• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • elinson

Är det bara jag som inte köpt en enda baby-pryl/plagg ännu? Jag går i butiker o ser på bebiskläder men kan av nån anledning inte förmå mig att köpa med mig hem. Det är lite konstigt, lite som att jag inte fattat detta än?

Jag går o tänker att det kommer till mig när jag väl börjar känna tydliga sparkar.. det är mest kittel nu;)

• curiosa

Vilken läkare och var ska man ringa om man vill ha en sjukskrivning???
    Jag har så onda sammandragningar så fort jag gör ngt ansträngande eller stressar så det fungerar inte längre.
    Men imorgon är det fredag och bm har stängt och i broschyren står det att man ska kontakta doktor....

Är det på vanliga vct eller smvc??

• Syoss
    curiosa skrev 2011-09-01 22:09:26 följande:
    Vilken läkare och var ska man ringa om man vill ha en sjukskrivning???
    Jag har så onda sammandragningar så fort jag gör ngt ansträngande eller stressar så det fungerar inte längre.
    Men imorgon är det fredag och bm har stängt och i broschyren står det att man ska kontakta doktor....

Är det på vanliga vct eller smvc??

Jag fick tipset av min bm när jag var där i förrgår för mina onda sammandragnigar, att ringa smvc om det blev värre. Ska som tur är till mvc's läkare imorrn på en kontroll så har sluppit ringa smvc. 
    Men jag hade ringt smvc om jag vore du..
  • shadowstorm
    elinson skrev 2011-09-01 21:57:55 följande:
    Är det bara jag som inte köpt en enda baby-pryl/plagg ännu? Jag går i butiker o ser på bebiskläder men kan av nån anledning inte förmå mig att köpa med mig hem. Det är lite konstigt, lite som att jag inte fattat detta än?

Jag går o tänker att det kommer till mig när jag väl börjar känna tydliga sparkar.. det är mest kittel nu;)
    Vi valde ju köra första idag efter 2.a ultraljudet...men jag kände inte sådär att jag var tvungen men sambon min ville köpa nåt åt hans dotter ;) Och då smälte mitt hjärta så klart
  • fabler

vi är väl helt enkelt olika. Själv får jag hålla i mig att inte handla mer just nu. Vet att jag kommer handla en del när jag kommer på underbara barnmässan så ska försöka att inte mer handla innan dess. Men jag var extrem och shoppa när jag väntade sonen så än så länge har jag handlat relativt lite.

I helgen ska jag börja fixa med de som kommer va sonens lekrum tills vi renoverat övervåningen. Vi ska sätta upp två väggar så att ett rum blir tre så småningom, men innan de blir gjort så kommer sonen få ha det stora rummet som lekrum då hans sovrum inte kommer rymma ens bråkdel av alla hans saker. Han kommer ha plats med sin säng och en bokhylla och inte så mycket mer... de rummet ska så småningom vara datarum då sonens rum ska va där hans lekrum blir nu. Ska bli kul och börja pula lite i helgen med lekrummet i alla fall och känna att man kan börja flytta lite saker på riktigt... om en månad bor vi inte i den här lägenheten längre.... de e sjukt. Bott här i 3år och 9månader.
    elias är världens sötaste!!!
  • Serendipitet

ccecy skrev 2011-09-01 20:50:15 följande:

nu börjar de här bli jobbigt :p när ska de synnas på mig att ja börjar bli gravid på riktigt ? idag kommentera en tjej polare som ja inte umgåts med ja nån tid före ja blev gravid.. "oj va du har gått ner i vikt" :S börjar kännas läskigt. Vet att min mage kommer väl med tiden men :P  får väl bara vänta på min tur :)

Det syns inte mycket på mig heller och nu när skolan började så trodde de inte jag kunde ha gått häften redan. Kanske väldigt tråkigt nu när man bara vill att det ska synas men det kan faktiskt vara en välsignelse senare i graviditeten att inte ha den där jättemagen. Var lika liten förra graviditeten för 6 år sedan som jag är nu. Ge det några veckor till sedan kan ingen se att det inte ligger en bebis i din mage :D Jag är i vecka 21+2 på bilden, den är tagen idag .

Förresten ska man inte kunna flytta bilden längre ned? Försökte med då försvann den :S  
  • Syoss
    Två: Jag brukar alltid klippa ut bilden när jag laddat upp den och sen klistra in den lite längre ner :)
  • Trasslet

Jag har inte heller köpt nåt, trots att jag känner sparkar. Känns som onödigt att köpa en massa saker redan och jag har absolut noll sug efter små bodys och overaller. Måste också vara knasig. ;)
  • elinson
    Trasslet skrev 2011-09-02 07:37:30 följande:
    Jag har inte heller köpt nåt, trots att jag känner sparkar. Känns som onödigt att köpa en massa saker redan och jag har absolut noll sug efter små bodys och overaller. Måste också vara knasig. ;)
    Skönt att höra att vi är flera som inte börjat "bygga bo" riktigt än. Min mamma hon däremot är helt klar och har köpt en beg. barnvagn, spjälsäng o lite små saker till oss;) 

Antar att det blir som vanligt när jag  ska göra något... vi få helt enkelt handla i sista sekunden typ veckan för termin ;)
  • Skåne85

Jag har inte heller köpt något än, jag känner mig också lite knasig som inte har något sug efter små små bodys osv.. Kanske blir efter rul

Svar på tråden Januaribebis 2012