• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • harmonihalsa

Vi har inte heller köpt något ännu. Ska snart ta tag i att ringa mina vänner och samla ihop våra utlånade kläder och grejor. Skönt att ha dem i en byrå i god tid. Börjar se fram emot att se dem små kläderna igen . Men får nog gå någon vecka till först.

Angående sjukskrivning som jag är nu så har jag fått veta att man ska be sin bm boka en läkartid hos deras läkare. Min har inte haft några lediga tider på 1 mån framåt så fått gå till min allmänläkare en gång och ringt kvinokliniken resterande gånger och fått tid där hos en läkare. Nu tillhör jag smvc och förlossningen trotts att jag inte är 22 gångna veckor.     

• Liina87

Jag har börjat köpa lite men på något sätt fick jag lite dåligt samvete, hehe samvetet tyckte nog att det var lite tidigt men inte jag då jag går in i vecka 22 på söndag.
    Bild finns på bloggen  http://liinala.webblogg.se

• LillaEko

Jag älskar att hitta på andledningar för att överraska min man.
    Kom på att fars dag är ju i november. Då ska jag nog allt köpa en bebis sak/klädesplagg och slå in till den blivande fadern :)

• Skåne85

Vad är smvc? Jag är sjukskriven på halvtid för foglossning o diskbråk! Äter medicin mot uv o sammandragningar... Men sammandragningarna slutar inte, de kommer hela tiden, reser mig för fort, går en runda, lyfter mat kassarna, lyfter min son, stressar mm. Ska jag ringa o meddela detta eller hur hade ni gjort?

• Hitnrun
    elinson skrev 2011-09-01 21:57:55 följande:
    Är det bara jag som inte köpt en enda baby-pryl/plagg ännu? Jag går i butiker o ser på bebiskläder men kan av nån anledning inte förmå mig att köpa med mig hem. Det är lite konstigt, lite som att jag inte fattat detta än?

Jag går o tänker att det kommer till mig när jag väl börjar känna tydliga sparkar.. det är mest kittel nu;)

Jag har inte heller köpt någonting än, eller vi har beställt en vagn men ingenting annat. Tycker på något sätt att det känns för tidigt. Inbillar mej att om jag handlar en massa så kommer något att gå fel så står jag där med mina grejer sen.
  • Pamper

Då var man på RUL igår allt såg bra ut vi kunde dock inte se vilket kön det var, kunde alltså inte avfärda det ana lr det andra, vi såg uppifrån o när vi kollade från sidan var låret i vägen.

Men Bumbi som ja kallar magen mådde bra o var hela 19cm lång o vägde 183 gram!

Blev framflyttade en dag till den 1 februari 2012 men hoppas ja kan stanna i tråden ändå =)

Mammabyxa från Hm köpte jag i förra veckan, fanns svarta o gråa riktiga byxor inte leggings
    med bakfickor o extra hög magdel som går i omlott för fantastiska 199kr!

www.babybox.se/

sen har babyproffsen en box
    o babyland de typ samma

alltförföräldrar har en fin box

likaså apoteksgruppen

hittade denna länken blogg.mama.nu/mammaistan/2011/08/25/gratissaker-for-gravida/

o glöm inte anmäla dig på MAM på facebook för gratis napp! www.facebook.com/
    saluansvar på facebook delar ut en goodiebag

• jordgubbe0812

Är inte babyproffsens, babybox, och babyland samma sida i slutändan.
    Jag går in på det olika sidorna och hamnar alltid på babybox tillslut.

• lillbumbin

Vi har allt snart förutom babysitter och åkpåse till vagnen.. Köpte en brio happy barnvagn,spjälsäng,babyskydd,skötbord för under 5000 allt är sprillans nytt.. ;) barnvagnen kostade endast 3100 kr;) dom hade 50% på barnvagnarna på barnenshus;)

Svar på tråden Januaribebis 2012