• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Pamper
    elinson skrev 2011-08-31 22:26:59 följande:
    RUL imorn bitti, nervös! 
    samma här.... känner inte ja kan slappna av o gå o lägga mig än
  • bumbi 84
    Jämthund skrev 2011-08-31 22:13:29 följande:
    Heeeej..

Vilken dag. Idag hade vi äntligen vårat RUL. Vi har verkligen haft en heldag på stan och bara ägnat oss åt varandra... Var så nervös innan vi blev uppropade så jag höll på att trilla av stolen. Hade en puls på 140 och det nästan svartnade framför ögonen. Kärleken fick svara på hennes frågor för jag fick inte fram ett ord...
    Hoppade upp och la mig där på sängen och snabbt som tusan berättade hon att hjärtat slog. Min fasa har verkligen varit att graviditeten skulle ha avstannat... Men herrehjärtanens vilken tur att den inte hade det.
    Allt  såg jättebra ut men lite vanskligt att se för bebisen låg med ryggen mot oss. Alltså låg och kollade in i min rygg. Moderkakan låg i framvägg och rätt långt ner så jag fick ett extra UL i vecka 32. Blev oxå flyttad från 28/1 till 20/1 så nu är jag vips i vecka 19+4. Jippie!!

Ha en underbar kväll

härligt att det såg bra ut! hoppas att den flyttar sig. såg ni vad som gömde sig där inne
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Moniqe1979

Jahapp. då tog magen emot ratten för första ggn idag då... kändes Märkligt att det skedde redan men känner mig ungefär lika stor NU halvvägs som jag gjorde sista månaden med sonen... hjälp vart skall detta sluta!

• Jamirl

Min lilla kille är en kvällsgrabb, det är då det buffas och puffas Så mysigt! Kom på átt jag glömt ringa barnmorskan efter rul för snart 3 veckor sen, men nu har jag iallafall fått en tid
    Hur går det för er alla? Blir det fler killar i tråden ?

• Jamirl

Såg visst när jag kikade bakåt att det är flera grabbar, va skoj

• Krikiz

Fortsätter gratulera till alla lyckade RUL

Pratade med MVC igår för att boka in tid för kontrollen v.25 samt för att få moderskapsintyget skickat. Jag fick frågan om jag hade besvär med UVI eller liknande. Enligt henne ger UVI med GBS inte samma symtom som en "vanlig" UVI, då GBS hör till normalfloran - men för den sakens skull kan orsaka problem hos bäbisen i samband med förlossningen. Oftast är det bara ganska många/många sammandragningar som är symtomet - precis som jag hade när jag väntade sonen...

Nosce te ipsum.
  • Jämthund

Bumbi 84 - vi hade faktiskt önskat att se bebisens kön men inte en chans att det gick att se. Den knep ordentligt med benen. Hade hon sett så hade hon berättat. Men, det är inte hela världen. Nu blir det en överaskning istället om vi inte lyckas se det nästa gång:)

• carooo
    Sapato skrev 2011-08-31 18:47:30 följande:
    RUL gick toppen här också. En liten grabb till
    Blev flyttad från 19+2 till 20+4 så 13jan är nytt bf!!
    Samma som jag!
    Blev flyttad från BF 17 jan till 13 jan. Fredag den 13:e dessutom!
    Men vi köpte vårt nya hus fredag den 13:e maj i år och dagen innan vår bröllopsdag var också fredagen den 13:e (aug 2010)... Så det kanske är en turdag!!
  • Sunflower Sthlm

Vi gjorde också RUL igår, sååå skönt att ha gjort det. Bebisen mådde fin-fint men var väldigt livlig så det var lite svårt att se allt man skulle se men tillslut gick det. Vilken lycka! Vi tog inte reda på kön utan det får bli en överraskning.

Grattis till alla andra lyckade RUL och lycka till ni som har idag!

• shadowstorm

Nu blir det dagis för gossen sedan vänta på allt klockan blir 11 så vi får åka på vårat extra ul :)

Svar på tråden Januaribebis 2012