Syoss skrev 2011-12-15 12:10:12 följande:
    Jag jobbar på en Burger King-restaurang. Både jag och chefen skrev ner väldigt detaljerat hur mycket stå, gå, lyft, böjningar, jobb på trånga ytor, ensidiga rörelser som jobbet innebär. Och även att rasterna ofta uteblir för att det är för mycket att göra. Men icke. Inte ens 1/4 nedsatt arbetsförmåga ville dom godkänna.
    Så jag är glad för att jag är sjukskriven istället, hade aldrig orkat med att jobba :/
    Vad jobbar du med?  
    Men gud!! Hur kunde dom neka dig det? Det är ju ett jättestressigt och tungt jobb Dåligt att de gjorde det!! Skönt att du kunde sjukskriva dig. Jag hade aldrig pallat med att jobba på ett sådant jobb nu jag heller!
  • roxylady
    Syoss skrev 2011-12-15 12:48:10 följande:
    Även min överklagan blev nekad. Och dom är inte konsekventa heller. En kollega på en annan restaurang i närheten fick sin GP beviljad.
    Högsäsongen börjar dessutom dra igång nu, då kommer det busslast efter busslast och strömmar in genom dörrarna, hinner man få sin rast så ska man vara glad. Nej, usch för FK :/
    Detta är ju allvarligt.. väldigt väldigt dåligt gjort av dem. Har du frågat varför de inte godkände din men andras som arbetar på samma företag? Nyfiken på vad de har för tankar kring det. Ja men precis! Gud att stressa med ett barn i magen är dessutom inte hälsosamt.. Fy vad orättvist!! Förstår att du är arg och ledsen över detta. Man blir ju alldeles upprörd över att höra detta
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-12-16 17:38:52 följande:
    Nja, här gör vi en sammanfattning av graviditeten. Alltså hur man upplevt den, hur man har mått, vilka krämpor man har haft. Det är liksom en del som står med i journalen. Sen finns det en del där man fyller i tankar om förlossningen (Tankar om smärtlindring, rädslor m.m.), en där man fyller i tankar om amning (vill man amma eller inte osv) och en där man fyller i tankar om BB (kanske att man har sjukhusskräck och kanske vill att barnets pappa också ska få stanna om möjlighet finns osv) Så ser det i alla fall ut här. Man berättar för sin bm och så skriver hon in det i journalen i korthet så att det går fort för dom på förlossningen att läsa igenom det. :)
    Okej.. då undrar jag vad jag ska med det här pappret med de där fem frågorna med till då.. för den ska också med förlossningen. Men jag ska också göra en sammanfattning tillsammans med henne sedan där vi ska ta upp att jag vill att sambon ska vara med i med att jag tycker sjukhus är lite creepy då min pappa gick bort på ett. Hmm...
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-12-18 09:52:52 följande:
    Jag har haft ont i ljumsken, eller alltså på sidan mellan benen precis där benet börjar, de senaste veckorna och det har blivit värre. Gör ondast när jag ligger ned och ska vända mig om. Mest känns det på vänstra sidan. Är det foglossning?
    Kan vara ja! Det var så mitt började innan det kändes överallt.
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-12-18 14:01:48 följande:
    Ussch då! Det lät inte så lockande :/
    Men kan lugna dig med att det gick över för mig för några veckor sedan :) Men jag hade det dock under nästan hela andra trimestern.. Så det kan gå över i alla fall menar jag då! Du får tänka på att det inte är så långt kvar nu :)
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-12-18 14:51:30 följande:
    Nej du har rätt :)
    Kan man göra nåt för att förebygga så det inte blir värre? Ska till BM på torsdag, ska höra med henne också.
    Vila vila vila är det bästa du kan göra när du får ont. Ansträng dig inte i onödan. När vi precis flyttade hit till vår nya lgh så hade jag superont efter all flytt trots att jag inte bar tungt.. men det var inte så mkt sitta still då kan jag ju säga ändå.. Jag var hemma nästan en vecka efter det.. och det släppte mer och mer ju lugnare jag tog det. Hade också ett foglossningsbälte som höll ihop lite granna. Det kan hjälpa så kolla om du inte kan få träffa sjukgymnasten som ger dig lite tips på rörelser och så kan du nog hyra ett bälte där med.
  • roxylady
    sandy87 skrev 2011-12-18 22:35:36 följande:
    Upptäcktes då jag har/hade begynnande havandeskapsförgiftning.. Men det var det inte, bebisen har någon kraftig infektion, blev bedövad å fixad för ett akut snitt då hjärtljuden var uppe på 230, men sjönk efter smärt stillande. Så jag blir kvar här några dagar å får antibiotika till bebis intravenöst.. Hoppas att den fortsätter hjälpa så liten får kommanär han/hon själv vill ist...
    Men fy vad läskigt -:( Hoppas bebis blir bra nu så han också kan få komma ut när han själv vill! Håller tummarna för er!
  • roxylady

Gud jag har som ett konstig litet tryck över bröstet.. känner mig alldeles utmattad.. brukar inte vara såhär ihållande som det är nu.. hjärtklappning har jag på det också.. trots att jag sitter still på jobbet nu.. men man är väl uppe i varv? Fler som har kontorsjobb som känner så? Jag har iofs kunder framför mig hela dagarna som kanske inte får en att slappna av på samma sätt.. vet inte var jag ska ta ivägen riktigt

• roxylady
    zatori skrev 2011-12-19 13:26:03 följande:

Ja, jag hoppas verkligen att den lille rackarn tänkt fixera sig inom en snar framtid! :)

Min systers bebis låg i säte och jag har läst att det typ är ca 2-3 % bara som ligger så, alltså vore det lite konstigt om min bebis också skulle göra det egentligen.

paet: Det är inte ovanligt att pulsen ökar under den senare delen av graviditeten. Man kan ha runt 80-85 och det är helt normalt. Hjärtat tvingas ju jobba mer eftersom blodmängden i din kropp ökat. Det kan kännas lite tyngre att andas då också, men om trycket över bröstet fortsätter hålla i sig tycker jag att du borde ringa och prata med din bm eller med förlossningen. Hoppas du mår bättre snart!

Ja den här hjärtklappningen har man ju fått stå ut med sedan man trädde in i tredje trimestern nästan.. sjukt jobbigt eller hur? Ja inte ens lillens fixering fixade att man kunde andas lättare heller.. gud vad jag klagar haha. Okej kan det vara farligt om det håller i sig? Tack så mkt det hoppas jag med :)
Svar på tråden Januaribebis 2012