• roxylady

Januaribebis 2012

Var hos BM idag. Äntligen har även vår bebbe nu fixerat sig! Kändes skönt att höra!

Resten såg också jättebra ut med värden och hjärtslag! 34 ligger mitt mått på nu i v33+4. Så har gått snabbt då det var i mått 30 den 28:e Nov! Skönt å veta att det växer i alla fall

• roxylady
    missable skrev 2011-12-14 13:02:39 följande:
    åh härligt att bebisen vänt sig rätt! hoppas h*n stannar där nu och inte tar ett ärevarv =)
    Din mage verkar ju växa som en tok trots att liten ligger fixerad... skönt! 
    Hoppas också det! BM trodde inte att vi skulle behöva oroa oss för att han skulle kunna vända sig med huvudet uppåt nu. Är för trångt sa hon. Haha får hoppas att hon har rätt
    Ja faktiskt! Skönt att man varken är för stor eller för liten i alla fall! Men hon sa också att den här mensvärken som även fler har tyckt sig känna på senaste tiden kan vara just att bebis fixerar sig. Så hon trodde ju att det hände här om natten. Hade din också fixerat sig?

Jag har dock fortfarande tungt att andas.. Har du också det?
  • roxylady
    fabler skrev 2011-12-14 13:21:15 följande:
    tungt att andas kan du dock ha tiden ut, de är ju lite som tar plats där inne just nu. Men skönt att den vänt sig.
    Okej.. attans då För nu kan väl magen inte sjunka allt för mkt till i med att han ändå fixerat sig??
  • roxylady
    fabler skrev 2011-12-14 13:24:33 följande:
    beror ju på var den placerar sig med resten av kroppen. Jag har inga problem med andningen men min ligger helt snett så rygg och rumpa är på högersida och de verkar ju va bra för andningen för mig i alla fall. Så även om huvudet är där de ska kan den ju vrida resten av kroppen.
    Okej ja det är klart.. den här lille herrn ligger med rumpen under mitt högra revben och knän å ben under det andra.. Så det har väl förklaringen kanske.. ja men precis.. då borde det ju kunna ändra sig om han lägger sig med rumpen i mitten då.
  • roxylady
    RaraS skrev 2011-12-14 14:04:59 följande:
    Det här med mensverk. Måste säga att det är "skönt" att läsa att fler har den. Annars hade jag varit orolig och trott att bebisen skulle komma vilken sekund som helst! För det är ett fasligt tryck nedåt och mensverken är såklart i olika styrka men kommer och går hela tiden och ibland gör det verkligen ont! Hade varit skönare att vara hemma i sängen än här på kontoret...grabbarna skrattar åt mig när jag ska promenera ut till fikarummet. Jag säger att jag har foglossning...vill inte säga mensverk och att säga att jag har förverkar skulle nog bara skrämma dem. Bara en vecka kvar och sedan är jag också ledig!  

Förklaringen att det beror på att det är bebisen som fixerar sig kan nog stämma bra med mig i alla fall, för det är fastligt "tryck" nedåt!  
    Ja då beror det nog verkligen på att bebis fixerar sig! Det var BM.s förklaring i alla fall. Det kan också vara etappen som sakta men säkert blir mjukare inför vad som komma skall i Januari. Så på så vis så är det ju bara positivt att man känner såhär egentligen.

Hehe jag förstår det Killarna på mitt jobb vill inte höra om sånt heller så säger bara att jag har ont och det hör till så nickar dom Ja jag har 2,5 veckor kvar sen är jag också ledig!! Längtar!! Kontorsstolen trycker ihop lungorna på en nu hur man än gör! Enda som funkar är raklång i soffan eller i sängen.
  • roxylady
    missable skrev 2011-12-14 14:09:50 följande:
    haha, säg inte det =) syrrans första var fixerad tidigt men tog ett ärevarv v 36, de bokade tid för vändningsförsök och vips så behövdes inte det.. för bebisen vände sig tillbaka självmant ! 
    Mensvärk har jag inte haft överhuvudtaget, men lillan var redan fixerad v 29 och har legat kvar där sedan dess, nu låg hon väldigt långt ner sa bm och det förklarar ju varför det har ilat så i mufflan =)
    men tungt att andas tycker jag det är ändå! Sov med flera kuddar inatt så att jag kunde få ha lite upprätt ställning, men vaknade på sidan. Hoppas det släpper eller som Ames skriver så håller det hela tiden :(
    men rätt häftigt hur de kan vrida och vända trots huvudet är nere! brukar känna när hon sträcker på fötterna, rumpan åker upp mot revbenen på höger sida och sen får jag en spark rätt ut i sidan typ nästan vid ryggen =) skit häftigt!!  
    Åh säg inte så säger jag då ha ha! Närå men jag undrar om han verkligen gör det nu.. han har legat nedåt med ruckbart huvud sedan snart två månader tillbaka så det skulle förvåna mig om han vände sig uppåt. Men såklart man vet ju aldrig! Får hålla tummarna på att han inte hittar på nått sånt dumt i slutskedet
    Ja gud ja det känns ju nedåt nu! Hua.. och det där svullnaden man har också.. känner inte igen mig där nere! Hoppas det släpper sedan för underkläderna sitter ju inte som de ska riktigt haha.

Ja ursch det är inte roligt detta.. sitter och suckar stort för att tjippa i mig lite extra luft om dagarna. Hjälpte kuddarna då?

Ja men det är ju det
  • roxylady
    missable skrev 2011-12-14 14:22:17 följande:
    paet:  ja kuddarna hjälpte så jag kunde somna iaf, men lite stel i nacken var jag när jag vaknade iom att jag snurrat runt som en tok, som vanligt =)

nä jag tror inte heller han gör ett ärevarv, hoppas inte heller vår lilla flicka gör det, men syrran var så arg för hennes förstfödda skulle jävlas så med henne! funderade på det där med svullnad, kankse ska köpa större trosor att ha precis efter förlossningen... jag menar med deras jättebindor och man lär ju inte vara normal där nere efteråt... och precis som du säger, trosorna sitter ju inte som de ska redan nu, haha!!  

Ursch jobbigt att vara stel i nacken Haha ja jag brukar också snurra runt! Inte nu dock när vår lille fått för sig att sparka på mitt revben igen eller vad han nu gör så jag knappt kan vrida på mig :p

Nä vi får hoppas på att bebbarna stannar där de är nu! Måste ju faktiskt vara skönare för dem att bara ligga nedåt som de gör nu egentligen. Ja bra tanke där :) Man kanske borde köpa nå mormorstrosor inför det ;) Jag har gravidtrosor från kappahl som iofs är rätt stora. Ett tips om du blir less på att trosorna bara rullar ned sig från magen och blir hårda :) För dem sitter vid naveln nästan. Ganska skönt faktiskt ibland! Ja gud man ser ju ut som en babian nu haha :p
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-14 14:37:49 följande:
    Paet

Min minsta vände sig från ruckbar till fot- säte på 4 dagar ;)
    Ja om de är ruckbara så kan de ändra ställning mkt enklare :) Min hade som tur var fixerat sig fick jag veta idag från att ha varit ruckbar i flera veckor. Men tydligen kan de ändra läge ändå i värsta fall! Men det får vi ju hoppas på att de inte gör :) Har din bebis ändrat tillbaka med huvudet nu då? Hoppas! :)
  • roxylady
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-14 22:03:21 följande:
    Usch vilka graviditets hormoner man har.
    Sitter här hemma och gråter för jag saknar bebisens pappa så otroligt mycket.
    Vi är ju särbo just nu. Jag ska flytta ner om 15 dagar.
    Men de går såååå sakta!
    Saknar honom så det gör ont inom mig :(

Åh förstår det! Du får tänka på att det är riktigt snart du bor där nere. Och att sakna är nyttigt! Tänk vad glada ni kommer att bli när ni ses igen!! :)
  • roxylady

Min tur att gnälla. Fasiken vad ont jag har i mitt vänstra revben igen. Kan knappt ta mig upp ur sängen/soffan.. och kan heller inte skratta avslappnat!! Damn it! Buseunge som sparkar där det gör ont Tungan ute Mamma kan inte sova om nätterna! Andra gången jag har det nu.. fler som haft det i omgångar?

• roxylady
    MissT skrev 2011-12-15 11:59:09 följande:
    Jag känner igen det där.......Jag har också ruskigt ont i revbenen fast mitt beror på att jag hostat "sönder" dem. Gör ruskigt ont och för att kunna sova måste jag ta smärtstillande och så får jag ligga i soffan uppbullad med massa kuddar överallt. Som tur är sparkar min bebis inte på revbenen för då vet jag inte vad jag skulle tagit mig till. ......
    Ursch vad jobbigt.. vad tar du för smärtstillande mot detta? Eller är det något du fått utskrivet? Ja.. bebisen sparkar dock på mitt.. kreverar varje gång han gör det när han väl börjat göra så att det ömmar såhär hemskt!
Svar på tråden Januaribebis 2012