• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin
    LillaEko skrev 2011-09-01 17:32:41 följande:
    Intim fråga.
    Någon mer som har riktigt tjocka flytningar?
    Innan när jag var och kissade hade det till och med kommit en "flytnings-klump" i toan?!?!

Ja då sånna har jag också och hade förra grav med. Min bm sa att det är helt normalt och kroppen sätt att skydda sig mot bakterier :)
  • Kissekatten
    LillaEko skrev 2011-09-01 17:32:41 följande:
    Intim fråga.
    Någon mer som har riktigt tjocka flytningar?
    Innan när jag var och kissade hade det till och med kommit en "flytnings-klump" i toan?!?!
    *Intimt - Varning för känsliga*

2-3 dagar efter att vi haft sex brukar det komma ut en jätteklump. Urk! Säger åt sambon att han inte får komma i mig längre, men det glöms alltid av när det väl gäller.
    Så brukar det inte vara i vanliga fall.
    Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • minjalin

Nån mer som upplever att om bebis trycker upp en fot eller vad det nu kan vara och man trycker lite på den så gör det jättont? Jag har fått så ett par gånger plus att när jag satt på golvet och min son skulle klättra upp i mitt knä så råkade han trampa lite i magen och precis där var nåt hårt och den där smärtan kändes igen och kändes likadant när jag tryckte där efteråt. Men bebis ska väl vara väl skyddad än så länge när den är så liten och sonen trampade ju inte med hela sin tyngd (snart 2 år) och jag har ju känt den sparka efteråt så den borde väl inte tagit nån skada? Men är fundersam över varför det gör så ont och trycka på bebis när man lyckas känna den nånstans.

• Carolaj83

idag köpte vi en begagnad vagn till bebisen, här testar diottern om den är ok
    Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • Jamirl

Idag har jag varit ute med universitetet i skogen, oj vad vi gått, jag har riktig träningsvärk i magen, sammandragning typ

• ccecy

nu börjar de här bli jobbigt :p när ska de synnas på mig att ja börjar bli gravid på riktigt ? idag kommentera en tjej polare som ja inte umgåts med ja nån tid före ja blev gravid.. "oj va du har gått ner i vikt" :S börjar kännas läskigt. Vet att min mage kommer väl med tiden men :P  får väl bara vänta på min tur :)

• Jessica82
    roxylady skrev 2011-09-01 16:51:56 följande:
    Tack för svaret om kläder allihopa :)

Man får köpa på sig ett gäng helt enkelt :) Men inte för mkt heller.. Funderar på att köpa nått smått varje månad fram till bebis kommer. Behöver ju inte vara mkt. Vet att jag kommer att få en del av släktingar också som erbjudit sig. Men får se hur mkt det blir. Kul att börja tänka på sånt iaf :) Ska ut å köpa ett par gravidjeans nu i helgen så det kanske följer med lite bebbekläder hem också :)

Men är det H&M som är bäst prismässigt??

hm lindex kappahl... sen fyndar jag ibland på tradera, finns ofta grejer billigt med prislappar kvar :)
  • SysterAnna
    Sunflower Sthlm skrev 2011-09-01 16:17:36 följande:
    Visst var det nån som gjorde en lista på gratis-prover (babyboxar) tidigare? Med länkar och allt? Orkar inte leta igenom tråden för jag tror det var ett tag sen, så den som gjorde listan får gärna lägga in den igen. Glad
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56698850.html

denna tråden kan kanske ge lite tips. Har inte hunnit gå igenom den själv ännu.
  • fabler
    roxylady skrev 2011-09-01 16:51:56 följande:
    Tack för svaret om kläder allihopa :)

Man får köpa på sig ett gäng helt enkelt :) Men inte för mkt heller.. Funderar på att köpa nått smått varje månad fram till bebis kommer. Behöver ju inte vara mkt. Vet att jag kommer att få en del av släktingar också som erbjudit sig. Men får se hur mkt det blir. Kul att börja tänka på sånt iaf :) Ska ut å köpa ett par gravidjeans nu i helgen så det kanske följer med lite bebbekläder hem också :)

Men är det H&M som är bäst prismässigt??
    kolla på tradera oxå där kan man få tag i mycket fint billigt, men sen kappahl och lindex ligger samma. Finns även andra affärer som ligger i samma prisklass beroende på hur stor stad man bor i och vilket utbud på affärer som finns.

Här är de full fart i magen på kvällarna och även när jag sitter i möten på jobbet, riktigt mysigt. Här har jag då inga problem med att magen inte växer.... de e snarare tvärt om. Fått många kommentarer om magen och när dem får veta att jag är beräknad i januari så får man ett "OJ, då blir du stor" till svar... inte såå kul.
    elias är världens sötaste!!!
Svar på tråden Januaribebis 2012