• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm
    MissT skrev 2011-08-31 20:53:49 följande:
    Vilken sötnos shadowstorm
    tack :) ja jag ville bara dela med mig av en bild jag tog ikväll :)
  • SysterAnna

Grattis till alla lyckade RUL.

Har inte uppdaterat här på länge men nu äntligen har jag läst ikapp allt ni har skrivit och kan lägga in mina tankar och funderingar:

Var på RUL 29/8. Började men att sätta oss i fel väntrum men upptäckte det och satte oss precis när vår tid skulle börja i rätt väntrum. Ingen kom dock... 10-15 minuter senare kommer dem och ropar upp oss. Jag har då hunnit bli så hypernervös att jag börjat gråta. Och har man väl öppnat dammarna så är dem öppna så att säga Men lugnade mig när jag fick hoppat upp och dem snabbt visade ett hjärta som slog. Sedan gick dem igenom hela bebisen och allt såg ut om det skulle! Dem hade lite svårt att se alla fyra kammrarna i hjärtat när dem kollade nogranare på hjärtat, för bebisen rörde sig och låg på ett knivigt sätt, så då blev jag återigen superrädd men skam den som ger sig. Tillslut såg dem ett komplett och snabbt pickande hjärta. Ville inte ta reda på vad det var, mannen trodde dock att han tyckte se att han anade sig till en pojk. Blev framflyttad 4 dagar så det ser just nu ut som att det blir en februaribebis för oss, BF 2/2-12. Hoppas jag kan få kvar i tråden ändå, känner ju igen så många här.

Har inte handlat något ännu men vi var och tittade på vagn efter vårat RUL. Bestämmde att vi vill ha en Brio Happy men kommer beställa senare i höst då det inte var något bra erbjudande just nu och i en av affärerna sa de att det skulle ta max 2 veckor att få in den färg vi ville ha om de inte skulle ha den inne. Dock ska vi nog åka och köpa babyskyddet snart då det fanns på erbjudande för 1300:- (brio primo + bas).

Har haft sammandragningar i drygt en vecka nu. Har några stycken/dygn. Dem är inte smärtsamma men känns så skumt när magen blir stenhård.

• Syoss
    zatori skrev 2011-08-31 19:26:44 följande:
    Syoss: Urin håller sig ganska bra i kyl, men jag skulle nog ändå avvakta och kanske fråga läkaren först om han anser att du ska lämna ett urinprov, och inte bara dyka upp med ett pissprov i näven och lämna till honom. :P Du kanske kan ringa honom på hans telefontid och föreslå att du ska ta med ett prov på fredag när du kommer, som de sen kan lämna in på odling? Då hinner du kanske gå dit imorgon och hämta en mugg och ett rör också.

Så tänkte jag göra först, ringa honom på telefontid. Men gick in på vårdcentralens hemsida och ser att han inte har nån telefontid, det finns bara ett nummer till en läkarsekreterare vid hans namn på listan *suck*
    Så jag funderar på att ringa BM imorrn förmiddag och höra vad hon säger..
    Usch, ingen bra dag idag :/ ger mig på mailet imorrn, då är jag väl antagligen full med ett lyckorus. Husköp!! :D  
  • PrickenoGrodan

Idag var jag på andra BM-besöket. Är i v.20. Min barnmorska var sjuk så det var en annan men det gick jättebra. Hon var supertrevlig.
    Fick mitt moderskapsintyg och så fick jag välja var jag vill föda. Sedan togs blodtryck och så kollades magen. Ingen mätning men kände efter kanten och konstaterade att det var en typisk v.20-mage med livmoderkanten vid naveln. Sen fick jag lyssna på hjärtljuden, det var härligt att höra bebisen.
    Jag fick också svar på proverna från inskrivningen. Mitt järnvärde (alltså järnreserv) var 35 så ikväll fick jag börja knapra Niferex, blä!

• Jämthund

Heeeej..

Vilken dag. Idag hade vi äntligen vårat RUL. Vi har verkligen haft en heldag på stan och bara ägnat oss åt varandra... Var så nervös innan vi blev uppropade så jag höll på att trilla av stolen. Hade en puls på 140 och det nästan svartnade framför ögonen. Kärleken fick svara på hennes frågor för jag fick inte fram ett ord...
    Hoppade upp och la mig där på sängen och snabbt som tusan berättade hon att hjärtat slog. Min fasa har verkligen varit att graviditeten skulle ha avstannat... Men herrehjärtanens vilken tur att den inte hade det.
    Allt  såg jättebra ut men lite vanskligt att se för bebisen låg med ryggen mot oss. Alltså låg och kollade in i min rygg. Moderkakan låg i framvägg och rätt långt ner så jag fick ett extra UL i vecka 32. Blev oxå flyttad från 28/1 till 20/1 så nu är jag vips i vecka 19+4. Jippie!!

Ha en underbar kväll

• LillaEko

Funderar på om det kan vara sammandragningar jag har ibland då, blir som stenhård och stel på något konstigt vis i magen?!?! Men hur länge håller 1 sd igång på er?

Men har även upplevt som molvärk el hugg i "liggament" ibland. Någon som känner liknande? Går in k v 23 på fredag. Vet ju att bäbis växer ca 1 cm i veckan nu så kanske är växtvärk?!?!

Tycker magen växer för varje dag just nu iallafall :s

Svar på tråden Januaribebis 2012