• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Majskorn
    roxylady skrev 2011-09-01 15:43:31 följande:
    Ska ställa en dum fråga.. hur mkt kläder behöver man inför första tex 3 månaderna?
    ja du, jag undrar det samma....
  • Mirakelbäret

Det beror helt på vad man får för barn, men är det ett kräkbarn så kan det ju bli flera ombyten per dag!

Vi hade mkt kläder, men det blev ändå tvätt var och varannan dag.

• Syoss
    Ska ställa en dum fråga.. hur mkt kläder behöver man inför första tex 3 månaderna?

Jag pratade med mamma om det där häromdagen. Hon tyckte hellre för mycket än för lite. Bebisen grisar väl inte ner sig själv så mycket under den första tiden men bajset är ju inte direkt fast och sitter blöjan lite fel eller om det kommer väldigt mycket så är det väldigt lätt att det kommer igenom mellan kanten på blöjan och kläderna måste bytas.Samma sak med kiss, blir det för mycket så blir kläderna drabbade :P Då går det åt lite kläder. Det kan ju va skönt att inte behöva tvätta var och varannan dag också :)
    Så först tänkte jag bara ha en overall till våran parvel men kommer köpa en till, så vi har att byta med ifall att olyckan skulle va framme :) 
  • Zaarah1984
    Syoss skrev 2011-09-01 15:29:36 följande:

För en timme sen blev jag och sambon husägare! :D Ska bli så kul att få bo in mig och inreda tillsammans med min sambo. Vi bor ju i en lägenhet nu som sambon ägde när vi träffades, så det blir ju inte riktigt samma sak då som när man köper bostad tillsammans :)
    Är oerhört föräntans full! Och vi har ju till januari på oss att bo in oss innan vår lille parvel kommer :) 

Vad kul! Grattis Jag och sambon flyttade till vårt hus för några veckor sedan och kan säga att tiden går snabbt... Kanske bra när vi väntar på att det ska bli januari
  • Jessica82

om man är shopping tokig som jag så "behöver man massor ne men min tvåa var jag inte alls förbered med, tyckte jag hade mycket kläder kvar sen storebror men det visade sig sen att lilleman var en riktig kräkis och vissa dagar fick det åt 3 bodysar, så vill man inte snurra maskinen konstant och slita på kläderna så mycket som det gjorde så borde jag haft mer till honom

men det är ju svårt att veta. kommer inte köpa så mycket i stl 50 men lite mer i 56 . byxer och så blir oftast inte smutsiga lika lätt som kragen på bodyn så dom sparar jag in på lite och satsar mer på överdelar.

skulle väll tro att kanske 6-8 bodyssar i 50 och ca 10-12 i 56 sen är det dags för 62 men det kommer jag handla sen eftersom bebin växer  
  • Sunflower Sthlm

Visst var det nån som gjorde en lista på gratis-prover (babyboxar) tidigare? Med länkar och allt? Orkar inte leta igenom tråden för jag tror det var ett tag sen, så den som gjorde listan får gärna lägga in den igen. Glad

• minjalin
    Man behöver ju inte köpa alla kläderna innan bebis kommer utan man kan känna sig fram lite. Sen får man ju ofta väldigt mycket kläder av andra i början också så kan ju vara bra att se hur mycket man får och sånt också :) Hos oss gick det inte åt så mycket kläder i början eftersom han spydde väldigt lite. Tydligen typiskt för kolikbarn. Utan det var mest om det läckte bröstmjölk och det började lukta surt efter ett tag eller om blöjan läckte som vi behövde byta. Sen började han spy mer efter koliken men inga mängder så vi bytte inte efter första lilla fläcken då hans spyor inte luktade så mycket första månaderna. Men alla barn är så olika. Sen är det ju olika om man har tvättmaskin i hemmet eller inte också. Tvättar man i tvättstuga kanske man inte vill tvätta så ofta ;)
  • roxylady

Tack för svaret om kläder allihopa :)

Man får köpa på sig ett gäng helt enkelt :) Men inte för mkt heller.. Funderar på att köpa nått smått varje månad fram till bebis kommer. Behöver ju inte vara mkt. Vet att jag kommer att få en del av släktingar också som erbjudit sig. Men får se hur mkt det blir. Kul att börja tänka på sånt iaf :) Ska ut å köpa ett par gravidjeans nu i helgen så det kanske följer med lite bebbekläder hem också :)

Men är det H&M som är bäst prismässigt??

• Syoss
    Zaarah1984 skrev 2011-09-01 16:11:41 följande:
    Vad kul! Grattis Jag och sambon flyttade till vårt hus för några veckor sedan och kan säga att tiden går snabbt... Kanske bra när vi väntar på att det ska bli januari

Tack! :) Kan tänka mig att tiden går fort, vilket är mer än välkommet :P Vi behöver som tur är inte renovera något, utan bara tapetsera/måla. Och inreda barnrummet ;) Vi kommer ha att göra under hösten :)
  • LillaEko

Intim fråga.
    Någon mer som har riktigt tjocka flytningar?
    Innan när jag var och kissade hade det till och med kommit en "flytnings-klump" i toan?!?!

Svar på tråden Januaribebis 2012