• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Västeråsmamman

Fick i mitt fall ett glädjebesked på vågen i morse bara +0,5 kg vilket är jätteskönt. Jag gick upp 7 kg precis innan jag blev gravid och har varit lite orolig att gå upp jättemkt.

Annars har jag en väldigt livlig krabat därinne. Minns inte att de andra var så aktiva. Just nu har den huvudet uppåt och sparkar nedåt.

• Skåne85

Lilla eko: vi flyttade när jag var höggravid fördelen med det är att man endast kan stå o peka vart allt ska stå hehe... Renoverade ett rum bara men det gick jätte bra även när han var nyfödd... Men jag vet inte hur det är med ett helt hus att renovera!

• curiosa
    LillaEko skrev 2011-09-03 09:11:02 följande:
    Åh, grubbel grubbel grubbel, var ock kollade på hus igår. Tyvärr krävs det renovering och eventuellt sanering innan inflytt....!
    Måste ta reda på när de kan flytta, har fått så mycket varnande fingrar kring renovering och spädbarn =S

Någon som har erfarenhet? 
    Vi håller just nu på att bygga ut pv hus.
    Jag och mina barn bor kvar i min lägenhet medans de håller på och om tidsplanen håller så flyttar vi dit i slutet av november.
    Just flytten tror jag blir väldigt enkel för min del eftersom det blir ju inget lyftande och så mkt ska inte med härifrån heller eftersom vi köper det mesta nytt.
  • Liina87

Lillaeko: vi flyttade till ett renoverings projekt i mitten av sommaren. Här är dock allt funktions dugligt, så vi har egentligen inga måsten mer än fräscha upp huset, men vi har också sagt att det får ta den tid det tar och att vi ska göra det mesta själv, man får tänka på att renovering kostar en hel del också.

• Sapato

Tror så länge man kommunicerar med sin partner och är lyhörd så klarar man allt

Vi ska också köpa hus alt. STOR lägenhet centralt inom några år. Men vi flyttade för 3år sen för att kunna bo i massa år så större än vi har nu får vänta, får plats med 2 barn max 3 här och fler än så ska vi inte ha.

Idag ska jag in till city och kolla ny säng till sonen och börja kika på bebiskläder. Mest troligt får vi en till kille och har i princip allt kvar från sonen som är 5.5år nu
    Men lite nytt blir det så klart!!

• Jämthund

Äntligen Just klivit in i vecka 20+0. Vilken lycka:)
    Jobbar idag men usch så tråkigt. Inget folk i butiken så unnade mig en släng av familjeliv istället. Jag och min halsbränna. Är det någon mer som tampas med det?

• shadowstorm
    Jämthund skrev 2011-09-03 10:29:57 följande:
    Äntligen Just klivit in i vecka 20+0. Vilken lycka:)
    Jobbar idag men usch så tråkigt. Inget folk i butiken så unnade mig en släng av familjeliv istället. Jag och min halsbränna. Är det någon mer som tampas med det?
    Ooooja, halsbrännan från helvetet! Hade lika med sonen....:( Testa ALLT sist och lär göra det denna gång också...
  • elingabriella
    LillaEko skrev 2011-09-03 09:11:02 följande:
    Åh, grubbel grubbel grubbel, var ock kollade på hus igår. Tyvärr krävs det renovering och eventuellt sanering innan inflytt....!
    Måste ta reda på när de kan flytta, har fått så mycket varnande fingrar kring renovering och spädbarn =S

Någon som har erfarenhet? 
    Vi kikar också lite på hus. Dock trivs vi väldigt bra i vår bostadsrätt som ligger centralt här i Lund. Skulle vi köpa hus så skulle det också bli mer eller mindre renoveringsobjekt och dessutom en bra bit utanför stan. Just nu har vi bara en bil som Erik har i jobbet så jag skulle nog bli väldigt låst då :/ Jag tror att vi kommer vänta :)

Hoppas ni kommer på vad som känns bäst för er! 
    elingabriella.se - Mops, chihuahua & en liten prins i magen ♥
  • coockiejar
    coockiejar skrev 2011-09-02 19:34:49 följande:
    Jag måste fråga om någon här varit med om eller vad som kan ha gjort ont nyss. Jag stod upp och skulle ta av mammabyxorna för att byta till mjukisar men då högg det till uppe på vänstra sidan av livmodern. Så fort jag räta på mig så slutade det. Men för en sekund kändes det som om klämde sönder bebisen.
    Okej, då är det inte bara jag som känt av det. Som någon sa, det kändes mer obehagligt än direkt ont...men det kändes som om något knäcktes inuti mig men jag antar att det måste varit en del av livmodersmuskulaturen som inte gillade just den rörelsen, just då. Det hände ingen mer gång och lilla Pytte har varit livlig och busig sen dess så jag får utgå ifrån att allt är OK. Det var bara en så konstig känsla...som om Pytte ahde ett ben eller nåt på tvären som jag klämde åt. Men så kan det ju inte vara. Bebisar ska ju ligga i en massa vatten och förflyttas vid "trängsel".

Här förbereds det kalas för full rulle! Stora killen har blivit 7 år <3 Mitt vackra hjärta <3 Nyss var han min lilla bebis <3

Fin helg på er :)
  • Syoss
    curiosa skrev 2011-09-02 19:04:39 följande:
    Idag fick jag ringa till sjukvårdsupplysningen för mina sammandragningar var inte att leka med.
    Fick där reda på att jag var i "ingenmansland" just nu och ingen ville ta i mig.
    Jag är för kort gången för förlossningen men för långt gången för typ gyn eller så.
    Rådet jag fick var att vila.

Nästa vecka är jag 22 fullgångna veckor och då är det förlossningen man får åka/ringa till om det inte blir bättre.

Fick gå hem från jobbet och sjukskriva mig resten av helgen för att just vila.

Men självklart så är jag ju orolig om tappen är påverkad av alla sammandragningar eller hur det är egentligen.
    Men ingen ville kolla på det alls såm vad ska jag göra?

Jag har också väldigt många sammandragningar och förvärkar som gör otroligt ont. Var till mödrarvårdens läkare igår men han ville inte undersöka mig för att enligt honom "skulle det vara så". Gick därifrån otroligt förbannad! Kom hem och ringde direkt till förlossningen för att höra hur jag skulle göra och eftersom jag bara är i v.20 så var det för tidigt för dom att ta emot mig men dom tyckte absolut att vi skulle åka in till akuten för att kolla upp det.
    Så jag och sambon spenderade gårdags kvällen och halva natten på akuten, fick livmodertappen kollad med VUL och läkaren klämde och kände. Han hittade som tur var inga fel och livmodertappen var opåverkad men fick order om att ta det lugnt framöver och vara uppmärksam på om förvärkarna ändrar karaktär.
    Det var absolut värt att spendera otaliga timmar på akuten för att få ett klart besked på att allt såg bra ut :) Så mitt tips är att åka till akuten om du är orolig.
Svar på tråden Januaribebis 2012