• roxylady

Januaribebis 2012

elinson skrev 2011-12-13 12:47:11 följande:
    Jag mår också illa, har gjort det sista 3 veckorna... blä. Frukosten är värst. Men som den kvällsätare jag är så lyckas jag nog äta ikapp det jag missar på förmiddagen :)

Någon som vet om foglossning nånsin blir bättre eller ska det bara bli värre nu fram till förlossningen? Jag har skitsvårt att gå då det bränner, svider och hugger i blygdbenet och ljumskarna.. bara önskar att det går över snart.
    Min foglossning har blivit mkt bättre senaste månaden. Jag hade riktigt ont tidigare.. men nu är det som sagt helt annorlunda. Jag kan ha ont om jag legat konstigt på natten för länge. Annars så är det i stort sett nästan borta faktiskt! Har inte ens behövt använda bältet. Så visst kan det bli bättre! Hoppas att det lättar för dig också snart!! Har du gått till sjukgymnasten och fått tips å bälte?
  • roxylady
    elinson skrev 2011-12-13 13:20:29 följande:
    Nej jag har inte vart hos sjukgymnast, men jag jobbar på sjukhuset så jag hörde med en kollega ;) Min foglossning sitter mest fram och då hjälper det inte så mycket med bälte tyvärr. Men jag fick lite tips på övningar och sånt.

Ja hoppas hoppas det lättar snart.
    Okej men det är ju super att du fått övningstips!
    Åh vad jobbigt att den sitter där Min satt både fram och bak.. urscha.. jobbigt med det där.. man känner sig så ynklig när det gör sådär ont.

Håller tummarna på att det vill släppa snart!
  • roxylady

Hur får man TUL? För gentligen har man ju ingen aning om hur liten/stor han är nu. Eller känner BM det väldigt bra när hon klämmer på en? Och tar SF mått?

• roxylady
    RaraS skrev 2011-12-13 14:33:53 följande:
    Hos vissa (landsting/privata) är väl ett TUL standard. Dock inte i mitt landsting. Men jag fick göra ett TUL förra veckan för att SF-måttet avvek från kurvan. Men allt var så normalt så och läkaren sa att SF-måttet som barnmorskan mäter är väldigt ungefärligt och man ska inte haka upp sig så mycket om det avviker! 
    Okej! Ja här får man inga extra UL heller alls.. jättetrist. Men man ska väl iofs inte göra det allt för mkt. Men då vet jag. Skönt att det var bra resultat!
    Okej men då är det nog svaret på att jag inte fått det.. kurvan har sett fin ut. Men trodde inte man kunde uppfatta vikt så mkt med det faktiskt.
  • roxylady

Okej.. får lita på SF måttet man har då att det är okej! Jag är inte heller speciellt stor förövrigt så tänker ju lite i dem banorna också. Men sedan kan man ju aldrig jämföra sig med någon alls egentligen.. Får vara glad åt att måttet ser bra ut än så länge.

På tal om att sätta in babyskyddet i bilen. När gör ni det? När sätter ni upp spjälsängen? BB väskan tror jag att jag packar vid nyår.. då är det tre veckor kvar till BF.

• roxylady
    missable skrev 2011-12-13 17:01:18 följande:
    Nä man ska ju inte jämnföra sig, men jag blev hispig som bara den när jag såg att kurvan hoppade så mycket! 
    Jag är inte heller stor, har bara gått upp 8 kg totalt, så länge kurvan följs fint så är det nog ingen fara!

Babyskyddet sätts in den 23:e eftersom vi ska iväg på jul, men isofixbasen är redan inkopplad, sen får den sitta där iom TUL om det skulle vara något  och de säger att de sätter igång eller liknande...
    BB väskan packades v30 och spjälsängen för tre veckor sen, men det är mest för min man var så hispig... haha!
    vagnen ska vi hämta i mellandagarna... 
    Nä men precis man ska ju inte det.. men det är lätt att man gör det. Ja jag förstår det..
    Okej! Jag har gått upp 13kg och jag fattar inte vart allt sitter faktiskt.. kan fortfarande ha samma storlek som jag alltid haft. Magen måste väga en hel del Nä jag hoppas det.

Okej ja men det är ju bra. Hihi det är lätt att man blir det Vi håller på att måla våran nu så vi tänkte vi kanske sätter upp den så fort den är helt klar! Bara för att se hur vi ska ha den osv. Hur ska ni ha eran? Tänkte att jag skulle ha den i fotändan av vår säng så man bara kan sätta sig upp mitt i natten och ta upp bebis om han vill äta. Om han ens nu kommer ligga särskilt mkt i den det vet man ju inte. De vill ju vara nära :) Vad skulle du ha för vagn?
    Vagn var bland det första vi blev klara med förutom kläder tror jag! Så den har stått där i hörnet i vardagsrummet länge nu och ser fin ut
  • roxylady

Jag har också haft som mensvärk i natt. Blev nästan rädd att nått var fel för han var så stilla efter varje toalettbesök vilket han inte brukar vara. Men han var lika aktiv som vanligt under dagen så det berodde nog inte på det.. men undrar varför man känner som mensvärk egentligen..

• roxylady
    minjalin skrev 2011-12-13 20:35:01 följande:
    Mensvärk beror väl på att livmodern svullnar och krampar så det är ju inte helt olikt det som händer vid värkar? :)
    Okej ja så kan det ju vara Hade endel SD:s i natt men vet inte om det berodde på det.. de gör aldrig ont annars. Ska fråga BM imorgon också tänkte jag. ( Svarar föresten på ditt mail imorgon när jag kommit från BM )
    missable skrev 2011-12-13 20:56:56 följande:
    spjälsängen står brevid sängen så jag kan sitta på kanten, vi kommer inte ha bebisen i sängen för vi har en liten säng, det blir för trångt men spjälsängen står mot sängen när hon är född så det känns som om hon ligger hos mig...
    Vagnen beställde vi i september för att hämta innan jul, men fick beskedet att vi får den i mellandagarna... suck! Det blev en emmaljunga classic sport med city korg super fiin, liggdelen har vi hemma, köpte den på rean så det vi väntar på är chassit och sittdelen... vad hade ni för vagn?
    Åh har du en babybaysäng?? Sådan vill jag också ha! Men vi har ärvt min lillasysters spjälsäng som hon sov i när hon var liten så fick bli det Okej! En sådan vagn har några vänner till oss också. De är supernöjda med den Superbra ju med rea! Vi köpte en bugaboo cameleon
  • roxylady
    missable skrev 2011-12-13 22:01:27 följande:
    paet: ja, super mysigt, vi sover i en 140 säng och känner oss inte trygga med henne mellan oss. Ååh buggaboon är skit fin juh! Kul!
    Okej nej men det kan jag förstå.. kan kännas för trångt.. Vi har en 180 så det kan nog funka ibland! Vill nog ha ett babynest ändå tror jag. Vi får se vad som händer. Ja den är jättefin!!
Svar på tråden Januaribebis 2012