• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • curiosa
    shadowstorm skrev 2011-09-02 19:12:12 följande:
    Har du "onda" sammandragningar ?? För sist hade jag extremt med sammandragningar redan från vecka 20, och de fortsatte och blev bara värre tills jag en natt i vecka 27 inte klarade stå på bena så jag fick åka in på förlossningen och blev satt på ctg-kurva. Och jag hade mycket väl kraftiga sammandragningar och fick ligga hela natten.....vid 4 på natten, bestämde de sig iaf att jag skulle få en spruta i benet för förhoppningsviss avstanna "värkarna" och efter 2 timmar sluta dem....sen var jag bra i flera veckor...sen sista två månaderna hade jag så mycket förvärkar att jag klocka minst 1 gång i veckan....men min son kom ändå i vecka 42. Det jag ville ha sagt med detta är att du kanske bara har oturen att ha vääldigt mycket sammandragningar & förvärkar :)
    Ja de är riktigt onda. Oftast får jag stanna upp och andas igenom dom.
    Vad skönt att det inte var ngn fara för dig ändå, jag hoppas oxå att de inte är mer än onda och att den lilla ska stanna kvar men ibland så funderar man ju verkligen...
  • shadowstorm
    curiosa skrev 2011-09-02 19:28:25 följande:
    Ja de är riktigt onda. Oftast får jag stanna upp och andas igenom dom.
    Vad skönt att det inte var ngn fara för dig ändå, jag hoppas oxå att de inte är mer än onda och att den lilla ska stanna kvar men ibland så funderar man ju verkligen...
    Jag håller tummarna för dig :) Du vet väl att du behöver inte åka på sjukhuset för få nån som kollar om tappen är påverkad :) Det kan du be din BM göra. :) bara ett tips för hon kommer säkert ta tid för dig
  • coockiejar

Jag måste fråga om någon här varit med om eller vad som kan ha gjort ont nyss. Jag stod upp och skulle ta av mammabyxorna för att byta till mjukisar men då högg det till uppe på vänstra sidan av livmodern. Så fort jag räta på mig så slutade det. Men för en sekund kändes det som om klämde sönder bebisen.

• curiosa
    shadowstorm skrev 2011-09-02 19:31:40 följande:
    Jag håller tummarna för dig :) Du vet väl att du behöver inte åka på sjukhuset för få nån som kollar om tappen är påverkad :) Det kan du be din BM göra. :) bara ett tips för hon kommer säkert ta tid för dig
    Jo jag vet det men idag är det fredag och där är det stängt.
    Kommer att ringa henna på måndag om det inte lugnar sig i helgen.
  • Ms J
    coockiejar skrev 2011-09-02 19:34:49 följande:
    Jag måste fråga om någon här varit med om eller vad som kan ha gjort ont nyss. Jag stod upp och skulle ta av mammabyxorna för att byta till mjukisar men då högg det till uppe på vänstra sidan av livmodern. Så fort jag räta på mig så slutade det. Men för en sekund kändes det som om klämde sönder bebisen.
    Jag vet inte om det är något liknande det jag försökte beskriva för några dagar sedan men det skulle kunna vara det, hugg eller som bebisen sparkade till för att den blev ihopklämd liksom. Innan har det kommit när jag vridit kroppen men de senaste dagarna har det kommit om jag böjt mig rakt fram med. Skulle beskriva det som mer konstigt än ont.
  • LillaEko

Jag har också känt något liknande hugg, men tror att det är ligament. För upplever att magen just nu växer för varje dag!

• Jamirl

Ja det där hugget kan komma, speciellt om man ska ställa sig upp, jobbigt när det bara sticker till och man får så ont, men det släpper ju efter en kort stund, tror det bara är livmodern som får sig lite håll

• Jamirl

nya mamman: Åh va jobbigt! Vilken tur att allt såg bra ut! Kram

caradan: Hoppas att de släpper snart! Jobbigt!!!!! Kram

• fabler

Idag kommer jag nog köpa lite kläder. Min favorit affär har plockat ihop ett helt underbart rea erbjudande i stl 62/68 med 65% rabatt på fina märkeskläder. Men måste fundera lite till, är även sugen på paketet i stl 50/56.

Här har de varit fullt upp med jobb och roande av sonen hela veckan känns de som, så nu njuter jag av att det är helg och endast 14 arbetsveckor kvar tills jag får gå hem.

elias är världens sötaste!!!
  • LillaEko

Åh, grubbel grubbel grubbel, var ock kollade på hus igår. Tyvärr krävs det renovering och eventuellt sanering innan inflytt....!
    Måste ta reda på när de kan flytta, har fått så mycket varnande fingrar kring renovering och spädbarn =S

Någon som har erfarenhet? 

Svar på tråden Januaribebis 2012